Рекордний рік: скільки магазинів відкрили найбільші мережі України в 2019-му
Лідерами з відкриття нових магазинів в 2019 році стали мережі АТБ, Сільпо, EVA, Prostor, JYSK, Епіцентр, Eldorado, Алло, Intertop та інші.
Цей матеріал доступний російською мовою
Портал RAU продовжує підбивати підсумки роботи рітейл-компаній в 2019-му. Чергова публікація присвячена відкриттям нових магазинів найбільшими гравцями українського роздрібного ринку з розбивкою за сегментами. У матеріалі представлені найбільші мережі України, які надали редакції порталу інформацію про свою активність в минулому році.
FMCG
- АТБ-Маркет – 87
- Fozzy Group – 48
- Varus – 15
- Novus – 4
- Рітейл Групп – 1
- Metro Cash&Carry – 1
Вже звично для останніх років лідером з відкриття нових магазинів в українському FMCG-рітейлі стала мережа дискаунтерів АТБ-Маркет. На початок 2019 року рітейлер об’єднував 990 магазинів. Станом на 20 грудня АТБ відкрив 62 дискаунтера, в тому числі 10 об’єктів в Південному регіоні (Одеська, Миколаївська, Херсонська області), 23 – в Західному регіоні (Львівська, Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька та Чернівецька області), по 12 в Київському (Київська, Вінницька, Житомирська, Кропивницька, Черкаська та Чернігівська області) і Дніпровському регіонах (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Кропивницька і Луганська області) і 5 в Харківському (Харківська, Полтавська, Сумська та Чернігівська області). При цьому в компанії уточнили, що до кінця року планується запуск ще 25-ти торгових точок. Таким чином, в цілому рітейлер відкриє за рік 87 магазинів, закривши всього один. Запланована кількість торгових об’єктів в мережі на 31 грудня 2019-го – 1076.
Активно розвивав власну торговельну мережу й інший лідер ринку продуктового рітейлу – Fozzy Group. Так, в 2019-му компанія відкрила три нових дискаунтера Thrash! в Одесі, Ніжині (Чернігівська обл.) і Фастові (Київська обл.), розширивши мережу до 39-ти магазинів. Інший рітейлер, який входить до групи – Фора – відкрив 17 нових магазинів у Києві та області. На кінець року мережа налічувала 247 торгових точок Фора і преміальний food market Favore. Втім, основний акцент Fozzy Group зробила на розвиток своєї флагманської торгової мережі – Сільпо. У 2019 компанія відкрила 23 нових і 5 оновлених маркетів бренду. Найбільше відкриттів Сільпо за рік відбулося в Києві та області (15), а також в Одесі (4) і Львові (3). На кінець року мережа маркетів налічувала 258 об’єктів, включно з чотирма магазини Le Silpo.
Мережа магазинів Varus станом на середину грудня відкрила 11 нових магазинів у Дніпрі, Кривому Розі, Києві, Запоріжжі та інших містах. Знаковим для мережі в 2019 році можна вважати повернення до Донецької області й відкриття супермаркету в Світлодарську. Також в компанії заявили про плани до кінця 2019-го розширити донецьку мережу до чотирьох об’єктів, відкривши магазини в Миколаївці, Білозерському, Бахмуті. Всього ж за минулий рік рітейлер відкриє 15 нових торгових точок і налічуватиме 84 магазини сумарною площею 81 840 кв. м.
Мережа Novus в 2019 році відкрила чотири нові магазини. На початку року компанія відкрила новий маркет в Ірпені Київської області, у вересні – флагман з торговою площею 6300 кв. м в столичному ТРЦ Sky Mall, в листопаді – торговий об’єкт формату Express у Новосілках під Києвом, а в грудні – магазин на проспекті Правди, 41, в столичному житловому комплексі «Варшавський». При цьому компанія закрила одну з торгових точок в Рівному, а також супермаркет в столичному ТРЦ Dream Town. Таким чином до кінця 2019-го мережа Novus налічувала 43 магазини в Україні.
Інші лідери українського ринку продуктового рітейлу практично не масштабувати торговельну мережу. Наприклад, холдинг Рітейл Груп, який в Україні розвиває мережі Велика Кишеня, Велмарт і ВК Експрес, в 2019 році відкрив лише один магазин в Києві на вул. Березняківська, 31. У компанії уточнили, що зараз основний фокус в роботі зроблений на поліпшення якості обслуговування і реформат магазинів Велика Кишеня в дискаунтери Велмарт.
Також лише один магазин в Україні відкрив німецький рітейлер Metro Cash&Carry. У жовтні мережа компанії поповнилася новою торговою точкою під брендом Бери Вези в Чернігові. У компанії відзначили, що зараз Metro Cash&Carry Україна розвиває свій бізнес в країні саме з фокусом на сегмент В2В, обслуговуючи професійних клієнтів – власників малого і середнього бізнесу. До кінця 2019 року в українську мережу рітейлера входило 26 центрів оптової торгівлі, в тому числі 23 класичних магазини Metro формату Cash&Carry і 3 ТЦ малого формату під брендом Бери Вези.
Ще один міжнародний рітейлер – французький Ашан – в 2019 році сконцентрувався на внутрішніх процесах. Як уточнили в прес-службі компанії, в фокусі уваги була зміна комерційної стратегії, розвиток електронної комерції, а також запуск першої програми лояльності в мережі. Детальніше про це в інтерв’ю RAU розповідала генеральний директор Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко. Що стосується торгової мережі, то вона за минулий рік скоротилася з 27 до 26 об’єктів після закриття гіпермаркету Ашан в столичному ТРЦ Sky Mall.
Товари для дому
- JYSK – 11
- Епіцентр К – 10
- Агромат – 3
- Leroy Merlin – 1
Лідер українського ринку непродовольчих товарів – компанія Епіцентр К – в 2019 році продовжила розширення мережі та оновлення торгових об’єктів. До початку року вона об’єднувала 50 торгових центрів Епіцентр і 14 гіпермаркетів Нова лінія. Протягом року Епіцентр К відкрив ще вісім нових ТЦ, в тому числі один великого формату в Краматорську і 7 ТЦ малого формату в Дрогобичі, Хусті, Червонограді, Ковелі, Боярці, Нововолинську та Прилуках. Також два гіпермаркети Нова лінія (в Ужгороді та Борисполі) були переформатовані в інноваційні ТЦ Епіцентр. Крім того, торговий центр на вул. Віскозній в Києві був перебудований у фулфілмент-центр для обслуговування інтернет-замовлень. Таким чином, до кінця року рітейлер об’єднував 59 ТЦ Епіцентр і 12 гіпермаркетів Нова лінія.
Данська мережа магазинів JYSK на початку 2019-го об’єднувала 47 торгових точок в Україні. При цьому за минулий рік компанія зуміла відкрити ще 11 магазинів, закривши лише один. Найбільше нових об’єктів з’явилося в Києві – три. Однак велику увагу було приділено розширенню географічної представленості бренду в Україні. Рітейлер відкрив по одному магазину в Чернігові, Кам’янці-Подільському, Черкасах, Львові, Кривому Розі, Чернівцях, Луцьку та Миколаєві. До кінця року мережа данського бренду JYSK в країні налічувала 57 торговельних об’єктів, а також інтернет-магазин.
Стримані темпи експансії в 2019 році спостерігалися у одного з найбільших в країні продавців плитки та сантехніки – компанії Агромат. За рік рітейлер відкрив один новий магазин в Харкові, а також запустив оновлену торгову точку, розширивши її площу вдвічі. Тим самим компанія збільшила українську мережу до 20-ти торгових об’єктів. У той же час, слід відзначити запуск першого для Агромат магазину за межами країни. Стартовим майданчиком для закордонної експансії стало грузинське місто Батумі.
Французький DIY-рітейлер Leroy Merlin в минулому році також відкрив лише один магазин в Україні. Однак ця подія була знаковою для компанії, яка вперше вийшла за межі столиці. Весною 2019-го гіпермаркет Leroy Merlin площею 10 500 кв. м розпочав роботу в одеському торгово-розважальному центрі Riviera. Торговий об’єкт рітейлера в Одесі став вже п’ятим в українській мережі Leroy Merlin.
Побутова техніка, електроніка, гаджети
- Алло – 35
- Eldorado – 30
- Фокстрот – 19
- Цитрус – 12
- Comfy – 4
Мережа Алло за минулий рік провела 35 відкриттів або оновлень по всій Україні. Незважаючи на те, що компанія трохи втратила в кількості торгових точок на кінець року (350 проти 360), вона компенсувала це запуском магазинів нового формату. Зокрема, в листопаді рітейлер відкрив Алло Мах в дніпровському Мост-сіті, у вересні запустив цікавий спільний проект з мережею Арома Кава в Харкові, і цілий рік займався спільним проектом з IQOS. Завдяки цьому проекту Philip Morris і Алло зараз у всіх магазинах Алло Мах є зони IQOS.
Мережа магазинів техніки та електроніки Eldorado в минулому році сконцентрувалася на оновленні й реформатах торгових точок. У 2019 році компанія реконструювала 25 магазинів в різних регіонах України. Крім того, мережа поповнилася шістьма новими торговими об’єктами у Львові, Кропивницькому, Чернігові, Маріуполі, а також Кам’янці-Подільському Хмельницької області та Коломиї Івано-Франківської області. До кінця 2019 року мережа Eldorado в цілому налічувала 124 магазини в Україні в порівнянні з 128 точками роком раніше.
Велику кількість магазинів також оновив інший великий гравець українського ринку – Фокстрот. За минулий рік компанія провела 10 реформатів у Києві, Дніпрі, Львові, Вінниці, Запоріжжі, Кривому Розі, Миколаєві, Полтаві, Івано-Франківську та Краматорську Донецької області. Крім того, Фокстрот провів ще п’ять релокацій (в Києві, Чернігові, а також Павлограді Дніпропетровської області, Смілі Черкаської області та в Броварах під Києвом) і чотири нових відкриття в Луцьку, Вишневому (Київська обл.), Червонограді (Львівська обл.) і Дубно (Рівненська обл.). У той же час, до кінця року мережа Фокстрот налічувала 162 торгові об’єкти – стільки ж, скільки на кінець 2018-го.
В мережі магазинів Comfy в 2019 році було відкрито три нових магазини в Києві (пр-т Оболонський, 19), Львові (вул. Мазепи, 1 Б) і Харкові (пр-т Людвіга Свободи, 43), а також здійснено один переїзд в Запоріжжі (вул. Запорізька, 1 Б). Однак за минулий рік загальна кількість магазинів у мережі Comfy скоротилося з 94-х до 93-х торгових точок.
Мережа Цитрус в 2019 році відкрила десять нових об’єктів, провела розширення одного магазину, а також відкрила зони Apple Shop в двох діючих точках. Нові магазини були відкриті в Запоріжжі, Дніпрі, Вінниці, Кривому Розі, Херсоні та Чернігові, а також в Одесі та Полтаві (по два). Загальна площа відкритих торгових об’єктів компанії склала близько 5000 кв. м. Таким чином торговельна мережа Цитрус за рік зросла з 51-го до 61-го магазину.
Малоформатний рітейлер гаджетів ЖЖУК в 2019 році зосередився на ефективності роботи магазинів, а також реформатах торгових точок. У підсумку загальний розмір мережі залишився в межах 650 торгових об’єктів в Україні. Втім, вже в наступному році компанія планує повернутися до масштабування бізнесу і довести загальну кількість точок продажів в Україні до 700.
Drogerie & Beauty
- EVA – 218
- Prostor – 24
- ISEI – 16
- Brocard – 9
- Watsons – 4
Абсолютним рекордсменом 2019 року за темпами розвитку стала мережа магазинів EVA. В цілому компанія відкрила 218 нових торгових точок. При цьому чистий приріст магазинів за рік був трохи меншим: якщо на 31 грудня 2018 року EVA об’єднувала 770 торгових об’єктів, то на 31 грудня 2019-го – 974 магазина. При цьому компанія планує продовжити динамічне масштабування мережі: як розповідала в інтерв’ю порталу Investory News виконавчий директор EVA Ольга Шевченко, в наступному році рітейлер має намір відкрити ще 180 торгових точок.
Інші гравці українського сегменту drogerie відкривали набагато менше магазинів. Наприклад, мережа Prostor відкрила 24 нові торгові точки. Однак чистий приріст по мережі був в шість разів менше: до кінця 2019-го мережа налічувала 336 магазинів – всього на чотири більше в порівнянні з кінцем 2018 року. Можливо, більш істотний ривок в розмірах торгової мережі компанії вдасться зробити в наступному році в разі поглинання іншого великого гравця – Космо. Нагадаємо, у вересні 2019-го власник мережі магазинів ProStor Вадим Тугай отримав дозвіл на цю угоду від Антимонопольного комітету України.
Другий за величиною drogerie-рітейлер України – Watsons – в минулому році й зовсім скоротив свою торгову мережу. За 2019 рік компанія відкрила всього чотири магазини в Києві, Івано-Франківську та Сумах. При цьому загальний розмір мережі за рік скоротився на 13 торгових об’єктів: якщо на початку 2019-го Watsons об’єднував 429 торгових точок, то на кінець – всього 416.
Незначно скоротилася в минулому році й мережа магазинів косметики ручної роботи LUSH. Компанія закрила один зі своїх магазинів в Україні й на кінець 2019-го нараховувала 14 торгових точок. Нових відкриттів у компанії не було.
Масштабувалась в минулому році мережа корейської косметики ISEI. За 2019 рік рітейлер відкрив 16 нових магазинів, збільшивши розмір мережі з 76-ти до 92-х торгових об’єктів в Україні. Найбільше точок (9) компанія відкрила в Києві. Ще по одному магазину почали роботу у Львові, Дніпрі, Черкасах, Запоріжжі, Рівному та Борисполі Київської області.
Компанія Brocard Україна станом на середину грудня відкрила вісім нових торгових точок. Один з лідерів парфюмерно-косметичного ринку України відкрив п’ять нових магазинів Brocard в Києві, два у Львові, по одному в Краматорську та Харкові, а також три торгові об’єкти Kiehl’s у Києві, Одесі та Харкові. Крім цього, рітейлер провів дві реновації, відкривши оновлені магазини Brocard в харківському ТРЦ Караван і київському ТРЦ Dream Town. У прес-службі мережі уточнили, що в грудні планується відкриття ще одного об’єкту в столичному ТРЦ Ocean Plaza. Таким чином до кінця 2019-го мережа налічуватиме 99 магазинів в 26 містах країни.
Одяг, взуття, спорттовари
- Intertop – 19
- Intersport – 18
- ARGO – 9
- LPP – 7
- LC Waikiki – 5
- VOVK – 4
- Decathlon – 2
Компанія Intertop Ukraine в 2019 році відкрила 19 нових магазинів. Зокрема, запустила по шість торгових об’єктів Intertop і Skechers, по два магазини Geox і Timberland, і по одній точці Intertop outlet, Marc O’Polo і The North Face. Причому останній бренд вперше представлений на українському ринку. До кінця 2019-го Intertop Ukraine об’єднував 131 магазин в Україні.
Активно розширювала торгову мережу в Україні польська fashion-група LPP. У 2019-му український підрозділ компанії, що розвиває бренди Reserved, Cropp, Sin Say, Mohito і House, зріс з 93-х до 100 магазинів. Компанія відкрила нові торгові точки Reserved, House і Sinsay. При цьому вже в 2020-му рітейлер планує збільшити кількість власних магазинів в Україні майже на 30%.
Акцент на масштабування торгової мережі в регіонах України зробив турецький fashion-рітейлер LC Waikiki. У минулому році компанія відкрила нові магазини в Хмельницькому (ТРЦ Оазис), Одесі (ТРЦ City Center), Маріуполі (ТРЦ Port City) та Івано-Франківську (ТРЦ Велес). Єдиний новий об’єкт в столиці України був відкритий вже в кінці року. У торгово-розважальному центрі Променада Парк розпочав роботу LC Waikiki в форматі outlet. Таким чином, за рік рітейлер відкрив п’ять нових магазинів, закривши лише одну торгову точку – в київському ТРЦ Dream Town. До кінця 2019-го українська мережа LC Waikiki об’єднувала вже 33 торгових об’єкта в різних містах країни.
Рітейлер ARGO, який розвиває в країні однойменні мультибрендові магазини, а також цілу низку монобрендових мереж міжнародних торгових марок, в 2019 році відкрив дев’ять нових торгових точок. Мережа компанії поповнилася двома об’єктами Lee Cooper, двома магазинами Parfois і по одному Benetton, Liu Jo, Scotch & Soda, OVS kids і Penti. При цьому загальна кількість торгових точок під управлінням Argo зросла з 46 до 51.
Мережа магазинів українського бренду VOVK в 2019-му поповнилася чотирма новими об’єктами. Компанія відкрила магазини в дніпровському ТРЦ Мост-сіті, київському ТЦ Globus, а також в Івано-Франківську та Миколаєві. Таким чином за рік мережа VOVK зросла з 35-ти до 39 студій в 18 містах України.
Бренд Intersport, який в Україні розвиває компанія Епіцентр К, був найбільш активним гравцем минулого року в сегменті спортивного одягу і аксесуарів. У 2019-му мережа Intersport в країні розширилася на 18 магазинів і зараз налічує вже 42 об’єкти загальною торговою площею 42 375 кв. м. Магазини бренду представлені вже в 25-ти містах України.
Знаковим в 2019 році також став вихід в Україну першого магазину французького бренду Decathlon. Свій перший магазин в країні площею 2500 кв. м рітейлер відкрив в березні в київському Рітейл Парку Петрівка. А вже в листопаді 2019-го Decathlon відкрив другий торговий об’єкт площею 3000 кв. м, який також розмістився в столиці – на вул. Берковецькій, 6.
Дитячі товари
- Антошка – 5
- Mikki – 3
- Bembi – 1
Мережа Антошка в минулому році відкрила відкрили п’ять нових об’єктів. Торгові точки рітейлера розпочали роботу в столичних ТРЦ Gulliver і Cosmopolite Multimall, львівському СТРЦ Spartak, а також в ТЦ Європарк в Софіївській-Борщагівці та ТЦ Cherry Mall у Вишневому. Тим самим компанія збільшила розмір торговельної мережі з 36 до 41 магазина. Крім цього, рітейлер провів реконструкцію одного з флагманських об’єктів (Мега-Антошка в Одесі) і оновив ще два магазини в Ужгороді та львівському ТЦ Роксолана. У наступному році мережа не планує знижувати темпи розвитку і веде активні переговори щодо відкриття п’яти об’єктів, а також планує реконструкцію мінімум трьох існуючих магазинів.
Мережа Mikki, яка на початку 2019 року нараховувала 13 магазинів, за 2019 рік відкрила ще три нових торгових об’єкта, розширившись до 16 магазинів в Україні. Зараз торгові точки мережі представлені в дев’яти містах країни (Дніпрі, Києві, Львові, Харкові, Кременчуці, Павлограді, Енергодарі, Нікополі та Білій Церкві). Крім нових відкриттів, в минулому році рітейлер провів реформат ще одного магазину Mikki в MYplay.
Мережа Bembi в 2019 року відкрила тільки один власний магазин в київському торгово-розважальному центрі Dream Town-2, і ще один франчайзинговий торговий об’єкт на вулиці Довженка, 4 у Львові. До кінця року торговельна мережа рітейлера налічувала 36 фірмових магазинів в різних містах України.
Читайте також огляд відкриттів 2018 року –
Скільки магазинів відкрили найбільші торговельні мережі України в 2018 році