Кейс PlanoHero та мережі Корзинка: як автоматизувати процес планограмування, заощадити час та бюджет
Ефективний мерчендайзинг – це основа продажів. Коли ми говоримо про мерчендайзинг, ми маємо на увазі розміщення категорій усередині магазину та товарів на полицях, щоб привернути увагу клієнтів до здійснення покупок у всіх відділах магазину. Успішний мерчендайзинг вимагає ретельного планування, чіткої реалізації, правильного виконання, ефективного аналізу та контролю.
Давайте розберемося. Скільки часу фахівець з планограмування витрачає на створення планограм вручну? Половину дня? Весь робочий день? А якщо скоротити цей час вдвічі за допомогою спеціальних цифрових рішень? Сучасні технології в роздрібній торгівлі дозволяють оптимізувати та автоматизувати всі процеси мерчендайзингу. Тому економія за рік буде значною.
Український сервіс PlanoHero надає хмарні рішення для автоматизації процесів планограмування в 17 країнах світу. Це платформа для покращення всіх процесів мерчендайзингу, скорочення часу та витрат на друк планограм. З її допомогою можна забезпечити контроль витрат відділу та підвищити показники продуктивності працівників (FTE). Все це можливо використовуючи єдину платформу з веб-версією, розширеними правилами для автоматичного створення планограм та мобільними додатками для менеджерів магазинів. А також для збору параметрів товару із розширеним аналітичним модулем та блоком контролю.
PlanoHero – рітейл-платформа для автоматизації процесу планограмування: від промальовування генеральних планів магазинів, створення планограм до контролю виконання викладки менеджерами в магазинах.
Відома в Узбекистані мережа Корзинка, ділиться власним практичним досвідом інтеграції з PlanoHero.
Мережа Корзинка включає понад 90 супермаркетів у 9 регіонах Узбекистану, а загальний штат складає понад 7500 співробітників. “Багато про що говорить один той факт, що саме слово «корзинка» стало відомим у побуті для позначення поняття супермаркет”, – підкреслює Шохіслом Ісаєв, менеджер з розвитку мерчендайзингу мережі Корзинка.
Компанія Anglesey Food була заснована в 1996 році й стала однією з перших мереж на ринку роздрібної торгівлі формату «супермаркет» в Республіці Узбекистан. Спочатку магазини працювали під брендом Anglesey Food у форматі «магазини біля дому». У 2005 році було ухвалено рішення провести ребрендинг компанії. Це стало початком розвитку мережі під брендом «Корзинка». Зараз мережа Корзинка – це 94 супермаркети у 9 регіонах Узбекистану. До 2025 року планується збільшити кількість магазинів до 150. Бренд має заслужений авторитет у покупців.
Проект інтеграції мережі Корзинка та сервісу PlanoHero
Залучення та утримання покупця – головні завдання кожного рітейлера. Доступність товарів на полицях та розумна викладка стимулюють продажі. Для того, щоб ефективно керувати викладкою, у мережі Корзинка ухвалили рішення про інтеграцію з PlanoHero.
Мета інтеграції – налаштований процес автоматизації планограмування та ефективний аналіз big data для розуміння та відстеження результатів. Перед початком робіт було розроблено RoadMap проекту інтеграції із сервісом. “Спільно з командою PlanoHero було чітко визначено кроки для успішного впровадження та ефективного використання сервісу. Важливу роль відіграла експертиза та досвід колег із PlanoHero”, – відмічає Шохіслом Ісаєв
Сервіс PlanoHero надав можливість налаштувати весь процес мерчендайзингу на єдиній платформі:
- промалювати план магазину та бібліотеку торгового обладнання;
- створювати планограми з різними налаштуваннями викладки та кластеризацією товарів;
- створювати власні правила викладки та застосовувати їх у різних магазинах для автоматичного створення планограм;
- ставити завдання щодо виконання планограм та відправляти їх менеджерам у магазини;
- контролювати виконання планограм за допомогою фотозвітів;
- аналізувати викладку, продажі та поведінку покупців.
Чому PlanoHero?
Про те, як мережа будувала планограми до впровадження PlanoHero і що стало стимулом для інтеграції, Шохіслом Ісаєв ділиться далі: “До інтеграції з PlanoHero, робота з мерчендайзингу проводилась вручну без контролю викладки в магазині. А персонал у магазинах займався викладкою на базі знань, отриманих під час початкових тренінгів. Кількість магазинів мережі збільшувалася, тому виникла потреба в автоматизації всього процесу мерчендайзингу та контролю виконання викладки в магазинах. Також нас цікавило отримання цифрових даних для аналізу поличного простору та визначення маршруту покупців у магазинах”.
Сервіс PlanoHero дозволяє проводити аналіз продажів, асортименту, запасу полиці, визначати ефективність торгового простору для поліпшення викладки, а також отримувати звіти про рух покупців у торговому залі (аналіз “гарячих”/”холодних” зон). Шахіслом Ісаєв продовжує: “Чому ми обрали сервіс PlanoHero? Насамперед сервіс відповідав усім нашим вимогам:
- Експертиза
- Забезпечення ефективності всіх процесів мерчандайзингу
- Гнучкість співпраці
- Відкритість до покращення продукту
- Найкраще співвідношення ціни та якості”.
Як зараз налаштований процес планограмування
Практично кожен відділ мережі Корзинка використовує сервіс, оскільки PlanoHero надає можливості, які вирішують завдання операційного, комерційного та маркетингового відділу.
Завдяки технічній підтримці фахівців PlanoHero, відділам мережі вдалось вивчити сервіс у найкоротші терміни. Тепер роздрібна мережа застосовує інструменти автоматизації для ефективного мерчендайзингу, а PlanoHero забезпечує підтримку всіх процесів.
Зараз головне завдання відділу планограмування – автоматизація планограм з використанням модулю правил викладки. Правила викладки – це один із ключових модулів сервісу PlanoHero. Функціонал дозволяє створювати власні налаштовані та розширені правила для автоматичної викладки товарів на планограмі та застосовувати їх у будь-якому форматі мережі чи окремому магазині.
Фахівці відділу планограмування керують викладкою за допомогою сервісу: створюють планограми, відправляють їх у торгові точки і контролюють виконання викладки.
Після інтеграції з PlanoHero. Оптимізація процесів мережі та шлях до вирішення проблем
Шохіслом Ісаєв зазначає, що сервіс PlanoHero повністю покрив цілі мерчендайзингу: “Зникла потреба роздруковувати планограми. Готові планограми відправляють у магазини прямо через сервіс. За допомогою мобільного додатка PlanoHero Layout, менеджер у магазині отримує детальну інформацію про планограми в різних форматах. Це 2d-модель планограми та можливість побачити викладку в доповненій реальності, а також у вигляді таблиці. Після виконання планограм у магазинах менеджери відправляють фотозвіти викладки до центрального офісу”.
Після імплементації сервісу в мережі Корзинка досягнуто:
- скорочення часу на формуванні планограм;
- використання бібліотечних планограм при однаковому розмірі та форматі магазину;
- відправка планограм у магазини в один клік;
- отримання фотозвітів реалограм у визначені терміни.
Що змінилося після інтеграції
Увесь процес мерчендайзингу став діджитал. Необхідні для роботи дані оцифровані та доступні для аналізу. Ефективність команди підвищилася завдяки автоматизації процесу створення планограм. Це створює нові можливості для зростання та їх імплементації.
“Автоматизація планограмування допомогла об’єднати всі процеси та покращити комунікацію між центральним офісом та магазинами мережі в єдиній системі PlanoHero. Насамперед, процес став більш доступним і зрозумілим для персоналу в магазинах. До інтеграції головною проблемою було виконання викладки та контроль у магазинах. Відділ мерчендайзингу докладав чималих зусиль для промальовування планів магазинів і планограм. Після інтеграції та налаштування процесу відправки та контролю планограм, ми можемо говорити про прибуток, точніше про економію, яка дозволила заощадити близько $10 000 бюджету”, – зазначив Шохіслом Ісаєв.
Крім автоматизації всього процесу мерчендайзингу, у мережі відзначають підвищення якості аналітики та контролю виконання планограм.
Завдяки системі оповіщень в сервісі, відділ планограмування відстежує зміни в асортименті, отримуючи актуальні повідомлення:
- Нові активні товари, які необхідно викласти. Сервіс PlanoHero повідомляє про товари, яких ще немає на планограмах.
- Нові неактивні товари, які підлягають видаленню з планограм.
- Сервіс автоматично визначає та повідомляє про товарні діри на планограмах (товари, які розміщені на планограмах і мають нульові залишки).
Результати інтеграції із сервісом PlanoHero:
- Швидке формування планограм та налаштування правил викладки для різних форматів магазинів.
- Розумне виконання планограм та дієвий контроль магазинів мережі.
- Підвищення ефективності роботи усієї команди завдяки комунікації між відділами.
- Аналітика викладки на планограмах, автоматичне відстеження змін в асортименті, аналіз динаміки продажів та трафіку покупців (“гарячі”/ “холодні” зони).
- Економія близько $10 000.
- Підвищення конкурентоздатності мережі.
23 мережі у 17 країнах світу вже автоматизують процес планограмування, підвищують ефективність використання торгової площі та покращують показники продажів за допомогою PlanoHero.
Зробіть весь процес планограмування удвічі швидшим!