Супермаркети на заході України збільшили продажі на 50–100%, але при цьому не сильно заробили

Супермаркети на заході України збільшили продажі на 50–100%, але при цьому не сильно заробили

17.05.2022 11:00
  2702
Дарія Осіїк

Forbes у своєму матеріалі дослідив, чому в супермаркетів на заході країни зросли продажі, але не прибуток.

Читати російською мовою

Мережі Родинна ковбаска та Родинна пекарня в березні–квітні змінили асортимент на прилавках у західних областях України. В торгівельних точках компанія стала продавати більше готових страв. Зокрема, до існуючого асортименту додали салати, млинці, голубці. 

“Це відповідь на запити нових покупців – переселенців з “гарячих точок”, – розповідає генеральний директор компанії Барком Олег Баран, якій належать мережі. Попит на кулінарію підвищився через те, що люди не мали змогу готувати. Вони більш охоче купували готову їжу, ніж сире мʼясо, пояснює він. За березень – квітень у пекарні та ковбасок, що розташовані на Львівщині, продажі зросли на 30–40% та 10–15% відповідно, каже Баран.

Схожа історія в Івано-Франківській та Закарпатській областях. Супермаркети Наш Край і SPAR за квітень у цих регіонах країни наторгували на 30–80% більше, ніж зазвичай, розповідає керівник рітейл-напряму VolWest Group Віктор Мольченко. В обох мережах, які належать луцькій VolWest Group, загалом 260 торгівельних точок.

Продажі найбільшої в Україні мережі магазинів форматц “dollar store” Аврора на Закарпатті зросли на 100%, у Львівській та Івано-Франківській областях – на 50%.

До цих трьох областей переїхала найбільша кількість переселенців. Львівщина прийняла 335 000 людей з інших регіонів, Закарпаття – близько 400 000, Івано-Франківщина – понад 142 000. У Волинській, Рівненській та Тернопільській областях значно менше переселенців – разом понад 157 000. “Виторги тут майже не зросли”, – каже Мольченко з Наш Край.

Проте мережі не змогли багато заробити на переселенцях. Доставка товарів подорожчала мінімум на 50%, на 20% – вартість упаковки, каже співвласник мережі Аврора Тарас Панасенко. Сильно підняти ціни рітейлери не ризикнули.

До того ж уряд обмежив до 10% націнки на соціальні товари. У результаті загальна маржа рітейлерів впала. «За товарообігом березень був хорошим, а за прибутком – ні», – розводить руками гендиректор мережі Рукавичка Роман Козак. У його мережі, яка працює в семи західних областях, частка соціальних товарів – понад 20%. Панасенко каже, що Аврора зараз лише відбиває витрати, виходячи в нуль.

Вдарила по прибутковості й заборона продажу алкоголю. За словами Козака маржа на цей вид товару була вищою, ніж на продукти харчування.

До того ж, люди стали економити. Їх важко спонукати до спонтанної покупки. Для прикладу, в Аврора, у якої на заході 112 торгових точок з 745, в чотири рази зросли продажі швидкого харчування, але на половину впали продажі жувальних гумок.

В травні продажі в рітейлі на заході вже починають падати, оскільки переселенці почали повертатися до своїх міст, каже Баран. Щоб втриматися на плаву, мережі починають піднімати ціни, відповідно росту витрат.

Читайте також – 

Карта міжнародного рітейлу, який продовжує працювати на території країни – агресора, й водночас – в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  125
Усі новини ринку