Сучасні роботи, кава та дитячий куточок – в Епіцентрі запрацювали нові Центри видачі замовлень

Сучасні роботи, кава та дитячий куточок – в Епіцентрі запрацювали нові Центри видачі замовлень

02.10.2020 12:35
  251
rau

IT-офіс, космічний корабель, лаунж-зона — всі ці назви клієнти Епіцентру придумали для технологічних центрів видачі замовлень (ЦВЗ), що запрацювали в мережі торговельних центрів. Інтернет-магазин найбільшого українського ритейлера потурбувався про те, щоб товар можна було забрати не тільки швидко, а й максимально комфортно. Ми побували за лаштунками ЦВЗ, щоб побачити майбутнє клієнтського сервісу.

За останні два роки інтернет-магазин epicentrk.ua виріс у понад 4 рази та став одним з найвідвідуваніших інтернет-магазинів України. Понад 50% клієнтів забирають свої замовлення безкоштовно у Центрах видачі, які розташовані у торговельних центрах «Епіцентр» у 48 містах України.

Щоб зробити цей процес зручним та швидким, Епіцентр відкриває нові автоматизовані Центри видачі замовлень. Центри видачі замовлень інтернет-магазину epicentrk.ua — це свого роду «остання миля», де клієнт має отримати своє замовлення максимально швидко та комфортно.

«Головне завдання нових ЦВЗ — забезпечити видачу товарів із максимальним комфортом та швидкістю, щоби мотивувати покупців здійснювати покупки в інтернет-магазині epicentrk.ua і надалі», — зазначає заступник генерального директора, директор із роздрібної торгівлі «Епіцентр К» Володимир Гончаров.

«Космічна стела» для замовлень

Перше знайомство клієнта інтернет-магазину epicentrk.ua з новим автоматизованим Центром видачі замовлень (ЦВЗ) розпочинається ще на центральному вході у торговельний центр «Епіцентр» на вул. Берковецькій у Києві. Тут його зустрічає космічний об’єкт, більше схожий на ракету, — реєстратор онлайн-замовлень; або як його між собою називають співробітники ЦВЗ: «стела». Клієнт, який отримав SMS з інформацією, що його замовлення готове для видачі, вводить на екрані реєстратора його унікальний номер (він складається з 7 цифр) та отримує тікет з порядковим номером свого замовлення. Після цього він може сміливо прямувати до ЦВЗ, орієнтуючись на жовті лінії-дороговкази на підлозі. Одночасно з тим, як реєстратор роздруковує клієнту тікет, він відправляє повідомлення у «центр управління польотами» — співробітникам ЦВЗ, які готують замовлення до видачі. Якщо у замовленні немає великогабаритних товарів, то за час, поки клієнт дійде від центрального входу до ЦВЗ, його замовлення вже буде чекати у касира.

Якщо ж клієнт оминув стеллу, то він може зареєструвати своє замовлення безпосередньо на касі, але у цьому випадку йому необхідно буде почекати, поки його опрацюють. Для комфортного очікування у ЦВЗ створені всі умови — зручні диванчики з можливістю зарядити гаджети, крісла та телевізор з широким вибором телеканалів, дитяча зона з бізібордами та приладдям для малювання, куточок із запашною кавою та снеками, примірочна та стіл для перевірки й упаковки замовлення.

Роботизація та автоматизація

Є у ЦВЗ також планшети, за допомогою яких у разі необхідності можна зробити замовлення у інтернет-магазині epicentrk.ua. За регламентом, від моменту натиску клієнтом кнопки «Замовити» та часом, коли він може забрати товар з ЦВЗ, проходить максимум 4 години (у рідкісних випадках більше, якщо необхідно привезти товар з іншого міста), але Епіцентр прагне скоротити цей час удвічі — до 2-х годин. Готове замовлення зберігається у ЦВЗ протягом трьох днів (14 днів у випадку безготівкового розрахунку). Забрати його клієнт може у будь-який зручний час впродовж робочого дня ТЦ.

За день Центр видачі замовлень на вул. Берковецькій обробляє понад 700 замовлень, частина з яких може поїхати у інші ЦВЗ. Щодня в середньому у ЦВЗ на Берковецькій понад 120 клієнтів забирають свої онлайн-покупки. У пікові години (з 17:00 до 20:00) ЦВЗ видає понад 20 замовлень за годину. Забезпечити швидкість на якість допомагають роботизація та автоматизація.

Площа зони зберігання ЦВЗ складає понад 700 кв. м. Перший поверх призначений для комплектації, а також зберігання великого та важкого товару (наприклад, меблів або будівельних матеріалів). Більшість же замовлень розміщується на другому поверсі (мезоніні) на сучасному стелажному обладнанні. Усього тут 1800 комірок для зберігання.

У інтернет-магазині Епіцентр понад 1 млн артикулів товарів від спортивних товарів до дитячих іграшок та рослин, від будівельних матеріалів та декору до харчових продуктів, тому зазвичай клієнти роблять комплексні замовлення. Одне замовлення може складатися з 2-5 товарів різних відділів. Кожен з торговельних відділів приносить свою частину замовлення на комплектацію, де його перевіряють та привласнюють унікальний штрих-код, що відповідає номеру всього замовлення. На ЦВЗ реалізована система адресного зберігання товару — товар підв’язаний під замовлення, а комірка підв’язана під товар.

Головний інструмент співробітників ЦВЗ — термінал збору даних або сканер. Він слугує і картою, і контролером. Коли клієнт приходить за своїм замовленням та реєструється на стелі чи у касира, на сканері співробітника ЦВЗ одразу ж з’являється номер замовлення, яке необхідно підготувати до видачі, він бачить перелік товарів у ньому та номер комірки, де він лежить. Якщо замовлення розподілено по декількох комірках — наприклад, товари різних розмірів, — сканер підкаже, де який товар знайти. Навіть якщо аналогічний товар розміщено у сусідній комірці, комірник зобов’язаний взяти його з комірки, зазначеної у сканері навпроти номера замовлення.

Зібравши замовлення за допомогою сканера комірник спускає його на перший поверх касирам. На допомогу йому у цьому приходить роботизований конвеєр, який піднімає товари на другий поверх для зберігання, та спускає вже готові замовлення на перший поверх у зону видачі.

Роботизація та автоматизація дозволила в рази збільшити швидкість видачі замовлень. Якщо раніше це займало близько 10 хвилин, то зараз весь процес займає 3 хвилини.

Наразі аналогічні автоматизовані ЦВЗ працюють у п’яти ТЦ «Епіцентр»: у Києві (вул. Братиславська, вул. Берковецька та вул. Полярна), Вінниці (вул. Батозька) та Бучі (Нове шосе). Уже до кінця року з’явиться 40 ЦВЗ у новому форматі.

Відкриття нових сучасних Центрів видачі замовлень стало ще одним кроком у розбудові омніканальної екосистеми мережі «Епіцентр». «Стратегія компанії — висока технологічність та адаптація найкращих західних практик під потреби українського ритейлу», — говорить Володимир Гончаров.

Минулого року компанія відкрила нові сучасні фулфілмент-центри для збільшення швидкості обробки онлайн-замовлень у Києві та нові логістичні склади в регіонах України, збільшила автопарк для власних перевезень та доставок. На черзі відкриття інноваційного автоматизованого фулфілмент-центру «Калинівка», який буде працювати на території однойменного логістичного центру компанії «Епіцентр К» у Васильківському районі.

Оригінальна стаття за посиланням Нові центри видачі замовлень в Епіцентрі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку