Сімейна справа: які українські торговельні мережі розвиваються як сімейні бізнеси. Частина 2

Сімейна справа: які українські торговельні мережі розвиваються як сімейні бізнеси. Частина 2

05.12.2022 09:00
  3761
Дарія Осіїк

Успішні приклади українських рітейлерів, які були створені та продовжують розвиватись як сімейна справа.

У новій серії огляду ми розповідаємо про компанії, які почали свій розвиток з маленького сімейного бізнесу і поступово перетворились на великі роздрібні мережі, які працюють по всій Україні.

Якщо ваша компанія розвивається як сімейний бізнес у сфері рітейлу або суміжних галузей – напишіть нам на електронну пошту news@rau.ua і ми обов’язково додамо інформацію про вашу компанію у цей або у наступний огляд.

Arber Fashion Group

Arber Fashion Group — провідний український fashion-холдинг, який засновав Григорій Арбер. До складу компанії входять національна мережа магазинів та дві швейні фабрики по всій Україні.

Arber — перший і ключовий бренд Arber Fashion Group. Мережа Arber представлена по всій Україні в кращих торгових центрах країни, кількість магазинів у 2022 році — 83.

Засновник бренду Григорій Арбер був кравцем, людиною, закоханою у досконалість.

Григорій Арбер

Офіційно Arber відраховує свою бізнес-біографію з 90-х років XX століття, але неофіційна історія бренду почалася в Одесі, у той самий момент, коли Григорій Арбер вручну зшив собі першу брючну пару для випускного вечора.

Тепер уже його нащадки продовжують справу майстра.

Хронологія розвитку сімейного бізнесу: 
  • 1990-97 роки — Григорій Арбер працює у власному ательє з пошиття чоловічих костюмів, які користуються величезною популярністю в Одесі завдяки дружині Ірини Арбер, яка реалізує костюми чоловіка в магазинах.
  • 2000 рік — До управління компанією приєднується Юрій Шпірт, успішний підприємець та син Ірини Арбер. З’являються перші костюми під маркою Gregory Arber.
  • 2001 рік — Запуск роздрібної мережі Arber. Перший магазин відкритий в Одесі, на вулиці Катериненській.
  • 2002 рік — Побудована перша швейна фабрика в Одесі.
  • 2002-03 рік — Відкриття перших магазинів у Києві, Харкові та Дніпрі.
  • 2004 рік — Відкриття 30-го магазину Arber, мережа охоплює 10 найбільших міст України.
  • 2005 рік — Відкриття другої фабрики в Одесі.
  • 2007 рік — Створена нова фабрика в Тульчині. Arber отримав звання “Бренд року”.
  • 2008 рік — Мережа налічує вже 50 магазинів.
  • 2009-15 роки — Запуск і розвиток повноцінних колекцій ділового та повсякденного одягу, взуття та аксесуарів.
  • 2014 рік — Запуск першої патріотичної колекції Freedom by Arber.
  • 2015 рік — Мережа покриває 100% України. Arber отримав звання «Краща роздрібна мережа чоловічого одягу».
  • 2017 рік — Більше 100 магазинів роздрібної мережі по всій Україні.
  • 2019 рік — запуск та успішний розвиток жіночої лінії Arber.
  • 2020 рік — запуск нового нового формату Arber Megastore.
  • 2022 рік — Старт проекту Arber  goes global! Відкриття першого магазину Arber в Тбілісі, Грузія.

ВМ Техніка

ВМ Техніка – мережа магазинів та складів оптово-роздрібної торгівлі побутовою технікою. Офіційно компанія ВМ Техніка була заснована в 2011 році, але бізнес родини Базелюків розпочався ще в 1991 році. В той час Марія та Василь Базелюки мали старий «Москвич», на якому вони їздили по великим оптовим ринкам України, купували там одяг, взуття, господарські товари, а потім – на вихідних продавали це все з капоту на базарі в Тяжилові.

Марія Базелюк

В 1994 році Базелюки купили на аукціоні стару поламану вантажівку ЗІЛ, і почали купувати у великих оптових фірм холодильники, пральні машини, велосипеди, оцинкований посуд тощо – далі ці товари везли на базари в районні центри Вінницької, Житомирської та інших сусідніх областей. Василю Базелюку тоді було 39 років, Марії 35. Їх сину Вові 13, донці Тані 9.

У 2002 році Базелюки купили складські приміщення і самі почали займатися оптовою торгівлею. Цей сегмент був не розвинений, і в той самий час регіональний роздріб переживав свій розквіт, що створило гарні передумови для розвитку сімейного бізнесу. Родині Базелюків на цій хвилі досить швидко вдалося наростити обсяги продажів, і зайняти провідне місце в регіональній оптовій торгівлі. В першу чергу, завдяки прямим контрактам з такими брендами як Saturn, Nord, Дніпро, Донбас, Агат.

Згодом родина побачила потенціал роздрібної торгівлі і в 2011 році був відкритий перший магазин ВМ Техніка. Минулого року ВМ Техніка святкувала свій перший ювілей – 10 років на українському ринку. За цей час сімейний бізнес з оптової торгівлі побутовою технікою та електронікою перетворився на досить потужну регіональну роздрібну мережу, яка до ювілейної дати налічувала 25 магазинів.

Володимир Базелюк

Зараз мережа налічує 30 торгових точок, які розташовані в 7-ми регіонах України. До кінця цього року компанія планує збільшити мережу до 33 магазинів і запустити розробку інтернет-порталу.

Хронологія розвитку сімейного бізнесу: 
  • 1991 рік – Початок сімейної торгівлі
  • 1994 рік – Подружжя Базелюків купує першу вантажівку
  • 2002 рік – Базелюки купують складські приміщення і починають займатися оптовою торгівлею
  • 2011 рік – Відкриття першого магазину ВМ Техніка
  • 2013 рік – Реєстрація торгової марки ВМ-Техніка
  • 2021 рік – Мережа ВМ-Техніка святкує свій 10-річний ювілей
  • 2022 рік – Компанія відкриває нові торгові точки та почанає розвивати новий інтернет-магазин.

Група компаній Suziria Group

Suziria Group – українська сімейна компанія у другому поколінні з Харкова. До її складу входять компанія з власного виробництва Suziria Production, дистрибуції – Suziria Distribution, найбільша в Україні моноканальна мережа зоомагазинів MasterZoo, яка налічує понад 115 точок, а також мережа грумінг-салонів MasterZoo Grooming. Заснована в Україні 29 років тому, сьогодні компанія є одним з лідерів в індустрії, працює по всій території України та за її межами, експортуючи власні бренди, серед яких бренди Priroda, ProVET, PET Fashion, Special One, Savory та Essence. Є членом FBN.

Компанія була заснована Сергієм та Тетяною Потаповими. Натхненням для цього стала породиста перська кішка сім’ї, яка почала вигравати національні та міжнародні виставки. Разом з успіхами киці, Тетяна стала міжнародною фелінологічною суддею та почала організовувати міжнародні виставки котів. Так родина побачила потенціал в продуктах для домашніх улюбленців на ринку і відкрила перший роздрібний магазин на 6 квадратних метрів в центральному кінотеатрі Харкова на вулиці Сумській.

Сьогодні в групі компаній працює команда з понад 1600 людей, яку очолює Поліна Кошарна – донька Сергія та Тетяни Потапових. На сьогодні разом з Поліною до борда групи компаній також входять мама та чоловік – Олексій Кошарний.

Хронологія розвитку сімейного бізнесу: 
  • 1993 рік – Заснування компанії.
  • 1997 рік – Створення власної торгової марки «Природа», яка і досі є невіднятним брендом на зоополиці.
  • 2001 рік – Активний розвиток дистрибуції. Компанія стала дистриб’ютором таких відомих брендів, як Tetra, Gimborn, Trixie, Juwel, Aqua Medic, Rettenmaier. Також відбувся перший досвід імпорту з Китаю.
  • 2004 рік – Запуск бренду MasterZoo. Під керівництвом Поліни Кошарної відбулось заснування та становлення мережі зоомаркетів MasterZoo. Сьогодні це мережа із 115 магазинів по всій Україні.
  • 2010 рік – Відхід з життя засновника, Сергія Потапова. Компанія продовжила розвиток під керівництвом доньки Поліни Кошарної.
  • 2016 рік – Заснування масштабної й провідної в Україні виставки товарів і послуг для домашніх улюбленців, грумінгу і ветеринарії – ExpoZooUA.
  • 2017 рік – Запуск B2B академії, яка допомагає розвиватися понад 4000 клієнтам компанії.
  • 2018 рік – Запуск нового складу площею 3500 кв. м – збільшена пропускна здатність, адресна система зберігання та посилений відбір контролю за допомогою системи термінала збору даних.
  • 2019 рік – Отримання сертифіката GMP. Система контролю GMP — найсуворіший контроль якості. Цей сертифікат прирівнює виробництво ветеринарних препаратів ТМ ProVET до фармацевтичних і визнає їх відповідність європейським вимогам. Suziria Group — єдиний виробник препаратів хобі-груп в Україні, атестований по стандарту GMP.
  • 2020 рік – Активний розвиток онлайну. Запуск онлайн-магазину MasterZoo та активний запуск онлайн-вебінарів та майстер-класів з грумінгу разом з Українською асоціацією грумерів, членом якої є група компаній.
  • 2021 рік – Запуск власного бренду Savory – корму для собак і кішок, що виробляється на потужностях закордонних партнерів в Бельгії та Чехії.
  • 2022 рік – Запуск нового виробництва в Калуші та відкриття нових потужних складів на заході України, аби налагодити логістику та забезпечити домашніх улюбленців всім необхідним. Заснування програми для надання регулярної допомоги притулкам та волонтерським і благодійним організаціям. Розширення присутності на міжнародному ринку та інтернаціоналізації брендів.

KIDDISVIT

Дніпровська компанія KIDDISVIT заснована в 1997 році братами Павлом і Дмитром Овчинніковими. Дружина Павла, Ольга, приєдналась до бізнесу та стала директором з маркетингу, а зараз вже й їхні діти залучені в процес розвитку компанії.

ГК KIDDISVIT – національний дистрибутор дитячих іграшок від кращих світових брендів та мережа дитячих магазинів.

Хронологія розвитку сімейного бізнесу:
  • 1997 рік – Засновано ПП «ВЕС і Д» – оптова торгівля іграшками.
  • 2000 рік – Відкрито перший спеціалізований магазин іграшок та товарів для дітей MIKKI.
  • 2007 рік – Перша власна торгова марка Grand (м’яка іграшка).
  • 2008 рік – Побудований власний складський комплекс.
  • 2009 рік – Компанія стала членом Асоціації власників сімейних компаній FBN (Family Business Network)
  • 2010 рік – в рамках програми ребрендингу ПП «ВЕС і Д» перейменовано в ТОВ «Кіддісвіт» (KIDDISVIT). MIKKI розвивається в роздрібну мережу магазинів для дітей.
  • 2012 рік – Початок експорту в Молдову та Вірменію. Підписано ексклюзивний контракт з Playmates на Teenage Mutant Ninja Turtles (Черепашки-ніндзя).
  • 2013 рік – Мережа дитячих магазинів MIKKI розширена до шести торгових точок.
  • 2014 рік – KIDDISVIT спільно із сімома іншими найбільшими компаніями створює Українську Асоціацію Індустрії Іграшок (УАІІ).
  • 2015 рік – Відкрито власний митний склад KIDDISVIT. Початок роботи над проєктом будівництва Центру реабілітації та інклюзивної освіти імені Іоанна Кронштадтського. KIDDISVIT отримує нагороду від австрійського Gutmann Bank за створення робочих місць в умовах кризи.
  • 2017 рік – KIDDISVIT виводить на ринок України найбільш хітову іграшку року L.O.L. Surprise! від MGA. Підписано ексклюзивний контракт на легендарний бренд Rubik’s.
  • 2018 рік – Ребрендинг MIKKI. Нове ім’я – MYplay. Зміна корпоративного логотипа та фірмового стилю KIDDISVIT.
  • 2019 рік – Збільшено власний складський комплекс на 1746,8 кв. м. Проведено KIDDI FEST. Відкрито реабілітаційний центр ім. Іоанна Кронштадтського.
  • 2021 рік – група компаній KIDDISVIT, до складу якої входить мережа магазинів MYplay, стала офіційним представником бренду Carter’s в Україні. До портфеля компанії увійшов швейцарський бренд самокатів Micro.
  • 2022 рік – після початку повномасштабної війни компанія активно допомагає ЗСУ та переселенцям, відкрила власний шелтер, де одночасно перебувають 100+ людей.

Solmar

Solmar — український бренд базового одягу. Сімейний бізнес подружжя Сергія та Ольги Костецьких починався у 2017 році з балкону їх квартири, де вони разом пакували замовлення клієнтів – трикотажні светри та водолазки, найнеобхідніші елементи у гардеробі.

Концепція бренду – створення якісних базових виробів на кожний день, що легко поєднуються між собою і допомагають створити цілісний та раціональний гардероб для кожної дівчини. Головна «фішка» марки – це унікально широка палітра кольорів трикотажу (до 20 відтінків у одній моделі) та оригінальний мерчендайзинг.

Solmar – це дуже популярний Instagram-магазин одягу, що має 815 000 фоловерів, з власною мережею з десяти брендових магазинів у шести містах України та зручним сайтом. З початку повномасштабного вторгнення власники бренду відкрили три нових офлайн-магазини, адже вірять у швидку перемогу та розквіт нашої країни.

Хронологія розвитку сімейного бізнесу:
  • 2017 рік – створення Instagram-магазину, відкриття першого офісу
  • 2018 рік – створення бренду «Solmar», реєстрація ТМ
  • 2019 рік – стрімкий ріст Instagram-сторінки від 20 000 шанувальників до 200 000, розширення штату та відкриття нового офісу компанії
  • 2020 рік – одночасне відкриття перших трьох магазинів бренду у Києві, Вінниці та Хмельницькому, подолання відмітки 600 000 фоловерів в Instagram.
  • 2021 рік – отримання нагород «Найбільший Instagram-магазин в Україні» від Blogger Awards та топ-100 українських виробників за версією журналу TOP.UA, відкриття п’яти брендових магазинів (Львів, Хмельницький, Житомир, Київ, Дніпро).
  • 2022 рік – запуск дитячої лінійки SOLMAR Kids, відкриття десятого брендового магазину в Одесі та нового офісу компанії.

Читайте також – 

Сімейна справа: які українські торговельні мережі розвиваються як сімейні бізнеси


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку