Олексій Панасенко, Novus: Плануємо провести ребрендинг магазинів Billa протягом року

Олексій Панасенко, Novus: Плануємо провести ребрендинг магазинів Billa протягом року

09.12.2020 11:48
  8224
Виктор Нагорский

Топ-менеджер продуктового рітейлера Novus поділився деталями поглинання мережі супермаркетів Billa та розповів про плани компанії з управління цими активами.

Цей матеріал доступний російською мовою

Олексій Панасенко раніше відповідав за операційну діяльність Novus. Після придбання Billa він зайняв посаду генерального директора Billa, щоб очолити процес інтеграції її торгових об’єктів в єдину мережу під брендом Novus. В рамках RAU Summit 2020 в інтерв’ю співзасновнику RAU Андрію Жуку Олексій розповів про деталі покупки однієї з найстаріших продуктових мереж України, особливості розвитку Novus, плани адаптації магазинів Billa та багато іншого.

– За який період ви плануєте здійснити інтеграцію магазинів Billa?

– Ми повинні закінчити інтеграцію і перевести всі магазини Billa під бренд Novus за рік. Тобто – до кінця листопада 2021 року.

– Це стосується і офісу Billa в Україні?

– Так, безумовно. Це пов’язано з умовами угоди. Компанія REWE і Billa залишають ринок України і у нас рівно рік для того, щоб історія присутності Billa в Україні закінчилася.

– Магазини Novus будуть відкриті на місці всіх без винятку 35 точок Billa?

– Так, ми плануємо ребрендинг всіх магазинів. Але ребрендинг – це не тільки зміна вивісок. Якщо на етапі планування ми побачимо, що не можемо реалізувати повноцінно магазин Novus в рамках існуючих площ і конфігурацій майданчиків, а також зрозуміємо, що наші інвестиції будуть неефективні, то будемо приймати індивідуальні рішення.

– Які найбільші складності і виклики будуть у вас в цей рік?

– По-перше, ми придбали велику компанію, яка практично порівнянна за кількістю магазинів з нашою мережею (в мережу Novus зараз входить 49 торгових точок, а в Billa об’єднує 35 маркетів – прим. ред.). Це компанія з великою історією – 20 років на ринку України. Свого часу вони були новаторами – першою іноземною FMCG-мережею, що прийшла в країну. Зараз наше завдання вивчити всі процеси: як працює мережа, що відбувається всередині. Усе найкраще, що є в компанії, ми повинні втілити і в своєму бізнесі.

Друге завдання – це ребрендинг. Це не просто зміна вивіски, а зміна бізнес-процесів усередині магазинів. Загалом – повноцінне перетворення об’єктів Billa в магазини Novus. Напевно, це два найбільш амбітних завдання.

– Якою буде ваша політика по відношенню до постачальників Billa?

– Мережа Billa в Україні була нами викуплена і продовжує роботу. І ми неодноразово наголошували, що виконаємо всі контрактні зобов’язання Billa перед постачальниками і підрядниками. В свою чергу, очікуємо таких же дій з їхнього боку.

– Розкажіть докладніше про угоду: як довго тривали переговори, як швидко вдалося пройти узгодження з Антимонопольним комітетом?

– Активні переговори тривали близько півроку. Що стосується АМКУ, то ми пройшли його досить швидко, тому що зараз Novus займає не дуже велику частку на ринку, як і мережа Billa. Так що угледіти в наших діях якісь порушення антимонопольного законодавства було неможливо. Навіть після злиття ми будемо програвати в частці ринку і оборотах двом найбільшим компаніям, що працюють на ринку Києва.

– Тобто, у вас є амбіції стати третіми?

– У нас є амбіції стати першими, і ми завжди говорили, що хочемо стати лідером ринку Києва і Київської області. Ця угода відповідала нашій стратегії – зміцнити позиції в столичному регіоні, адже бізнес Billa також зосереджений в Києві та області.

– Які ще стратегічні цілі вирішуєте поглинанням? Чи простіше стане домовлятися з постачальниками, чи легше буде залучати гроші, чи будуть інші переваги?

– Безумовно, ми нарощуємо свою частку і сподіваємося, що зможемо отримувати кращі умови, наблизившись до лідерів ринку. Також збільшимо свою присутність на ринку і впізнаваність бренду Novus. Поки що навіть в столиці залишаються райони, які Novus не охоплює, але з придбанням Billa ми зможемо почати в них роботу. Вважаю, що це має позитивно відобразитися на бізнесі Novus в цілому.

– Сума угоди більше 100 млн?

– Ні, вона не більше і не пов’язана з кредитом ЄБРР, який ми раніше отримали. У нас є інші, не менш амбітні плани.

– Які виклики в цьому році були у компанії? Як змінився споживач?

– Напевно, найскладнішим після введення локдауна була невизначеність правил гри. Все змінювалося дуже швидко, в тому числі, з точки зору законодавчих ініціатив, правил роботи і т.д тощо. Неможливо було будувати довгострокові плани, не було навіть короткострокової інформації: що буде через три дні, що буде через тиждень. У цей період ми працювали практично 24 години на добу 7 днів на тиждень. Адже могли о 9 або 10 годині вечора отримати інформацію про те, як повинні будемо працювати завтра, швидко до цього підготуватися і почати роботу в нових умовах.

– Що було з потоками покупців? Ви відчували, що в магазинах в центрі міста стало менше людей, а в спальних районах покупців стало більше?

– Локдаун завдав відчутного удару по торговим центрам і по магазинам, які в них працюють. Також було закрито багато офісних центрів та промислових підприємств. В результаті магазини, що розраховані на великий потік покупців, які проходять або працюють поруч, сильно постраждали. З іншого боку, люди переключилися на магазини, розташовані в спальних районах.

Ще одна тенденція, яка спостерігалася в період локдауна полягає в тому, що споживачі стали зміщуватися в бік великих форматів. Думаю, це пов’язано з тим, що ці формати дозволяють більшою мірою дотримуватися фізичного дистанціювання і відчувати себе в безпеці. Також ми відзначали зростання розміру середнього чека. Але в міру зняття карантинних обмежень, у міру того, як люди почали звикати до нової реальності, ця тенденція нівелюється. Споживачі повертаються до своїх традиційних покупок, середній чек знову знижується і виходить на свій звичний рівень.

– Хто ваш головний конкурент?

– В плані конкуренції ми розглядаємо весь ринок торгівлі. Безумовно, є лідери ринку, які зараз займають найбільшу частку і привертають до себе найбільшу увагу покупців. Якщо говорити про сегментацію ринку, то основний конкурент – компанія, що працює з нами в одному сегменті і в схожих форматах: Сільпо. Вони лідери ринку і приклад для багатьох мереж, адже зуміли не тільки знайти свою нішу і свого покупця, але й здатні його дивувати.

Втім, ми також не стоїмо на місці, постійно змінюємося, змінили формат магазину, намагаючись робити наші торгові об’єкти більш привабливими. Думаю, що головне завдання зараз полягає в тому, щоб клієнт в магазині міг не тільки задовольнити свої потреби, а й отримати задоволення від покупки.

– Розкажіть про розвиток компанією формату магазину біля дому?

– Мі Маркет – це наш новий проект. Розвиток такого формату природний, адже в багатьох європейських країнах, особливо у великих мегаполісах, такі магазини стають основним місцем покупки. Всі розуміють, що час дуже дорогий і люди не готові витрачати його на дорогу. Тому щоб придбати необхідні товари швидко і зручно, вони готові задовольнятися обмеженим асортиментом, а іноді, й більш високою ціною.

– Чи будуть ще відкриватися дуже великі магазини Novus на кшталт об’єкта в ТРЦ Retroville? Чи ви відмовитеся від запуску гіпермаркетів і сконцентруєтеся на супермаркетах?

– Наша мета – це розвиток стійкого бізнесу. Компанія відкрита для всіх пропозицій, які будуть сприяти її розвитку. Ми мультиформатні й продовжимо залишатися такими ж. Так як готові йти туди, де нас хоче бачити покупець.

Повне відео Андрія Жука та Олексія Панасенко:

Читайте також –

Аншлюс по-українськи: чому Billa продала український підрозділ і що отримує Novus


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку