Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Казахський рітейл чекає справжня революція (+фото)

Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Казахський рітейл чекає справжня революція (+фото)

10.11.2023 08:45
  1414
Дарія Осіїк

Засновниця рітейл-ательє Dzyuba Юлія Дзюба про свій новий проект з оновлення дизайну флагманського супермаркету казахської продуктової мережі Magnum.

У циклі авторських колонок на порталі RAU Юлія Дзюба розповідає про концепцію “улюбленого магазину” та ділиться найефективнішими інструментами оформлення торгових точок для формування позитивного клієнтського досвіду.

У новій колонці Юлія розповіла про оновлення брендбуку, створення нової дизайн-концепції для супермаркету казахської мережі Magnum, що може спровокувати справжню революцію в місцевому рітейлі.

Магазин сьогодні — це не просто товар, обладнання, вивіска, навігація та ремонт, це, насамперед, – бренд, ідея та купівельний досвід. Казахський ринок рітейлу зараз тільки починає говорити про важливість створення емоції в магазині, там цей тренд лише зароджується. Але лише говорити мало: треба діяти. І фундамент розвитку цього тренду вже закладено – наша команда розробила для мережі супермаркетів Magnum дизайн-концепцію, в якій зробила ставку на емоцію і створення нового купівельного досвіду за допомогою wow-дизайну. Магазин відкрили в новому ТРЦ Aport Mall East.

ТРЦ Aport Mall East дуже ретельно ставитися до відбору орендарів, підбираючи вдалий tenant mix він пропонує відвідувачам нові та унікальні формати. Оновлений супермаркет Magnum Super вже став візитною карткою цього ТРЦ.

Magnum – це найбільша торгова мережа у Казахстані. Вона налічує 240 магазинів, має штат із 14 000 співробітників та обслуговує понад 5 мільйонів відвідувачів. За статистикою, середній чек покупців мережі на 5-7% нижчий за ринкову вартість. Мережа фокусується на просуванні товарів місцевого виробництва. Основна увага приділяється розвитку власних торгових марок, таких як дитячий бренд TOMPI, інноваціям у дизайні та доступним цінам. Magnum залишається лідером за ціновою політикою.

Головним завданням рітейлер вважає забезпечення задоволеності клієнтів за допомогою привабливих пропозицій, включаючи акції зі знижками від 30% до 50%. Постійне прагнення до досконалості та турбота про споживачів те, що допомагає Magnum зберігати лідерство та авторитет на ринку. Асортимент нового супермаркету – понад 18 000 товарів.

Перед нами стояло завдання провести оновлення дизайну торгового простору та instore комунікацій, а також відобразити оновлений брендбук в інтер’єрі нового магазину. А моєю особистою метою було виведення Magnum на абсолютно новий рівень дизайну, який задаватиме тон усьому ринку рітейлу Казахстану.

Різноманітний та динамічний дизайн відділів розкриває різноманітність смаків та пропозицій Magnum, а яскраві соковиті кольори створюють ефект WOW одразу зі входу. Емоція захоплення супроводжує на всьому шляху у магазині.

Фішки – наша улюблена тема. Ми завжди намагаємося запропонувати рішення, які виділятимуть рітейлера з поля конкурентів і «бути собою»:

На вході у відділі Овочів та Фруктів зустрічає стилізована яблуня. Яблуня – це символ Алмати, водночас яблуко сорту Апорт – символ торгового центру Aport Mall East. Це є пошаною до всесвітньо відомого символу міста і є дуже важливим для створення емоційного зв’язку з покупцями.

Арт-панно в кафе “Міфологічна свідомість кочівників”, створене художником Дауреном Тасбулатовим у національній стилістиці, в ньому цілий світ і  воно ще нікого не залишило байдужим. Це наша повага до культури Казахстану. 

У 2023 році одним із важливих трендів рітейлу є курс на національне, тож ми прагнули використати символи та образи казахського народу, щоб бути в єдності з нашими гостями.

В панно поєднуються національні та сучасні мотиви, які створюють унікальний симбіоз футуризму, кочівників та елементів сакральної символіки домашніх предметів. Основна ідея роботи — передати містичне і навіть планетарне бачення стародавніх кочівників, надихнути на спогад втрачених здібностей і звернутися до свого коріння та спадщини предків. У творі також присутня стародавня тюркська рунічна писемність та безліч пасхалок (секретне послання – ред.), пов’язаних з історією Казахстану та попкультурою. Ці символи є сполучною ланкою, поєднуючи безліч історій і понять.

Розширена фермерська зона фруктів та овочів, що підкреслює натуральність, екологічність місцевих продуктів. Зараз правильно зустрічати саме цією зоною, оскільки яскраві кольори відразу підіймають настрій.

Артоб’єкти, незвичайне декоративне оформлення та яскраві різноманітні вивіски підтверджують сміливість та креативність бренду.

Сучасні дизайн-рішення – графітове обладнання та стіни, дерев’яні фактури, світлові вивіски, стильна розкладка плитки, акцентне освітлення у фреш зонах – підкреслюють, що Magnum слідує трендам, щоб відповідати вимогам часу.

Важливу роль відіграє наповнення магазину сенсами — іміджева та продуктова бренд-комунікація в оформленні магазину підіймає настрій та допомагає гостям відчути дух Magnum. «Молока багато не буває» – говорить напис на колоні, й одразу хочеться посміхнутися, а посмішка – це те, з чим наші гості підуть і за чим обов’язково повернуться знову.

Особливу увагу було приділено алеї знижок. Це вже розумна зона, яка продає сама себе. Тут немає звичних цінників на торцях чи звичних постерів. Зона привертає до себе увагу насамперед завдяки дизайну і таким чином перетворюється на магніт для покупців. 

Відділ з дитячими товарами був спеціально оформлений до запуску ВТМ TOMPI. На фото постерів  зображені діти співробітників компанії — дуже емоційна і яскрава кампанія.

Окрім оновлення фірмових кольорів та дизайну магазину у формат магазину впроваджено кілька значних удосконалень. Розширена фреш-зона та оновлена зона із шістьма касами самообслуговування підвищують рівень зручності для покупців. Крім того, завдяки розширеній зоні випічки супермаркет забезпечить усі магазини Magnum в Алмати виробами із листкового тіста. Тобто новий Magnum внесе більше комфорту та різноманітності у повсякденні покупки клієнтів мережі.

Вже з перших хвилин відкриття оновленого супермаркету він був повний від покупців, які прийшли оцінити магазин та зробити покупки. Такої кількості відвідувачів я дуже давно не бачила на відкритті.

Тож, вітаю сміливу та креативну команду Magnum із народженням нового візуального формату! Вони здійснили революцію в місцевому рітейлі. Тепер казахський ринок чекає трансформація та усвідомлення, що покупець з будь-яким рівнем доходу заслуговує ходити в класні магазини, а для нього потрібно намагатися і створювати позитивний досвід.

Зазначу, що в Казахстані я також побачила кілька чудових концепцій магазинів, про які я розповім у своїй наступній колонці, а також розповім про особливості казахського рітейлу.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку