Велика угода: Prostor веде переговори про покупку Космо – ЗМІ

Велика угода: Prostor веде переговори про покупку Космо – ЗМІ

22.10.2018 12:06
  928
Ukrainian Retail Association

Власники дніпровської мережі Prostor ведуть переговори про покупку конкурента – мережі Космо. Сума угоди може скласти $15 млн.

Дніпропетровська компанія Стиль Д (розвиває мережу з продажу парфюмерно-косметичних товарів Prostor) близька до покупки бізнесу компанії Суматра ЛТД (мережа Космо) розповіли LIGA.net три джерела: два директора торгових мереж та інвестиційний банкір. Продавець – інвесткомпанія SigmaBleyzеr. Сума операції може скласти близько $15 млн.

Якщо угода буде підписана, Prostor вийде на друге місце в Україні в сегменті drogerie після мережі EVA.

Нова спроба

Договір купівлі продажу ще не підписаний, зараз йде оцінка вартості бізнесу Космо, розповідає LIGA.net директор торговельної мережі на правах анонімності. Угода може виявитися типовою для українського роздрібного ринку: власник купує договори оренди, товарні залишки, торгове обладнання і при необхідності – бренд мережі.

Йдеться тільки про продаж близько 110 парфюмерно-косметичних магазинів, аптечний бізнес Космо не входить в угоду, зазначив він.

Продавець хоче за свій актив близько $15 млн, – повідомив інвестиційний банкір що побажав залишитися неназваним.

Гендиректор мережі Космо Георгій Шейко повідомив, що рітейлер регулярно проводить переговори про продаж свого бізнесу. Інформацію про проведення оцінки вартості активів він спростував. Отримати коментар Prostor LIGA.net не вдалося – її представники не відповіли на запит видання.

Американська SigmaBleyzer через компанію SBF Southeast European Holdings придбала компанію Суматра ЛТД в 2007 році. Тоді експерти прогнозували, що фонд вийде з бізнесу через три-чотири роки, продавши Космо міжнародному оператору. Однак кілька фінансових криз могли перешкодити планам фонду, і зараз покупку мережі розглядають тільки її українські конкуренти.

Купувати мережу відмовився Watsons, розповідає LIGA.net інвестбанкір. Співвласник мережі EVA Руслан Шостак повідомив, що зараз не розглядає покупку бізнесу Космо.

SigmaBleyzer раніше заявляла про готовність вкладати в інші види бізнеси в Україні, в тому числі у видобуток вуглеводородів. За інформацією Державної служби геології надр, фонд готовий вкласти близько $ 100 млн.

КОРИСНІ ДАНІ. Компанія Стиль Д створена в 2002 році, а перший магазин Prostor був відкритий в 2003 році в Дніпрі. Засновник мережі – Вадим Тугай. В середині липня АМКУ дозволив бізнесменові оформити контроль над компанією через офшори Ringside Limited та Amikod Limited. За даними агентства Інтерфакс-Україна, за три квартали 2017 року виручка Стиль Д склала 1,358 млрд грн, чистий збиток – 7,4 млн грн.

Велика четвірка

Зараз в Україні працює чотири національні мережі – EVA, Watsons, Prostor і Космо, розповідає LIGA.net директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова. “Протягом останніх трьох років найактивніше розвивалися EVA і Prostor”, – говорить вона. Лідерство тримає мережa EVA (близько 750 магазинів), на другому місці – Watsons (близько 400 торгових точок), на третьому – Prostor (близько 350 магазинів), на четвертому місці – Космо (близько 110 магазинів).

“Ринок не витримає такої кількості великих операторів, з огляду на той факт, що всі мережі розвиваються. Тому консолідація ринку неминуча”, – говорить директор торгової мережі, що побажав залишитися неназваним.

Якщо угода відбудеться, то Prostor зможе зайняти друге місце на українському ринку рітейлу з продажу парфюмерно-косметичної продукції після мережі EVA.

“Ми не боїмося конкуренції навіть у тому випадку, якщо об’єднаються Watsons, Prostor і Космо”, – говорить Шостак.

Джерело: LIGA.net

Читайте також – 

Краса вимагає коштів: топ-5 drogerie-мереж України за I півріччя 2018-го


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку