Який спосіб доставки продуктів обирають українці: статистика та інфографіка від Zakaz.ua

Який спосіб доставки продуктів обирають українці: статистика та інфографіка від Zakaz.ua

27.10.2023 08:30
  2326
Костянтин Симоненко

Всеукраїнський сервіс доставки продуктів Zakaz.ua розповів, який спосіб доставки продуктів найбільше користується популярністю серед користувачів платформи і в яких регіонах попит набирає обертів.

Планова кур’єрська доставка, самовивіз замовлень з магазинів або доставка через Нова пошта — що обирають українці

Онлайн-замовлення, доставка готової їжі та продуктів із супермаркетів стали буденним явищем серед українців, звиклих до того, що бажаний смаколик можна замовити в два кліки через смартфон чи ноутбук, не виходячи з будинку. Неабияку роль у популяризації цієї опції в Україні зіграла компанія Zakaz.ua, яка вже понад 13 років успішно доставляє продукти з провідних торговельних мереж: Metro Cash&Carry, Аuchan, Novus, МегаМаркет, WineTime, Varus, Таврія В, Восторг, Ultramarket, Космос, ЕКО маркет та супермаркет Харків.

Кур’єри компанії щодня спрощують життя українців та доставляють тисячі замовлень до будинків та офісів по всій країні, за виключенням тимчасово окупованих територій. Окрім традиційної адресної кур’єрської доставки Zakaz.ua створив для клієнтів сервісу можливість обирати для себе найбільш зручний спосіб отримання продуктів. Який з них користуються найбільшою популярністю та в чому різниця — в аналітиці Zakaz.ua.

Наразі серед користувачів Zakaz.ua за відсотком кількості замовлень з шаленим відривом лідирує планова кур’єрська доставка, показник якої у 2023 році сягає 95,29%. Щоправда, минулого року частка була дещо нижча — 94,88%. На другому місці за популярністю доставка замовлень через Нова пошта — наразі показник становить 2,74%, а в 2022 році був 3,12%. Найменша частка припадає на послугу drive — самовивіз замовлень із супермаркетів, доля якої складає 1,97% від всіх замовлень клієнтів через платформу Zakaz.ua.

“Такі цифри обумовлені тим, що послугу планової кур’єрської доставки компанія здійснювала протягом багатьох років з самого початку роботи Zakaz.ua. Клієнти традиційно вже звикли до того, що одразу отримують продукти та свої замовлення від наших кур’єрів на зазначену адресу. Тоді як доставка Нова пошта та можливість самовивозу замовлень — відносно нові послуги, які стали доступними для користувачів сервісу кілька років тому та ще не встигли набрати популярності серед багатотисячної бази наших клієнтів”, — зазначає комерційний директор компанії Євген Нетреба.

Середній чек продуктового кошика серед b2c клієнтів сервісу наразі становить 2191 грн, а серед b2b-клієнтів — 3409 грн. Це в середньому на 13% вище від довоєнного періоду. Однак варто враховувати, що підвищення розміру чеку відбулося не тому, що люди стали купувати більше, а внаслідок інфляції та зростання цін на товари через війну в країні.

Попит на планову кур’єрську доставку по регіонах

Послуга планової доставки замовлень кур’єрами компанії займає лідерську позицію, адже дає можливість максимально легко без зайвих зусиль отримати необхідні продукти та товари у зручний для замовника час та у потрібному місці. Наразі кур’єрська доставка до дверей доступна в 13 великих містах України та у їх передмісті в радіусі 30 км, а саме: у Києві, Харкові, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Чернівцях, Дніпрі, Запоріжжі, Житомирі, Рівне, Кривому Розі, Вінниці та Полтаві. Доставляють замовлення, як правило, у більшості міст з 10:00 до 22:00, проте в деяких регіонах час роботи може бути коротший через комендантську годину у зв’язку з воєнним станом в країні.

