Ольга Насонова, Ресторанний консалтинг: З чим пов’язаний бум відкриттів і які концепти будуть успішними

Ольга Насонова, Ресторанний консалтинг: З чим пов’язаний бум відкриттів і які концепти будуть успішними

01.02.2019 08:02
  3198

Власник компанії ресторанний консалтинг Ольга Насонова розповіла про те, як розвивався столичний ринок громадського харчування в 2018 році, скільки закладів в столиці «прогоріло», та які ресторани зможуть стати успішними.

Цей матеріал також доступний російською мовою

У Києві в 2018 році відкрилося 215 ресторанів. Це безпрецедентні цифри, такого в нашій країні не було ніколи і ніде. Як би не говорили про зубожіння людей в Україні, у велику кількість закладів у великих містах в п’ятницю ввечері важко потрапити. Всі столики зайняті, люди активно п’ють і жують, ніби у них немає жодних турбот і вічна молодість.

І все було б добре, але ось закрилося в минулому році в Києві 112 ресторанів і кафе – практично половина від відкритих.

У підсумку на початок 2019 року в Києві працює 1778 закладів різних форматів. Звичайно, до Нью-Йорка з його 25 000 закладів ще далеко, але все-таки і Київ – не Нью-Йорк. У чому ж причина цього броунівського ресторанного руху відкриттів-закриттів?

Основна причина відкриттів – ресторанний бізнес став популярним для інвестування. Як будь-яка куховарка може управляти державою, так і будь-яка людина може відкрити ресторан чи кафе. Дійсно будь-хто. Це може бути все що завгодно – від маленької пекарні до величезного ресторану на 500 місць. За $10 000 можна відкрити кав’ярню чи фаст-фуд (ту ж шаурму, це теж ресторанний бізнес). За $ 50 000 – вже невелике кафе, бар або кондитерську. За $100 000 – заклад на 50-70 місць, а якщо вкласти в 2-5 разів більше, можна заснувати великий ресторан чи мережу маленьких кафе.

Ресторанний бізнес здається дуже простим: подумаєш, приготувати або розігріти щось, помножити закупівельну ціну на 2 або 3 – і ось тобі бізнес. Звичайно, досвідчені ресторатори над цим посміються, адже бізнес тільки на перший погляд здається простим.

Насправді це один з найскладніших видів бізнесу, з нескінченним впливом людського фактора від недобросовісного персоналу і затримок з постачанням до зростаючої конкуренції.

Іноді я взагалі не розумію, навіщо туди йдуть, адже ресторанну справа треба любити. Звичайно, різні телешоу та фільми піднімають престиж професії і роблять ресторанний бізнес модним. Так приємно сказати: «У мене свій ресторан/бар/кав’ярня» і зробити рух головою.

У 2019 році ресторани продовжать відкриватися і закриватися. Успішними стануть оригінальні, незвичайні концепції. Ті, які можуть запропонувати або незвичайні страви і напої, або особливо низьку ціну, або все це разом плюс концептуальний інтер’єр. Людей потягнуло на щось новеньке. Наприклад, устриці, продажі яких в ресторанах збільшилися вдвічі, чорноморські морепродукти (рапани, мідії, всяка чорноморська риба).

Несподівано стало зрозуміло, що в країні все-таки є море, і з нього щось виловлюють. Все це миттєво потрапило в ресторани, і стало користуватися попитом.

Ну і, звичайно, мережеві заклади, які мають досвід і великі бюджети, будуть продовжувати свою експансію. Вже зараз у всіх торгових центрах можна побачити, що «на манежі все ті ж» – однакові мережеві ресторани і кафе, які, тим не менш, заповнені й успішні.

А закриватися будуть звичайні, нічим не примітні або відверто погані заклади. Перш за все розташовані в приміщеннях з високою орендною платою.

Саме неадекватна оренда найчастіше вбиває цей бізнес, навіть не давши можливості ресторатору швидко виправити свої помилки. І це побічний продукт активного розвитку ресторанного бізнесу.

Новачки і досвідчені ресторатори так хочуть відкритися, що беруть в оренду приміщення навіть із завищеною ціною. І звичайними гіркими ліками від цього може бути тільки інфляція гривні, коли платити оренду в доларах вже не під силу нікому. Будемо сподіватися, що це не відбудеться так швидко.

Автор: Ольга Насонова, власник компанії Ресторанний консалтинг

Читайте також –

Дмитро Борисов: Як відкрити свій ресторан у Києві і не прогоріти. Поради початківцям рестораторам


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  5