Під наглядом: навіщо рітейлу технології розумного відеоспостереження
Як розумне відеоспостереження проникає в сферу роздрібної тoргівлі та для чого воно може бути корисно.
Рітейл в Східній Європі є однією з найбільш інноваційних галузей, яка активно тестує та впроваджує нові технології. Але часто буває, що далі пілотних проектів справа не йде. Чи означає це, що технології в тому вигляді, в якому зараз пропонуються ринку, не так вже й потрібні? Відповідь на це питання в колонці для New Retail дають експерти Axis Communications по країнах Східної Європи Магнус Зедерфельд і Уляна Подмарева. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Сучасний рітейл добре знає свої потреби та постійно знаходиться в пошуку ефективних інструментів, що дозволяють вигравати в запеклій конкурентній боротьбі за покупця. Розумне відеоспостереження дає можливість отримати дані про споживчу поведінку, поліпшити клієнтський досвід, скоротити та запобігти втратам. Інтерес ринку до цих технологій високий, і велика кількість пілотних проектів довела їх зрілість і ефективність.
Але чому комерційних впроваджень набагато менше, ніж тестових? Існує ряд причин. По-перше, складність об’єктивної оцінки результатів пілота. Ще на етапі підготовки необхідно чітко визначити конкретні завдання, стартову точку та показники, за якими буде відслідковуватися ефективність. Адже технології самі по собі не можуть збільшити оборот і скоротити втрати. Вони є лише інструментом і частиною комплексного вирішення.
Наприклад, запровадивши в своїй мережі відеоаналітіку, компанія отримає більш глибоке розуміння споживчої поведінки. Але при цьому важливо детально прописати, які саме дані хочете отримати, як будете з ними працювати далі, які рішення приймати на їх основі, та які ресурси для цього необхідні.
Очевидно, що рішення про комерційне впровадження приймається з урахуванням терміну реальної окупності того чи іншого рішення. Однак порахувати ROI буває складно, адже потрібно повністю виключити вплив випадкових факторів на показники в ході дослідної експлуатації. Це означає, що пілот, в ідеалі, повинен бути тривалим.
Не менш важливо, що при впровадженні розумного відеоспостереження інвестиції, звичайно, не обмежаться однією лише вартістю обладнання та програмного забезпечення. Щоб система дійсно допомагала бізнесу бути більш ефективним, необхідно запускати нові бізнес-процеси або змінювати старі, налагоджувати саме рішення, навчати персонал, забезпечувати необхідну інфраструктуру, або навіть наймати аналітичних експертів.
Але і це не все. Потрібно буде обов’язково отримати підтримку всіх відділів компанії – департаментів безпеки, ІТ, маркетингу, продажів тощо. Зробити так, щоб всі ці внутрішні підрозділи злагоджено працювали над вирішенням спільної справи, а не гальмували один одного, часто буває зовсім непросто. Але без цього не обійтися.
Не будемо забувати і той факт, що нерідко (якщо не сказати завжди) рітейл змушений займатися перш за все повсякденними завданнями: збільшенням прoдажів, розширенням бізнесу, oптімізаціей витрат і т.д. Терміни ж окупності впровадження розумного відеоспостереження можуть виявитися більше горизонту планування організації. І все ж в короткостроковій і довгостроковій перспективі ефект від таких систем безсумнівно перекриє всі перераховані складності або витрати.
Не випадково розумне відеоспостереження швидше за все проникає саме в сферу роздрібної тoргівлі – адже в кінцевому рахунку саме завдання, пов’язані зі збільшенням продажів і запобіганням втрат вимагають швидкого реагування, інакше в кoнкурентній бoротьбі можна просто не встигнути.
Крім того, поширення онлайн-торгівлі змушує магазини традиційного формату кардинально підвищувати якість своїх послуг і зручність для покупців. Тут інтелектуальні технології просто незамінні.
Інша справа, що часом рітейл націлений на використання таких технологій для вирішення окремих завдань, таких, як боротьба з крадіжками, скорочення черг, управління викладкою товарів на полиці тощо. Якраз тому, найчастіше проекти в рітейлі починаються з самого «гарячого» завдання конкретного клієнта. Потім коло цих завдань розширюється, замовник на практиці може оцінити ефективність технологій, набуває досвід їх використання з максимальною віддачею.
Відповідно, вкрай важливою стає відкритість системи, її інтеграційні можливості. Тому в свої кращі технології виробники відразу закладають можливості об’єднання бізнес-процесів і в ключових, і в допоміжних службах, які забезпечують ефективну роботу рітейлу. Тільки при такому підході розумне відеоспостереження може стати справжнім бізнес-інструментом, і буде сприйматися таким самим рітейлом.
Ухвалення рішення про комерційне впровадження високорівневих інтелектуальних систем відеоспостереження в рітейлі – це складний процес, який базується на багатьох факторах. Ціна помилки тут дуже висока, але для побудови, розвитку та виведення на новий рівень бізнесу в рітейлі без високих технологій просто не обійтися.
Читайте також –
Retail Forward: Тенденції на світовому ринку рітейлу або чого хочуть споживачі