Найбільшу популярність послуга кур’єрської доставки має у мегаполісах та містах-мільйонниках, де проживає велика кількість населення та, відповідно, є великий попит. Особливо це стосується Київського регіону, на який припадає 62% замовлень на планову доставку. Зокрема, це обумовлено тим, що саме у столиці знаходиться значна кількість магазинів партнерів-рітейлерів. Наразі найбільша кількість замовлень серед користувачів Zakaz.ua фіксується у Київській, Львівський та Дніпропетровській областях.

Попит на доставку Нова пошта по регіонах

Zakaz.ua постійно шукає можливості розширення географії своєї присутності. Для того щоб задовольнити попит по всій Україні, було прийнято рішення залучити до співпраці логістичну компанію з широкою географією покриття. Втілити у життя плани сервісу з охоплення усіх регіонів допомогла компанія Нова пошта, з якою cервіс почав співпрацю у листопаді 2020 року. З того часу користувачі сервісу навіть з найвіддаленіших куточків України, невеликих містечок також можуть оформлювати замовлення на сайті або у мобільному додатку Zakaz.ua. Після цього кошик товарів збирають комплектувальники сервісу, а логістична компанія Нова пошта організовує їх доставку по всій Україні до відділення або на вказану адресу. Однак в компанії зазначають, що замовити таким способом можна лише ті товари, які не вимагають особливих умов транспортування та зберігання. А саме виключення діють на фреш-продукцію, як-от: свіже або заморожене м’ясо, риба, морепродукти, молочні товари, морозиво, сири, ковбаси та інша продукція, що має здатність швидко псуватися за відсутності необхідного температурного режиму.

В Україні найбільший попит на доставку замовлень через Нова пошта спостерігається серед мешканців наступних областей: Київська (частка 27,87%), Житомирська (11,12%), Харківська (10,29%), Одеська (8,14%) та Полтавська (5,96%). Найменше було доставлено замовлень користувачам Zakaz.ua у Херсонську, Закарпатську та Рівненську області, де ця частка не сягає й 1%.

Попит на самовивіз замовлень по регіонах

Окрім доставки замовлень, Zakaz.ua створив можливість самовивозу замовлень прямо із супермаркету, що також допомагає заощаджувати час та зусилля. Наприклад, якщо людина повертається втоплена та виснажена з роботи, їй не доведеться самостійно близько години з возиком ходити по торговельному залу між стелажів у пошуку необхідних товарів, а потім стояти у черзі на касі, щоб оплатити їх. Достатньо лише під’їхати до супермаркету і забрати вже спаковані комплектувальниками товари одразу додому. Щоб скористатися послугою, користувач сервісу стандартно оформлює своє замовлення на сайті, обирає у розділі способу доставки “самовивіз” та адресу супермаркету, з якого планує забрати пакунки з продуктами. А професійні онлайн-шопери сервісу збирають кошик товарів, упаковують та у необхідний час передають його клієнту у спеціальному місці отримання – пункті видачі у супермаркеті або на парковці біля нього (доступні опції залежать від конкретного міста).

За аналітичними даними фахівців сервісу, в Україні у трійці лідерів за популярністю послуги самовивозу в 2023 році є Київська (частка 65,18%), Житомирська (7,05%) та Дніпропетровська (6,81%) області. Десятки тисяч мешканців саме цих регіонів найчастіше віддають перевагу самостійно забрати вже спаковане замовлення в точці видачі або на паркінгу в супермаркеті. Пік найбільшої кількості видачі здебільшого припадає на вечірній час з 16:00 до 20:00.

Довідка. Zakaz.ua — український сервіс доставки продуктів, що входить до міжнародної групи компаній Zakaz Global. Замовлення здійснюється на сайті та в додатку Zakaz.ua на iOS та Android. Сервіс працює на ринку України з 2010 року та надає послуги замовлення та доставки продуктів харчування з популярних продуктових мереж роздрібної торгівлі.  Кур’єрська адресна доставка доступна у 13 великих містах України (Київ, Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Львів, Житомир, Полтава, Рівне, Івано-Франківськ, Чернівці, Кривий Ріг), а також у Молдові (Кишинів, Бєльці). Зокрема, компанія здійснює доставку товарів по всій країні (за виключенням тимчасово окупованих територій) через поштові відділення партнера — логістичної компанії Нова пошта. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку