
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Що буде з попитом і пропозицією торгових площ, як зміняться орендні ставки в найбільших ТРЦ, які бренди можуть з’явитися в Україні в 2019-му та чому вихід IKEA в країну може перенестися на більш пізній термін.
Міжнародна консалтингова компанія CBRE Ukraine представила звіт про розвиток ринку торговельної нерухомості Києва за минулий рік. Як відзначають аналітики компанії, в столиці спостерігалося стійке зростання роздрібного товарообігу (+2,7% рік до року), що сприяло підвищенню попиту на торговельні площі з боку нових та існуючих рітейлерів.
Зростання попиту на торговельні приміщення призвело до подальшого зниження середньої вакантності в столичних ТЦ – з 5% до 3%. Незважаючи на введення в експлуатацію близько 54 000 кв. м торговельних площ у 2018 році, нові приміщення були майже повністю заповнені. Як наслідок, базові орендні ставки на найкращі торгові приміщення Києва варіювалися в діапазоні від $75 до $95/кв. м на місяць, а нижня межа ставок зросла приблизно на 15% рік до року.
Як прогнозують в CBRE, в 2019 році українські та міжнародні рітейлери продовжать реалізацію стратегії розширення своєї присутності.
А значить, будуть зберігатися і перспективи зростаючого орендного попиту. При цьому зміцнення рівня внутрішнього споживання, перш за все в Києві, буде залишатися двигуном для виходу на ринок нових міжнародних брендів. У CBRE очікують, що в 2019-му свої перші магазини в Києві відкриє ціла низка нових зарубіжних брендів. Серед найбільш значущих в компанії відзначають французький бренд преміум-класу Claudie Pierlot, який вже відкрив перші бутики в столиці, та американський бренд спеціалізованого одягу Steve Madden.
У той же час, раніше заявлений до виходу в 2019 році бренд IKEA, за інформацією CBRE, може з’явитися в Україні пізніше в зв’язку з високою ймовірністю затримки введення в експлуатацію ТРЦ Ocean Mall, де рітейлер планував відкрити свій перший магазин. Важливо відзначити, що в самій IKEA раніше повідомляли про можливість скорегувати свої плани розвитку в країні в зв’язку з затримкою будівництва ТРЦ Ocean Mall.
Щодо нової пропозиції в 2019 році, то як відзначають в CBRE, на цей рік девелопери заявили до введення в експлуатацію більше 400 000 кв. м торговельних площ.
«Припускаючи, що вищезгадані проекти будуть введені в експлуатацію як планувалося, до кінця 2019-го загальна пропозиція торгових площ Києва зросте на 37% – до 1,51 млн кв. м, створюючи сприятливі ринкові умови для рітейлерів. Як наслідок, зростання орендних ставок, ймовірно, сповільниться, що призведе до більш сприятливого ринку для орендарів», – коментує старший консультант з торгової нерухомості CBRE Ukraine Анна Марсова.
За її словами, також прогнозується подальше зростання інвестиційних настроїв зі зниженням ставки капіталізації. Однак економічна невизначеність напередодні президентських виборів може призупинити активність інвесторів у першій половині 2019 року.
Читайте також –