Роман Курицький, Building Development: Любимо будувати неподалік від Києва невеликі красиві об’єкти з швидким запуском
Засновник будівельної та керуючої компанії Building Development про новий майбутній багатофункціональний ТЦ TREPOL з фітнес-центром у місті Українка, плани розвитку мережі торговельних центрів у невеличких містах по всій країні, перспективи ринку торговельної нерухомості та багато іншого.
Девелопери ТЦ TREPOL Building Development і Alterra Group готують до відкриття перший професіональний ТЦ у місті Українка Київської області. Building Development виступає брокером об’єкту, а безпосередньо створенням обʼєкту займається Alterra Group.
У цьому році компанія Building Development вже реалізувала чотири проєкта – в Броварах відкрився ритейл-парк, для мережі Фора була побудована будівля у Фастівському районі Київської області, і ще два об’єкти запрацювали у Рівненській області. В свою чергу, Alterra Group є девелопером таких проєктів, як львівський логістичний центр Port, індустріальний парк “Формація Львів” та багато інших.
– Розкажіть детальніше про цей проєкт: що це за ТЦ, в чому його особливості?
– Ділянку під цей ТЦ ми купили в партнерстві з Alterra Group ще у 2020 році. Це була закинута недобудова, яка 30 років простояла без діла. Наша філософія – відновлення старих занедбаних проєктів і відкриття замість них крутих оновлених комерційних об’єктів.
Декілька років обирали найвдалішу концепцію, і зупинилися на проєкті, розробленому компанією Модус. Дозвіл на будівництво отримали у січні цього року. Це буде багатофункціональний ТЦ із фітнес-центром: перший професійний ТЦ у місті Українка. Будівництво ведемо – з повноцінним бомбосховищем.
– Яка площа ТЦ TREPOL?
– Близько 3500 кв. м, корисна площа – 3200 кв. м, 300 метрів відвели під бомбосховище, яке буде облаштовано для комфортного перебування відвідувачів і персоналу. Особливу увагу приділили інклюзивності: люди на кріслах колісних або із пошкодженням опорно-рухового апарату не відчують жодних складнощів у пересуванні нашим обʼєктом.
Плюс прилегла територія, де ми облаштуємо велику парковку на 75 паркомісьц.
– Вже є підписані орендарі?
– Так. Продуктовим якорем до нас зайде Фора у новому форматі площею 1200 кв. м, з fashion-орендарів підписаний договір із Sinsay на 600 кв. м, Eva в оновленому форматі, Аптека Доброго Дня, оптика, Укрзолото, Master Zoo, lifecell, Vodafone, магазин формату dollar store Копійочка. З фуд-операторів поки домовилися з IQ Pizza, Lviv Croissant, шукаємо ще партнерів. Ведемо переговори з фітнес-центрами. Формуємо потужний пул орендарів, щоб задовольнити всі потреби жителів міста Українка та найближчої приміської зони.
– Яка наразі вакантність, ще є вільні лоти?
– Майже 90% площ вже здані, залишилось п’ять невеликих лотів, які теж сподіваємося якнайшвидше закрити. Деяким операторам навіть були змушені відмовіти, бо не було достатньо площ.
– Коли почали формувати пул орендарів?
– Ще до початку будівництва заключили попередні договори з усіма якорями: філософія нашої компанії така, що ми не починаємо реалізацію проєкту без попередніх договорів з ключовими орендарями.
– Де буде розташований торговельний центр?
– За адресою місто Українка, вулиця Соснова, 5, біля міського стадіону. Це центр міста, центральна паркова зона, саме тому й при формуванні tenant-mix робимо акцент на залученні провідних операторів різного профілю.
– Він орієнтований виключно на жителів Українки?
– Не тільки, завдяки розташування у центрі міста, неподалік Дніпра та міського пляжу, розраховуємо і на гостей з інших міст Київської області: Обухів, Трипілля і так далі. Також плануємо залучити й транзитний трафік з Києва на Канів, Трипілля, Ржищів та у зворотному напрямку.
Цей регіон дуже швидко розвивається: постійно відкриваються нові житлові комплекси, будується багато приватних будинків.
– Проводили розрахунки: скільки людей проживає в зоні охоплення майбутнього ТЦ?
– Так, звісно. Населення Українки – біля 20 000 людей, в основній зоні охоплення – до 10 хвилин на автомобілі – проживає близько 50 000 людей (в основному – в Обухові), у вторинній зоні охоплення – до 15 хвилин на авто – близько 75 000. Разом з населенням Українки вважаємо приблизно 100 000 населення.
– Який трафік очікуєте?
– На вихідних плануємо відвідуваність на рівні до 4000 людей на день, по буднях – 3000 відвідувачів. Влітку показники будуть вище, через вдале розташування у зоні відпочинку містян та гостей Українки, які по дорозі міський пляж теж не оминуть наш ТЦ.
– Обстрілів не боїтеся? Порівняно неподалік знаходиться Трипільська ТЕС.
– На жаль, поки така реальність: ніхто не застрахований від атак російських окупантів. ТЕС знаходиться на іншому боці міста, у промзоні, а щодо ударів шахедів або ракет: то ми виконуємо всі правила безпеки, щоб мінімізувати ризики для персоналу та відвідувачів. Ми вирішили продовжувати інвестиції в розвиток України та українського бізнесу.
– Коли ТЦ плануєте ввести в експлуатацію?
– Почали будівництво у лютому, і плануємо відкрити ТЦ TREPOL до кінця листопада. Всі якірні орендарі вже почали ремонтно-оздоблювальні роботи, тому такий строк цілком реальний.
– Ви самостійно реалізуєте цей проєкт, чи залучали інвесторів або партнерів?
– Даний проєкт реалізуємо та інвестуємо в партнерстві з Alterra Group. Ми виступаємо інвестором і брокером проєкту.
– Тобто ви самі будете займатися наповненням та керуванням торговельного центру?
– Так, це наш функціонал. Пул орендарів формуємо ми, і за функціонування ТЦ теж відповідаємо ми.
– Облаштування прилеглої території плануєте?
– Робимо благоустрій і хочемо розвивати розважальну зону. У нас на території вже є новий якісний роледром і скейт-парк, є намір відкрити спортзал або фітнес-центр – вже ведемо переговори з потенціальними партнерами, зробити дитячу зону, оновимо бруківку. Також поруч знаходиться повноцінний каток.
Також в колаборації з Агромат робимо фасадну мозаїку для популяризації Трипільській культурі, яка стане прикрасою не тільки ТЦ, а й міста.
– Один із ваших проєктів – ритейл-парк Буча. Як зараз він працює, які його показники?
– У нас нульова вакантність, і це найкраще характеризує цей проєкт. Ми вже вийшли на ставки оренди, які були до повномасштабної війни.
– По трафіку він виправдовує очікування?
– Навіть перевищує! Завдяки великій парковці та вигідному розташуванню, багато транзитного трафіку теж відвідує ритейл-парк Буча.
– Є подальші плани по відкриттю нових об’єктів?
– Вже почато будівництво нового ритейл-парку Перетин від Alterra Group у Львові на виїзді на Київ – ми виступаємо брокером об’єкту. Готуємось до реалізації масштабного проєкту на Заході України, який стане приємним сюрпризом для ритейлу України. Є й інші ідеї, але про них поки не можу говорити.
– З вашої точки зору, що зараз перспективніше: будувати невеличкі ТЦ у невеликих містах, чи масштабні проєкти на десятки тисяч квадратних метрів орендної площі?
– Поки йде війна, ризикувати готові не всі, тому звичайно, менші проект потребують менших інвестицій та витрат, але цікаво займатися також великими проєктами.
Щодо співпраці по даному проєкту звертатися до фахівців команди компанії Building Development: Андрія Семиволос +380930722663 та Ірини Коваль +380508004235