Підсумки RAU workshop «Курс на e-commerce: перспективи для бізнесу та успішні кейси»

Підсумки RAU workshop «Курс на e-commerce: перспективи для бізнесу та успішні кейси»

11.04.2024 08:15
  1694
Валерія Байда

Асоціація ритейлерів України спільно з партнером компанією Promodo – одним з лідерів ринку digital-маркетингу в Україні – 9 квітня провели офлайн-зустріч, в ході якої учасники поділилися досвідом та обговорили ключеві аспекти розвитку сфери електронної комерції, тренд на використання штучного інтелекту, важливість інвестицій в органічний трафік та інше.

Подія відбулася в Києві за адресою вул. Хрещатик, 25 в просторі Kyiv Hall. Спікерами заходу стали представники таких компаній як Promodo, MauDau, Фокстрот, Varus, Епіцентр та MasterZoo. Було понад 100 учасників та у кожного була можливість поставити питання спікеру чи отримати пораду щодо роботи у приватній бесіді. Серед гостей workshop були представники Люксоптика, Comfy, аdidas, Фора, Metro, Beauty-Prof, Meest пошта, ЦУМ Київ, Золотий Вік, Sova, Isei, Техно Їжак, Територія мінімальних цін, Аптека 9-1-1, Kasta, Eva, Чудо Острів, Будинок іграшок, Vovk, Агромат, Novus, Royal Canin, Bomond та інші

Спочатку з вітальним словом до учасників звернулася CEO Асоціації ритейлерів України Оксана Приходько.

А після зі спільною презентацією на тему «Retention у фокусі: як підняти LTV клієнтів» виступили Павло Капелюшний, Head of customer success Promodo та Ольга Румянцева, СМО MauDau. Зокрема, спікери розповіли про важливість використання інструментів Retention-маркетингу, щоб нові клієнти перетворилися на постійних.

Як зауважив Павло Капелюшний, зараз в Україні є 18 млн інтернет-користувачів та поки немає тенденції до їх збільшення. Тож ритейлерам треба за них конкурувати.

А у власному дослідженні Promodo зібрали близько мільйона пошукових запитів і подивилися їх частоту використання за останні три роки. З цікавого, що у 2023 році динаміка попиту виявилася нижчою, ніж була у 2022 році. Тобто частота покупки збільшилася, але запитів стало менше. Є категорії, які сильно впали у порівнянні з довоєнним 2021 роком, зокрема це дитячі товари. Проте зоотовари та алкоголь зросли. Експерт каже, що вірогідність повторної покупки після першої складає 27%, якщо клієнт зробив вже дві покупки,  то вірогідність наступної – 50%, а після третьої – 62% – і це вже лояльний користувач.

Ольга Румянцева розповіла, що Retention MauDau за 2023 рік має успішні показники, зокрема дохід в гривнях зріс в 6 разів або на 493%, транзакції зросли в 4 рази або на 313%, а доля Retention в загальному товарообігу піднялася з 5% до 8,36%.

Далі виступив Максим Федорук, Head of SEO Фокстрот з темою «Як змінюється пошукова видача Google. Наслідки для e-commerce». Експерт порадив кожній компанії, яка працює в Україні, інвестувати в органічний трафік. До прикладу, на початку повномасштабної війни майже всі компанії відключили рекламні кабінети, проте в таких умовах органіка все одно працювала.

Федорук наголосив, що незабаром Google буде робити генеративний AI в пошуковій видачі. Цього ще немає в Україні, проте відомо, що тестується за кордоном. І тому треба розуміти, що якщо компанії немає в топ-5 в пошуковій органічній видачі, то із запровадженням AI Google, такі компанії опиняться на другій сторінці. Також спікер порадив всім не пропустити тренд на вивчення та максимальне впровадження в роботу штучного інтелекту. Зокрема, в компанії Фокстрот AI використовують для генерації фото для інтернет-магазину, що набагато дешевше, ніж залучати фотографа. Також використовують для генерації контенту для картки товару, бо жоден копірайтер не зможе так швидко написати унікальний текст, як це зробить AI. До того ж штучний інтелект допомагає з пошуком креативу.

Workshop продовжив Владислав Зеленко, Head of digital marketing e-commerce Varus з темою: «Від першої покупки до постійного клієнта. Як переконатись, що маркетингова стратегія працює?»

Спікер підтвердив слова інших доповідачів, що тренд на Retention маркетинг буде тільки зростати, та поділився, що 2023 рік для varus.ua по показниках видався набагато кращим за 2022 рік. Зокрема, доставка запрацювала в 14 містах України та навколо них покриває ще 69 населених пунктів, на сайті varus.ua представлено понад 20 000 товарів і ця цифра постійно зростає, перейшли поріг в 1 млн відвідувачів сайту на місяць, а в мобільному додатку понад 200 000 користувачів на місяць. Частка e-commerce від загальних продажів мережі Varus зросла в 1,6 раза.

Далі спікери та учасники зробили перерву на каву. Цього разу аудиторія була дуже активна, тому навіть під час кава-брейку люди продовжували ділитися один з одним досвідом та давати поради.

Після паузи workshop продовжив Віталій Скрипченко, в.о. директора омніканального напрямку Епіцентр.

Він розповів, як компанія намагалася знайти рішення стати ближче до клієнта, тобто виправдати очікування – доставляти товари зручно і безкоштовно. Тож будь-який товар без обмежень тепер доступний для самовивозу з центрів видачі замовлень, яких вже 321 точка по країні, є навіть в населених пунктах, де проживає до 5000 людей. До того ЦВЗ настільки швидко відкриваються, що через тиждень ця цифра збільшиться мінімум на 4 точки.

Із завершальною презентацією виступив Денис Рогачов, e-commerce директор MasterZoo та розповів кейс, як пройти шлях від мультиканальності до омніканальності.

Спікер зауважив, що в 2023 році онлайн зростав та продовжує цю тенденцію і в поточному році. А частка українського ринку зоотоварів в мільярдах гривень становить 11%. Він виділив такі тренди в цьому сегменті: своя кур’єрська доставка, відкриття офлайн магазинів (до прикладу, MasterZoo – 200 точок видачі і покриття 36 міст України), а також швидка кур’єрстка доставка, зокрема відмітив Uklon Delivery, які доставляють за 30 хвилин.

Дізнатися більше про тенденції та перспетиви розвитку українського e-commerce ви зможете в ході сесій на найбільшій профільний виставці ритейлу та девелопменту України RAU Expo – 2024, яка пройде вже 12-13 червня в Києві

Після завершення офіційної частини RAU Workshop плідний нетворкінг продовжився у неформальній атмосфері за кавою. 

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку