Павло Овчинніков, Kiddisvit: як побудувати дорослу компанію, товари якої подобаються дітям

Павло Овчинніков, Kiddisvit: як побудувати дорослу компанію, товари якої подобаються дітям

14.05.2019 08:10
  824
rau

Співзасновник Kiddisvit Павло Овчинніков про тренди ринку іграшок, ігрові зони в магазині, консультантів-аніматорів і теорію множинного інтелекту.

Цей текст доступний також російською мовою

Дніпровська компанія Kiddisvit — один з найбільших продавців іграшок в Україні. Вона була заснована в 1997 році братами Павлом і Дмитром ОвчинніковимиУ 2000-му компанія відкрила свій перший магазин іграшок та товарів для дітей Mikki. У 2011 році Kiddisvit і MGA Entertainment підписали ексклюзивний дистриб’юторський контракт на продаж в Україні таких брендів, як Bratz, Moxie Girlz, Moxie Teenz, Little Tikes, Lalaloopsy, і іграшок Nara.

Сьогодні Kiddisvit – національний дистриб’ютор дитячих іграшок від кращих світових брендів. А мережа дитячих магазинів Mikki зараз знаходиться в процесі ребрендингу, нове ім’я роздрібної мережі – MYplay.

Головний офіс компанії знаходиться в Дніпрі, регіональні представництва працюють у Києві та Львові. Компанія входить в Асоціацію сімейного бізнесу, а Павло Овчинніков – президент Української асоціації індустрії іграшок (УАІІ). Згідно з дослідженням УАІІ, за минулий рік обсяг ринку іграшок України зріс до $633 млн.

Leadership Journey розпитав Павла про ідею створення унікального простору MYplay і чому важливо продавати тільки ті іграшки, які ти готовий дати своїм дітям. RAU публікує ключові тези інтерв’ю.

Про старт бізнесу та сімейну складову

Сімейний бізнес — це, на мій погляд, те, що на початкових етапах існування компанії дозволило вижити. Тому що ти знаходишся в колі людей, яким довіряєш і які довіряють тобі. Кожен успіх або невдачу ти ділиш з рідними людьми і відчуваєш їх підтримку. На початку бізнесу у нас не стояло питання жорсткого розподілу відповідальності, кожен робив, що міг, в міру своїх сил. Але з часом, коли компанія виросла, ми стали чіткіше виділяти зони відповідальності. Я став СЕО, який приймає остаточні рішення. Дружина Ольга — директор з маркетингу в нашій дистриб’юторській компанії Kiddisvit, вона відповідає за маркетинг, відбір асортименту, закупівлю товару. З братом Дмитром ми співзасновники і разом погоджуємо інвестиційні проекти. Більшість інвестпроектів реалізовані саме ним.

Про ставку на дітей, як основних споживачів

80% батьків, згідно з дослідженнями, хочуть, щоб іграшки в першу чергу були корисними і розвиваючими: конструктори, пазли, набори для творчості та експериментів. Але на практиці продажі подібних товарів становлять всього 10%. Сьогоднішні діти прекрасно знають, чого вони хочуть. Вони стежать за світовими трендами, дивляться відомих блогерів, знають, які іграшки популярні. І вже замість «хочу» і «купи» можуть надати батькам цілком аргументовані доводи.

Про додавання «технологічності» в магазини

Дітям старше 10 років буває ніяково зайти в магазин іграшок — вони хочуть відчувати себе дорослими, технологічно освіченими. Тому ми створюємо простір, в якому їм буде комфортно, де вони зможуть протестувати нові гаджети і довше побути дітьми.

У нас немає планшетів і телефонів, але є аксесуари, стереоколонки, смарт-годинник, Ігрові приставки, квадрокоптери, робототехніка та інші інноваційні товари.

Ми додали «технологічності» не тільки в асортимент іграшок, але і в інтер’єр. Створили «телепорт» з фотокабіною, встановили ігрові digital-панелі, лазерний тунель і зону для перегляду мультиків і випусків блогерів.

Про відмову від традиційного поділу за віком і статтю дітей

Ми проконсультувалися з психологами і вибрали шлях розвитку дитячих талантів. Для дітей трьох-восьми років ми визначили кілька типажів: артист, «розбишака» і всезнайка.

Артисти — це діти, які хочуть бути в центрі уваги, їм цікаво спробувати себе в ролі блогерів або вийти на сцену. «Разбишаки» люблять рухливі ігри, охоче змагаються з іншими дітьми. А всезнайка – це дитина, яка хоче посидіти осторонь і зосереджено позбирати конструктор або вивчити робота. Ці ролі можуть змінюватися, крім того, активними або задумливими можуть бути діти різного віку, і хлопчики, і дівчатка.

Ми вирішили відійти від звичного зонування «хлопчики/дівчатка», таким чином надавши дитині свободу вибору і розуміння, що він в першу чергу особистість і сам має право вирішувати, що йому ближче.

Щоб дитина, надихаючись грою, розкривала себе, свої таланти і своє покликання. Для цього була запущена лабораторія «прокачування скілів», в якій у форматі гри кожен гість MYplay може проявити акторські здібності, побути блогером, вивчити музичні інструменти, познайомитися з фізичними дослідами, пройти курси з робототехніки, моделювання та 3D-конструювання, створити свій образ, взяти участь у фотосесії та перегонах і багато іншого.

Про теорію множинного інтелекту

Ми спиралися на теорію множинного інтелекту Говарда Гарднера, відповідно до якої існує вісім типів інтелекту. Використовуючи цю унікальну теорію, можна побудувати навчання і розвиток дитини таким чином, щоб забезпечити гармонійний та індивідуальний підхід до кожного. Від цього залежатиме і їхня професія в майбутньому, схильності та успіхи в певних видах діяльності.

Так ми визначили таланти, які будемо розвивати, і перевели їх у прості категорії, зрозумілі дитині: «будуй, колекціонуй, захоплюйся, драйвуй, гаджетуй, зростай, фантазуй, спілкуйся, вмикайся, створюй, гасай, піклуйся, відчувай, перевтілюйся».

Наприклад, «спілкуйся» — розвиток комунікабельності, «гасай» — розвиток активності, «фантазуй» — креативності.

Про ігрові зони в магазинах

Ми проаналізували результати по магазинах (після запуску ігрових зон, – прим. ред.): частина отримали плюс, частина залишилися на колишньому рівні. Зараз необхідно виправити деякі помилки, прибрати зайве і розвинути ті напрямки, які виявилися найбільш перспективними — наприклад, відділи гаджетів. Ми хочемо, щоб наші магазини стали місцем проведення дозвілля для всієї родини, і зараз інвестуємо в цей підхід: переобладнали приміщення, навчили співробітників, привезли інноваційні товари, облаштували простору для батьків.

Ми прагнемо до того, щоб у нас грали – не тільки діти, а й дорослі. Навіть якщо сьогодні сім’я нічого не купить, вони повернуться завтра і виберуть іграшку у нас, бо їм тут комфортно, їх тут знають, і у них з цим простором пов’язані приємні емоції.

Про продавців-аніматорів

Продавці, які прийшли з MIKKI, перш ніж продовжити роботу в MYplay, пройшли навчання у професійних аніматорів. Щоб знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, вони отримали базові психологічні знання: як правильно працювати з дітьми, як завоювати довіру, вивчили вікові особливості розвитку дітей і темпераменти. Тепер у нас немає просто продавців-консультантів. У нас є аніматори — друзі дитини, які готові розважати, грати з ним і радіти його успіхам.

Крім того, ми ввели нову посаду — івент-менеджера, який відповідає за всі заходи і керує Лабораторією талантів.

Про тенденції ринку

Світ глобалізується, і особливо це стосується дітей. Тенденції прискорюються: раніше тренди приходили в Україну з затримками до року, зараз це може займати дні або тижні. І українські діти, подивившись огляд нової іграшки у відомого блогера, тут же можуть знайти її в найближчому дитячому магазині.

Діти люблять стежити за емоціями блогерів, які розпаковують подарунки на камеру. Так з’явився тренд на товари з wow-ефект. Також в тренді іграшки, які можуть бути цікаві і дітям, і дорослим. Наприклад, деякі тата купують машинки і вертольоти на радіоуправлінні, щоб грати разом з дітьми.

Повертається тренд на активні ігри у форматі Ready, Steady, Play! (На старт! Увага! Гра!), які спонукають дітей менше часу проводити за комп’ютером або з телефоном, більше рухатися і спілкуватися з однолітками.

Джерело: Leadership Journey

Читайте також –

Новини дитячих магазинів: Антошка, Будинок іграшок, MYplay, LEGO та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку