Третина бізнесів констатують зниження доходу більше ніж на половину – дослідження Gradus Research

Третина бізнесів констатують зниження доходу більше ніж на половину – дослідження Gradus Research

21.11.2022 08:30
  2225
Костянтин Симоненко

Дослідницька компанія Gradus Research представила дані: в якому форматі сьогодні працює український бізнес, які уроки виносить з війни та коли очікує завершення активних бойових дій в Україні.

Бізнес працює у довоєнному режимі

Згідно із даними дослідження, 45% компаній працюють як і раніше, ще 42% — працюють частково. В першу чергу мова йде про такі індустрії, як інформаційно-консультаційні послуги, оптова та роздрібна торгівля, але також і виробництво товарів і будівництво.

Компанії зазнають зниження доходів

Більше третини бізнесів (35%) констатують зниження доходу більше ніж на половину. Ще 23% опитаних компаній говорять про скорочення доходів на чверть або більше. І лише 5% респондентів заявляють про збільшення доходу за час війни.

Чверті українського бізнесу вдалося зберегти або навіть збільшити команду

23% компаній залишаються із довоєнною кількістю персоналу або примножили його. Проте майже така ж частка – 26% компаній мали скоротити свої команди до третини. При цьому переважно працівники мають меншу зайнятість і меншу оплату (33%) – оскільки це є одним з механізмів як зберегти всіх людей у компанії.

Серед ключових пріоритетів бізнесу — зберегти команду і ринки збуту

Компанії в більшій мірі фокусуються на тому, щоб зберегти людей, адже знають, що потім шукати нових — довго і дорого. На другому місці за пріоритетністю — збереження ринків та клієнтів. Третина бізнесів трансформувалися, чверть — релокувалися або планують це зробити. 39% компаній або зазнали галузевої трансформації, або потребують її і наразі знаходяться в пошуку нових форм ведення бізнесу. А половина (49%) залишаються працювати у довоєнному форматі.

61% опитаних компаній вважають, що не потребують релокації. При цьому 19% бізнесів або вже змінили місце свої діяльності, або готуються це зробити. Більшість (52%) з тих, що зазнали релокації, перемістилися або плануються переміститися в межах України. І лише 20% переїжджають за кордон.

Переважно релокуються до країн Євросоюзу (83%). Польща — країна №1 за вибором для переміщення бізнесу. Другим за привабливістю ринком є Німеччина. Основними драйверами вибору є наявність ділових зв’язків та місця проживання у країні, куди переїжджають.

Український бізнес переконаний у своїй конкурентності на ринках ЄС

Переважна більшість, або 90% підприємців вважають, що український бізнес спроможний бути конкурентним та успішним на європейських ринках.

Половина українських підприємців вважає, що війна триватиме до кінця 2023 року

На думку 50% опитаних членів української бізнес-спільноти, активні бойові дії в Україні продовжуватимуться до кінця 2023 року.

“Ми бачимо з даних дослідження, що основними запоруками для відновлення України бізнес вбачає боротьбу з корупцією, реформування судової системи та створення привабливих умов для інвесторів. Такі запити не нові, вони були актуальні ще до війни, і залишаються в топі й зараз. При цьому українськи підприємці переважно налаштовані оптимістично, і вважають, що війна стане запорукою швидкого зростання, такою собі їн’єкцією адреналіну в економіку країни”, — коментує соціолог, засновниця та директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Повний звіт дослідження доступний на офіційному сайті Gradus Research за посиланням.

Дослідження проведене спеціально для Київського міжнародного економічного форуму. Період проведення опитування — 1-9 листопада 2022, у ньому взяли участь 203 респонденти (власники/керівники малого, середнього та великого українського бізнесу) . Метод опитування — самозаповнення анкети у спеціальному додатку Gradus у смартфоні.

Читайте також –

Дефіцит покупців: відвідуваність торгових об’єктів Києва знизилася на третину

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку