Сергій Бадрітдінов, Intertop: 4 тези про взуттєвий ринок України
Сергій Бадрітдінов, СЕО Intertop, розповів журналу Новое время про маркетингові прорахунки на старті розвитку мережі, про результати 2017 року та перспективи зростання офлайна і онлайну в 2018 році і проблеми українського взуттєвого ринку.
Журнал Новое время поспілкувався з СЕО Intertop Ukraine Сергієм Бадрітдіновим про бізнес, плани і особисті принципи. RAU підготувала тези інтерв’ю.
Закупівлі повинні робити професіонали
Перша закупівля взуття була провальною – вона була невдалою і погано продавалася. Новоявлені оператори fashion-ритейлу, що раніше торгували факсами і телевізорами, попросили замовити товар своїх співробітниць з бухгалтерії. Жінки повинні розбиратися в жіночих туфельках і чобітках. Бухгалтери вибрали консервативні моделі. Виявилося, що відвідувачі орієнтувалися на більш стильне і екстравагантне взуття.
Перший магазин обійшовся недешево і повинен був виглядати красивим і розкішним, але в реальності вийшло не зовсім так. Перший провал дав усвідомлення того, що закупівлі завжди повинні робити професіонали.
Офлайн і онлайн
Зараз нових магазинів відкриваємо небагато. У минулому році, наприклад відкрили тільки шість. А все тому, що в даний час точка зростання – це інтернет.
У 2017 році онлайн-продажі збільшилися в 3,6 рази і склали 8% виручки. Припускаємо, що їх частка в 2018-му досягне 15%. Intertop розвиває мультиканального модель бізнесу. Можна в онлайні замовити взуття, приїхати в магазин, приміряти і вирішити, чи подобається модель, брати її чи не брати або ж замовити з доставкою прямо на роботу.
У розвиток онлайн-продажів в 2018-м інвестуємо як мінімум 100 млн грн. За ці гроші компанія продовжить встановлювати в магазинах спеціальні монітори в магазинах, за допомогою яких можна зробити замовлення, а також закупить нові меблі.
Так, ми купуємо менше, ніж англійці або американці, але інтернет-торгівля продовжить рости. У найближчі 10-20 років звичні продажу все ж нікуди не зникнуть. Магазини залишаться, тому що дають емоції. А покупка – емоційна річ, особливо для жінок: їм потрібно помацати, з кимось поговорити.
Купуй своє
У минулому році зважилися на експеримент: поставили на свої полки взуття українського виробництва. Зараз з близько 2000 найменувань, 600 припадає на вітчизняного виробника. Але поки вона продається трохи гірше, ніж очікували. Але зробили висновки і, щоб поліпшити показники, поміняємо деяких постачальників і переглянемо модельний ряд.
Причиною для експерименту стала не девальвація гривні, через яку подорожчали імпортні товари, а коротка логістична складова.
В цілому оптимістично дивимося на майбутнє продажів українського взуття в Intertop, прогнозуємо 20% зростання в цьому році.
Половина українського взуттєвого ринку “в тіні”
Потрібно платить всі податки і бути прозорим. Intertop – повністю біла компанія, яка заплатила за рік 200 млн грн податків і зборів. Корупція йде не від президента, а від кожного з нас, хто купує товари і не вимагає касового чеку. Без чека, користуючись спрощеною системою оподаткування, торгують навіть великі мережі. В результаті половина ринку взуття залишається в тіні.
У боротьбі з такою практикою залишається тільки один засіб: переконувати українських підприємців, що якщо вони хочуть торгувати взуттям в Intertop, то їм потрібно ставати “білими”. Але у нас на ринку це поки що поганий тон.
Читайте також –
Intertop запускає маркетплейс, оновлює мобільний додаток і розвиває партнерство з Укрпошта