Де рітейлерам взяти гроші, щоб пережити кризу – досвід США

Де рітейлерам взяти гроші, щоб пережити кризу – досвід США

03.04.2020 08:10
  508
rau

В останній тиждень березня 100 рітейлерів в США закрили свої магазини, оскільки країна бореться з пандемією. Тепер їх головне завдання – залишитися на плаву під час кризи.

Цей матеріал доступний російською мовою

Після тисяч випадків зараження і виявлення короновіруса вірусу в кожному штаті, американські роздрібні торговці від Apple до Lululemon приєдналися до шкіл, підприємств та церков, які закрили свої двері, щоб стримати поширення вірусу.

Згідно з публікацією на сайті профільного ресурсу Retail Dive, в кінці березня в США закрились тисячі магазинів і сотні торгових центрів. Близько сотні мереж закрили повністю або більшу частину своїх торгових точок. Всі колишні плани викинуті в кошик, і компаніям на ходу доводиться складати план антикризових заходів, щоб залишитися на плаву і пережити кризу. RAU вибрав найцікавіше з американського досвіду, який можуть повторити їхні українські колеги.

Гроші насамперед

“На даний момент для рітейлерів мова йде не про прибутки і збитки, а про баланс”, – сказав в інтерв’ю Retail Dive Джоел Рампольдт, керуючий директор з консалтингу AlixPartners.

Він рекомендує роздрібним торговцям створити посаду “головного по грошах” або свого роду “військовий кабінет”, який буде ретельно перевіряти кожен рахунок, кожен контракт з постачальником і рахунок-фактуру, кожну орендну плату. Іншими словами – стежити за кожною копійкою грошей, що входять або виходять з компанії.

“Можна довго протягнути без прибутку або навіть доходу. Ви не можете прожити ні дня без грошей”, – впевнено говорить Джоел Рампольдт. Тобто рітейлер, у якого “немає грошей і немає можливості брати кредити, не має бізнесу”.

Кредит на закриття бізнесу

Рітейлери зазвичай не тримають багато грошей на балансі. Це призвело до того, що деякі мережі вже використовували свої кредитні лінії, які зазвичай мають вигляд револьверних кредитів (ABL). Це дозволяє отримати більше коштів, ніж при зверненні до традиційних банківських кредитів.

Так, L Brands оголосив про тимчасове закриття всіх своїх магазинів Bath & Body Works, Victoria’s Secret і PINK в США та Канаді. А також про те, що вибравши майже повністю свій поновлюваний кредит на $1 млрд, має близько $2 млрд, щоб пережити тимчасове закриття магазинів.

Аналогічно компанія JC Penney отримала близько $1,3 млрд для поповнення оборотного капіталу, коли готувалася до закриття своїх універмагів. Позику, яка буде коштувати компанії до 4% від суми, назвали “запобіжним засобом для збереження фінансової гнучкості, враховуючи невизначеність на ринках США і світових ринків, викликану COVID-19”.

Майже ідентичну заяву зробила компанія Ascena, що володіє мережами магазинів жіночого одягу. Вона взяла кредит на $230 млн – все, що було можна в рамках кредитної лінії. І це при тому, що і JC Penney, і Ascena вже переживають не найкращі часи.

Такі кредитні лінії можуть бути дорогими з точки зору зборів і відсотків, але компанії йдуть на це, щоб отримати необхідні кошти.

Револьвер біля скроні – великий ризик

Проблема в тому, що роздрібні торговці в “мирний час” брали гроші під свої активи, щоб впоратися зі спадом продажів і покрити збитки. Тепер же багато хто робить ставку на подібні кредити щоб пережити період, який знищить велику частину їх продажів на тижні.

«Для деяких компаній, таких як Nike і Apple, з їх надзвичайно сильною грошовою позицією, це підтримка стійкості бізнесу», – сказала Кріста Харт, старший керуючий директор FTI Consulting. Але для тих, хоче отримати гроші, яких у нього немає, це може бути зовсім інша історія.

Оскільки рітейлери намагаються підтримувати адекватну ліквідність, вони можуть почати скорочувати дивіденди акціонерам та інвестиції, а також використовувати свої кредитні лінії.

Аналітики Cowen відзначають, що рітейлери з високим відношенням позикового капіталу до власних коштів більш уразливі до наслідків закриття. Наприклад, Gap Inc.

Продажі мереж в березні проваляться на 50%, а в квітні – на 100%. Після цього можливе поліпшення ситуації, але можливо, продажі не повернуться до норми і до серпня.

Експерти інвестбанку B. Riley FBR вважають, що найбільш складно доведеться тим, чия ліквідність покриває 14-15 тижнів закриття магазинів. До таких відносяться The Children’s Place (15 тижнів), Tailored Brands (14 тижнів) і Chico’s (14 з половиною тижнів).

Час скорочуватися

Головний ризик для мереж “цегельних” магазинів – велика частка умовно-постійних витрат на їх утримання, які не зникають, коли магазини закриті. Це одна з причин банкрутства роздрібних мереж з великою кількістю торгових точок: вони дуже чутливі до зниження продажів.

Тому рітейлерам доводиться переглядати свої контракти з постачальниками та інші витрати. Наприклад, питання оплати оренди непрацюючих магазинів – теж може стати предметом переговорів.

Багато рітейлерів заявили, що будуть платити персоналу за час вимушеного простою. Але є й ті, хто визначив конкретний період часу – наприклад, два тижні – протягом якого вони будуть продовжувати платити зарплату. Набагато важче вирішити питання з погодинною оплатою праці працівників, які працювали позмінно. Таких можуть просто звільнити.

Наприклад, мережа магазинів декору та товарів для дому Pier 1 стала однією з перших, хто втратить 65% персоналу центрального офісу та деяких співробітників магазинів. Тим хто залишилися уріжуть зарплати.

Аналітики Cowen прогнозують, що компанії JC Penney, Gap, Macy’s і Kohl’s, та деякі інші, – можуть недорахуватися половини своїх доходів за 2020 рік через значне зниження продажів в березні і квітні.

Все, що буде мати значення, це наявність коштів і ліквідність. І за словами Джоела Рампольдта, рітейлери тепер зосереджені на погашенні боргів, скороченню левереджа, поліпшенні своїх кредитних і грошових резервів.

Готуватися до відкриття теж потрібно

Поки запобігання втрат – ключовий пріоритет рітейлерів. А також питання планування і ланцюжки поставок, які тільки що пережили серйозні збої і можуть зіткнутися з ще більшими, залежно від того, як довго триватиме криза.

Для самих магазинів важливий людський фактор, щоб переконатися, що всі співробітники здорові і мати можливість зв’язатися з ними, коли прийде час відкриватися заново. Тому директори по персоналу і генеральні директори виконують найважливіші ролі в даний момент. Адже якщо співробітники не зможуть отримати повну оплату за час зупинки, вони будуть шукати дохід в будь-якому іншому місці.

“І не виключено, що коли ви будете готові знову відкрити магазин, у вас не буде нікого, хто міг би повернути ключ і відкрити двері”, – сказала Кріста Харт з B. Riley FBR.

Джерело: RetailDIve

Читайте також –

Яким буде український продуктовий рітейл в розпал кризи – досвід Китаю


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку