Чортова дюжина: рітейлери в топ-50 компаній України за версією журналу Власть денег

Чортова дюжина: рітейлери в топ-50 компаній України за версією журналу Власть денег

07.12.2020 08:15
  2013
Дарія Осіїк

Епіцентр, EVA, Фокстрот, АТБ, Fozzy Group, MXП, Люксоптика та інші компанії сфери роздрібної торгівлі увійшли до списку найкращих за версією журналу «Власть денег».

Читати російською

Журнал Власть денег в рамках серії своїх фірмових рейтингів представив топ-50 кращих компаній року на українському ринку. На думку редакції ВД, в цей рейтинг увійшли найвидатніші підприємства, які розвивають свій бізнес за сучасними європейськими стандартами, а також мають найбільший вплив на формування українського бізнес-клімату і розвиток вітчизняної економіки.

Укладачі не розкрили методику підрахунку і критерії відбору компаній-номінантів. Наприклад, чому в топ-50 компаній увійшов Prom.ua, але не потрапив найбільший інтернет-гіпермаркет країни Rozetka.ua, хоча його показники і стрімкий розвиток як онлайн, так і офлайн-напрямків заслуговують уваги. Тим не менш, RAU проаналізувала рейтинг , і вибрала компанії, пов’язані з рітейлом. Список наводиться у алфавітному порядку.

АТБ

ТОВ «АТБ-Маркет» – українська компанія роздрібної торгівлі, магазини якої працюють у форматі «дискаунтер». Ця роздрібна мережа найдинамічніше розвивається в країні протягом останніх п’яти років. АТБ має найбільшу мережу в Україні, яка нараховує більше 1170-ти магазинів в 302-х населених пунктах. Щодня в ній роблять покупки більше 4 млн осіб, в 2019-м товарообіг мережі склав 126,8 млрд грн.

АТБ – єдиний представник роздрібної торгівлі, що входить у топ-20 платників податків країни. Сума податків, сплачених АТБ в 2019-м склала 12,6 млрд грн. Асортимент магазинів АТБ – близько 4000 найменувань, з яких понад 1000 – товари власних торгових марок.

Люксоптика

Найбільша мережа оптик в Україні, де можна пройти діагностику зору, отримати допомогу в підборі контактних лінз або окулярів з лінзами будь-якої складності, вибрати сонцезахисні окуляри від світових та українських брендів, отримати послуги з ремонту та ультразвукового чищення окулярів, гарантійне обслуговування.

Компанія вже більше 26-ти років на ринку, має 186 магазинів-оптик по всій країні і 317 фахівців в офтальмології. А також більше 100 світових фешн-брендів: понад 20 000 найменувань товарів, в тому числа 2000 моделей власних торгових марок. І ще соціальні проекти про здоров’я очей.

МХП

Вертикально інтегрований холдинг, лідер українського АПК. Діяльність МХП зосереджена в таких сегментах, як птахівництво, м’ясопереробка і тваринництво. Один з найбільших земельних банків – близько 370 тис. га – і 28 тис. співробітників забезпечують МХП провідні позиції в області рослинництва і зернопереробки, продукція яких використовується у виробництві комбікормів.

Продукція МХП представлена ​​на ринках більше 80 країн світу, компанія володіє брендами «Наша Ряба», Qualiko, Ukrainian Chicken, Sultanah, Assilah, «Секрети Шефа», Kurator, «Легко!», «Бащинський». В цьому році компанія почала розвивати нові формати роздрібної торгівлі, крім фірмових франчайзингових магазинів Наша Ряба: мережі М’ясомаркет, Секрети Шефа, ХО перекусити?, а також освоювати напрямок street-food: точки з продажу шаурми Doner Market.

У планах холдингу – відкрити кілька тисяч торгових точок по всій Україні.

Нова пошта

Лідер логістичного ринку, який забезпечує легку доставку кожного клієнта. Мережа компанії налічує понад 7400 відділень по всій Україні, а кількість відправлень тільки за перші півроку 2020-го перевищила 128 млн. У компанії працюють 28 000 співробітників.

Також варто відзначити внесок компанії у розвиток української e-commerce: практично кожен інтернет-магазин і маркетплейс співпрацює з оператором. Тож, Нова пошта вже стала неоціненним партнером для рітейлерів, і впливовим гравцем на ринку електронної роздрібної торгівлі країни.

Фокстрот

Українська мережа магазинів електроніки та побутової техніки «Фокстрот» – це 162 магазини загальною торговою площею 154 000 кв. м в 90-то обласних і районних центрах, де працює близько 5000 співробітників. Це шосте місце серед торгових мереж України і 76-е місце в рейтингу найбільших компаній країни. Власний контакт-центр, 27,8 млн покупців в магазинах мережі щорічно, 10,5 млн учасників програми лояльності «Фокс-клуб», понад 8,5 млн відвідувачів сайту на місяць.

Вартість бренду Фокстрот – $ 48 млн. «Фокстрот» розвивається як омніканальний рітейлер і в 2019-му відзначив 25 років роботи; лідирує в категорії магазинів побутової техніки за рівнем впізнаваності бренду, відвідування і покупок.

Эпицентр

Компанія Епіцентр К, заснована в 2003 році, власник найбільшої в Україні мережі непродовольчого рітейлу: вона налічує вже 73 торгових центрів загальною площею більше 1,5 млн кв. м, сплачує 4,56 млрд грн податків на рік.

До групи компаній Епіцентр також входять 50 мультибрендових спортивних магазинів Intersport, онлайн-магазин еpicenterk.ua; агрохолдинг «Епіцентр Агро», який обробляє 160 000 га землі, має 14 елеваторів загальною потужністю близько 1,5 млн т і 20 тваринницьких ферм, заводи з виробництва керамічної плитки Epicentr Ceramic Corporation в Калинівці і завод «Карпатська кераміка» і ЦОМ «Осмолода» . У групі компаній працює 34 000 співробітників.

EVA

Лінія магазинів EVA – найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я. Її спеціалізація – товари для догляду за обличчям і тілом, декоративна косметика, біжутерія, аксесуари, товари для догляду за дітьми.

За 18 років компанія виросла до понад 1000 магазинів, в яких представлено більше 30 000 позицій, а також заснувала 43 власні торгові марки. Штат співробітників – більше 12 000 чоловік.

EVA – багаторазовий лауреат Національної премії України Retail Awards «Вибір споживача», двічі лауреат міжнародної премії «Вибір року» як «Кращий магазин краси та здоров’я». У 2019 компанія отримала нагороду «Рітейлер року в drogerie» від Ukrainian Retail Association.

Fozzy Group

Одна з найбільших торгово-промислових груп України. Бізнес-інтереси охоплюють рітейл, виробництво продуктів харчування, логістичний, банківський, туристичний і ресторанний бізнеси.

Торгові мережі: Сільпо і делікатес-маркети Le Silpo, Fozzy, Фора, Thrash!Траш!, аптека Біла ромашка, магазини гаджетів ringoo. Промислові підприємства: Ніжинський консервний завод, птахофабрика Варто, Богуславський завод продтоварів, фабрика Вогні Гестії, Родник Плюс. Інші бізнеси: банк Схід, логістичний оператор УВК, доставка Justin, мережа турагентств Silpo Voyage. Ресторанний напрямок: Буланжері, Дзяо-бар, Мокрі вуса, У Хромого Пола, Escobar, Positano, Who&Why Drinkery.

McDonald’s

Ця компанія була першопрохідцем глобального бізнесу в багатьох країнах, які відкривалися світу, і Україна не стала винятком. McDonald`s вже більше 20-ти років задає стандарти швидкого обслуговування в Україні, залишаючись лідером завдяки систематичному впровадженню інновацій та розвитку талантів. За минулий рік 95 ресторанів мережі в нашій країні обслужили 100 млн відвідувачів. Причому їжа у всіх українських ресторанах компанії на 60% складається з інгредієнтів, вирощених або вироблених в Україні. У штаті McDonald`s в Україні – близько 10 000 співробітників.

METRO Cash&Carry

Metro Cash & Carry Ukraine – дочірня структура німецької МЕTRO AG, що вийшла на ринок України в 2003 році. Зараз компанія управляє 26-ма класичними центрами оптової торгівлі METRO Cash & Carry у 18-ти містах, в яких зайняті понад 3000 співробітників понад 200 професій. За більш ніж 16 років роботи компанія інвестувала у національну економіку понад 600 млн євро.

Класичний торговий центр METRO пропонує 30 000 найменувань товарів для роздрібної торгівлі, ресторанно-готельного бізнесу, сервісних компаній та офісів.

OLX

Один з лідируючих онлайн-майданчиків оголошень у світі, що працює в більш ніж 40-ка країнах, OLX належить до глобальної медійної та діджитал-компанії Naspers. На ринок України компанія вийшла у 2014 році.

OLX – один з найбільших онлайн-бізнесів в Україні. У базі торгового майданчика – майже 10,8 млн оголошень, щомісяця додається більше 3 млн нових. На OLX в рік продається товарів на більш ніж $ 1 млрд, а це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.

Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX як мінімум раз на місяць, мобільний додаток OLX встановлено на кожному третьому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії «Покупки» для IOS та Android.

Prom.ua

Інтернет-маркетплейс, створений в 2008 році, належить українській продуктової IT-компанії EVO. На його платформі продавці можуть самостійно створити інтернет-магазин або розмістити свої товари в загальному каталозі.

Prom.ua – це 97,5 млн товарів і послуг від 57 400 компаній, тут можна знайти будь-який товар – від зубної щітки до комбайна. Щомісяця маркетплейс відвідують близько 48 млн користувачів, які в 2019 році придбали в каталозі і на сайтах компаній Prom.ua товарів на 24 млрд грн. Підприємців, які користуються послугами маркетплейса, супроводжують і підтримують понад 230 фахівців. Над розробкою і розвитком торгового майданчика щодня працюють більше 150 чоловік.

WOG

Одна з найбільших мереж автозаправних комплексів і найбільший імпортер палива в Україні. У 24 областях країни працюють понад 400 АЗК WOG, 20 нафтобаз, 245 WOG MARKET, 386 WOG CAFE, послугами яких щодня користуються понад 150 000 клієнтів. Товарообіг становить $ 1,4 млрд на рік. З кожним роком збільшується частка непаливних продажів у виручці групи, і компанія розглядає можливість подальшої експансії у цьому напрямку.

До свого 20-річчя мережа АЗК WOG реалізувала безліч інновацій, серед яких – проект «Найкавовіша кава» (проект мережі WOG CAFE, причому не тільки на автозаправках), власний (перший в Україні) мобільний додаток WOG PRIDE з такими сервісами, як QR карта «Прайд», мобільний сервіс WOG PAY, страховки, онлайн-магазин, QR masterpass, персональні акції.

Джерело: Власть денег

Читайте також – 

Визнання Forbes: топи McDonald’s, АТБ і Comfy увійшли до рейтингу найкращих керівників


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку