Дослідження Pufetto: як карантин вплинув на інтернет-продажі меблів в Україні
Результати дослідження інтер’єрного інтернет-магазину Pufetto щодо змін динаміки продажів меблів в Україні.
У 2020 році українці придбали через інтернет товарів та послуг на 107 млрд грн, тож доля ринкових продажів онлайн з 2019 року зросла на 41%. Світова ж статистика роздрібних e-commerce продажів зросла на 19%. Такий бум електронної торгівлі, за даними дослідження ООН, спровокували обмеження, введені для боротьби з розповсюдженням пандемії COVID-19. Переведення працівників на віддалену роботу вивело в рейтинг найпопулярніших онлайн-покупок предмети інтер’єру.
Щоб з’ясувати, як саме змінилася динаміка офлайн та онлайн продажів меблів в Україні з початку коронакризи, Pufetto провів дослідження, проаналізувавши статистику через внутрішню CRM-систему. За даними компанії, у 2021 році люди вже настільки освоїлися у форматі покупок онлайн, що купували у 1,5 раза більше, не переймаючись можливими ризиками.
Наприклад, якщо ще 2019 року 97% продажів диванів припадали на фізичні магазини, то у 2020 році 10% купувалися онлайн, а цьогоріч через інтернет продається вже 40% диванів та ліжок.
Загальний тренд — споживачі стали активніше інвестувати в меблі для сидіння та обладнання ванної кімнати.
З виникненням тенденції робити простір навколо себе зручнішим та затишним, шафи також стали популярними серед споживачів. Pufetto запустив продаж цих меблів на початку 2021 року, і категорія вже показала зростання в онлайн та офлайн, що у 2-3 рази випереджає темпи продажів диванів.
Українці захотіли додати кольору та краси інтер’єрам
Водночас предмети декору купують переважно офлайн – 99,9% продажів. Незначний відсоток припадає на інтернет-продажі, наприклад, у результаті апселлінгу в магазині.
“Як правило, це аксесуари – накладки, килими, драбини тощо. Їхня популярність також значно зросла серед споживачів. Якщо у 2019 році предмет декору додатково купував кожний десятий клієнт, тренд цього року демонструє, що вже кожен другий обирає собі аксесуари. Таке бажання зрозуміле, адже люди досі проводять більше часу вдома і прагнуть робити простір ергономічним, створювати навколо себе красу”, – пояснює СЕО Pufetto Сергій Виговський.
Це помітно і в кольорах оздоблення інтер’єрів. Від домінантного сірого у 2019 році вподобання аудиторії перейшли до помірної різноманітності – з вкрапленнями зеленого у 2020 році, бежевого, коричневого, синього у 2021 році. Переважають спокійні відтінки, без яскравих барв.
Такі вподобання перекликаються з кольорами року за версією інституту Pantone. 2020 рік названо роком класичного синього кольору, що сприймається як колір спокою, надає відчуття миру всередині. Кольорами 2021 року оголошено спокійний сірий та оптимістичний жовтий, покликані передати меседж сили та надії.
Як змінився портрет покупця меблів?
Найактивнішими покупцями є пари, їхня частка від загальної кількості аудиторії незмінна протягом трьох років поспіль, з 2019-го по 2021-й, і дорівнює 56%. Змінюються лише співвідношення чоловіків і жінок. У 2019 році покупців-жінок було 32%, а чоловіків — 12%, наступного року – 30% та 14%, у 2021-му 29% та 15% відповідно.
Цільовою аудиторією за віком залишаються люди 30-40 років, їхня доля у статистиці суттєво збільшилася з 49% у 2019-му до 58% у 2021-му. Українці віком до 30 років почали купувати менше – з 31% перед пандемією до 20% у 2021 році.
На 1% у порівнянні з 2019 роком впала динаміка продажів у віковій категорії 40-50 років – до 14%, водночас вона збільшилася з 5% до 8% в категорії 50-60+.
Підсумки та прогнози
Карантинні обмеження у всьому світі викликали бум інтернет-продажів. А на українському ринку, що розвивався в діджитал не так активно, як у Китаї та США, внесли суттєві зміни у правила гри.
Протягом карантину українці звикли купувати онлайн не тільки одяг, побутову техніку та дитячі товари, а й продукти, меблі, будівельні матеріали.
Помітна тенденція, коли дім перестав бути місцем, куди люди приходять виключно спати. І виграли саме ті компанії та магазини, які змогли швидко трансформуватися під нові умови й вимоги покупця.
Коронавірус змінив і культуру використання онлайн-сервісів: споживачі стали проводити більше часу з мобільними пристроями – до 5 годин на день.
Загалом експерти очікують, що протягом 2021 року темпи зростання e-commerce зберігатимуться і зростуть ще на третину. Цьому сприятимуть впровадження безпечних способів оплати, здешевлення доставки, швидкість та якість сервісу.
Читайте також –
Аналітика Adobe: світовий ринок e-commerce виріс на 38% за перші три місяці 2021 року