Дмитро Расновський, Glovo: будемо продовжувати відкривати Cloud Kitchen

Дмитро Расновський, Glovo: будемо продовжувати відкривати Cloud Kitchen

12.06.2020 07:45
  550
Микола Маранчак

Генеральний менеджер компанії Glovo в Україні Дмитро Расновський про те, що сталося з ринком Food Delivery за карантин, зміни в ресторанному бізнесі і «нову нормальність» в світі, який більше ніколи не стане колишнім.

Цей текст доступний також російською мовою

В ході щорічного Українського маркетинг-форуму 2020, який цього року проходив в онлайн-режимі, генеральний менеджер компанії Glovo в Україні Дмитро Расновський виступив з презентацією «Лідерство на ринку: інновації як шлях розвитку бізнесу та вплив кризи». RAU пропонує ознайомитися з основними тезами його виступу.

Що сталося з Food Delivery за карантин

Під час кризи впали фондові ринки, і всі зрозуміли, що гроші залучати стане складніше, гроші стануть дорожчими. І відбувається так звана “раціоналізація індустрії”, коли ряд гравців починає “обрізати неробочі хвости” і залишати ринки, на яких їм не вдається заробляти.

Думаю, всі бачили новину, що Uber Eats покинув Україну, Menu.ua закриває бізнес. Тобто певна складність для розвитку є, і дуже важливо знайти спосіб, як вижити на середній і довгій дистанції, продовжуючи інвестувати і ростити ринок.

Якщо раніше компанії Food Delivery були заточена на доставку з ресторанів, то зараз багато хто почав доставляти з супермаркетів. При цьому в ряді країн була заборонена робота магазинів: вони могли працювати тільки на доставку. Вийшло, що вартість потенційної пенетрації різко знизилася і зараз прекрасний момент, щоб навчити людей замовляти не тільки з ресторанів, але і з аптек і супермаркетів. Це видно по таких проектах як Doordash, які в період карантину змогли різко перебудуватися і почали доставляти з супермаркетів.

У нас Food Delivery не заборонявся, але зрозуміло, що відразу трендом стала безпека. Розмітка біля ресторанів, маски і рукавички у кур’єрів, упаковка, безконтактна доставка були, напевно, головними речами, які потрібно було зробити дуже швидко. Коли ми побачили, що відбувається в Іспанії, почали про це замислюватися, але перебудова зайняло теж деякий час.

Зміни в ресторанному бізнесі

Буквально через два тижні після введення карантину половина закладів закрилася. Просто тому, що вони порахували і зрозуміли, що навіть з доставкою не зможуть заробляти. Зараз, коли дозволили працювати літнім терасам, все одно показники нижче докарантинних.

Яскраво описує ситуацію кількість інбаундів – групи ресторанів, яка проактивно просить «підпишіть нас на платформу». Після початку карантину на кілька тижнів поспіль кількість інбаундів у нас зросла в десятки разів. Тобто ресторатори, які залишилися працювати, вирішили зайнятися доставкою. Раніше вони вважали, що їм це не потрібно, але в період карантину вони зрозуміли, що це єдиний спосіб отримати хоч якийсь дохід і прийшли до нас.

Що стосується кур’єрів, то, як тільки оголосили карантин, кількість бажаючих ними стати зросла в три рази. Це дуже добре описує ситуацію з потенційним безробіттям і неоплачуваними відпустками. У нас немає достатньо відкритої статистики, але для мене це найкраща демонстрація. І зараз ми бачимо, що тренд залишається.

Нам вдалося за рахунок зростання бізнесу збільшити кількість кур’єрів, яка нам потрібна, але при цьому бажаючих залишається набагато більше.

Споживчі тренди

У поведінці користувачів спостерігаємо дві основні зміни.

1. Оплата картами. Якщо раніше ринок розподілявся приблизно навпіл – оплата картою і готівковка – то зараз оплата картою становить близько 70% транзакцій. Люди за безпеку. Вони зрозуміли, що, прив’язавши карту, нічого поганого не відбувається і просто поміняли звичку.

2. Доставка з супермаркетів. Ми доставляли з супермаркетів давно, але саме в період карантину люди дійсно почали це пробувати. Доставки з супермаркетів зросли в 5-6 разів по відношенню до того, що було до карантину.

Поки все виглядає добре, але ключові виклики тільки чекають. Я поділяю думку Рея Даліо, відомого інвестбанкіра. Він говорив про те, що зараз – не початок рецесії. Це – не рецесія. Це просто початок великої депресії і головні економічні наслідки ще попереду, тому зараз рано розслаблятися. Вихід з карантину не означає зовсім нічого.

 у Києві розпочала роботу нова служба доставки Glovo, що працює з Ашан, Novus і Фуршет

New Normality

Очевидно, що ми ніколи більше не повернемося в докарантинну ситуацію. Звички поміняються, світ зміниться. Тепер все буде по-іншому. Головною стане безпека.

Судячи з того, що ми бачимо в Латинській Америці і Західній Європі, наші країни будуть ближче до Азії – коли нормально ходити в масці через забруднення повітря, коли люди нарешті навчилися мити руки в будь-якій незрозумілій ситуації. Ми бачимо, що вже всі звикають користуватися санітайзером кожен день.

З точки зору ресторанного бізнесу розуміємо, що з’являться офіційні норми по відстані столиків, безконтактної доставки. Скоро це все формалізується і буде просто новим стандартом.

Онлайн стане великим і значущим. З’являться нові способи взаємодії: замовити і забрати (ми бачимо, як багато супермаркетів запустили pic-up сервіси). Якщо говорити про ресторани, то думаю багато хто переосмислить підхід до продажу їжі автомобілістам. І вже є приклади, коли ресторани вперше запустили таку послугу, і у них вийде хороший канал продажів.

Розуміючи крихкість того, що відбувається і побачивши, що сталося в карантин, будуть пробувати багато нових напрямків і шукати баланс, щоб диверсифікувати ризики.

У Delivery Food буде більше роботи з доставки на інші категорії, ніші, відстані. Якщо зараз взяти ряд алкогольних гравців, то їм раніше потрібна була доставка не швидка, а протягом двох-трьох годин. Тому вони використовували сервіси таксі.

Якщо говорити про Glovo, то якраз на початку карантину, так збіглося, – ми запустили перший свій Cloud Kitchen в Києві і нам вдалося валідувати гіпотезу, що це досить робоча бізнес-модель. Будемо продовжувати відкривати Cloud Kitchen, особливо знаючи, що зараз багато рестораторів закрилися. Є купа місць, де людям нізвідки замовляти їжу. Ми їм цю можливість дамо.

Читайте також –

Що замовляли українці в сервісі Glovo під час карантину (+інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку