Все в одному: огляд найпопулярніших українських маркетплейсів

Все в одному: огляд найпопулярніших українських маркетплейсів

16.02.2024 09:00
  4803
Дарія Осіїк

Rozetka, Prom.ua, Bigl.ua, Kasta, maudau та інші популярні українські маркетплейси, які пропонують широкий вибір товарів, зручний сервіс та швидку доставку.

Маркетплейси — це великі інтернет-магазини, що дозволяють продавцям використовувати їхні платформи за визначену комісію при кожній угоді про продаж.  Зазвичай маркетплейси інвестують значні кошти у своє просування, яким потім можуть користуватись продавці.

Пандемія коронавірусу та велика війна сприяли зростанню електронної комерції в Україні, а відповідно і росту популярності маркетплейсів.

RAU зробив огляд найпопулярніших українських маркетплейсів.

Rozetka

Rozetka – один з найбільших українських маркетплейсів, що пропонує асортимент товарів в Україні, який нараховує понад 60 млн найменувань в 7000 категорій. Сайт інтернет-магазину щодня відвідують приблизно 5 млн осіб. 

Онлайн-магазин електроніки та побутової техніки Rozetka заснували у 2005 році в Києві Владислав та Ірина Чечоткіни, пізніше співвласником компанії став фонд під управлінням Horizon Capital. Згодом компанія трансформувалася в мультикатегорійний онлайн-маркетплейс, який також розвиває мережу власних та франчайзингових магазинів.

З початком війни масштаб бізнесу Rozetka впав майже у 200 разів – з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн, проте через півроку повернувся до довоєнних розмірів. Згідно з даними офіційної звітності, у 2022‐му виторг компанії сягнув 18,4 млрд грн. Перед повномасштабним вторгненням Rozetka мала 270 магазинів, а в її компанії працювало близько 8000 осіб. Зараз ритейлер має понад 400 магазинів, а її штат нараховує більш ніж 5600 осіб.

За результатами 2023 року компанія перевершила свої довоєнні результати. 

Prom.ua

Prom.ua – ще один великий український маркетплейс, який є частиною бізнесу української продуктової компанії EVO. Аудиторія маркетплейсу – 5 млн покупців, які здійснювали на ньому принаймні одну покупку. Найбільше користувачів (близько 30-40%) – у Києві та Київській області. 

Восени 2018 році EVO Group, до якого входить Prom.ua, заснований Миколою Палієнком, Денисом Горовим і Тарасом Мурашком увійшов до складу української компанії Rozetka. Rozetka викупила 54% частку південноафриканського фонду Naspers, а пакет акцій співвласників трансформувався у частку в об’єднаній компанії. Зараз частка Prom.ua у загальному прибутковому пакеті EVO Group складає близько 60%.

За перший рік великої війни продажі на платформі зросли на 20%, а чистий прибуток компанії зріс учетверо – до 225,2 млн грн. 

Зараз продажі приблизно на 20% вищі, ніж до великої війни. Середній чек зріс на третину і становить близько 1000 грн. 

Bigl

Bigl.ua – ще один український маркетплейс, який у 2016 році був створений засновниками Prom.ua та групи EVO та орієнтований на сегмент B2C. Метою створення цього інтернет-магазину було захоплення якомога більшої долі ринку української електронної комерції. 

Зараз на платформі Bigl.ua представлено майже 80 млн товарів та понад 40 000 продавців. На цьому маркетплейсі представлені такі категорії товарів як одяг та взуття, техніка та електроніка, дім і сад, спортивні товари, товари для дітей, інструменти, а також авто та мото товари.

Kasta

Kasta – найбільший модний маркетплейс одягу, взуття й аксесуарів в Україні, який був заснований у 2010 році.

В інтернет-магазині Kasta можна знайти товари від міжнародних та локальних брендів зі швидкою та дешевою доставкою. Kasta – це повноцінна екосистема, яка складається з платформи та додатку, HUBа – інструменту для постачальників, KastaPost – служби доставки, KastaPay – фінансової компанії, KastaProduction – виробництво власного контенту та FBK (Fulfilment by Kasta) – логістичного центру.

Зараз Kasta має: 

  • 2 млн товарів
  • 15 000 брендів
  • 8 млн покупців
  • 5000 партнерів

Для постійний клієнтів Kasta пропонує підписку Kasta Black, яка надає безкоштовну доставку до відділень Нової пошти та Укрпошти протягом року (або місяця), а також кешбек від 3% та інші переваги для покупок на Kasta.

MauDau

Маркетплейс maudau у 2021 році запустила одна з найбільших фінансово-промислових груп України – Fozzy Group. За даними YouControl, компанія була зареєстрована в грудні 2020 року. Засновником є ​​ТОВ “ГАРАЖ Мобайл Груп”, кінцевим бенефіціаром якої є генеральний директор і співвласник Fozzy Group Володимир Костельман. 

На сайті маркетплейсу зазначено, що maudau – це онлайн-платформа для повсякденних покупок зі зручним сервісом, що прагне перетворити рутинний шопінг на швидкий та якісний процес. На цій платформі можна знайти все, що потрібно – як на кожен будній день, так і для свята. Зокрема, до асортименту маркетплейсу входять найрізноманітніші товари: від продуктів до електроніки, іграшок, алкоголю тощо. Щомісячний трафік цього маркетплейсу становить близько 2,3 млн.

Компанія налагодила співпрацю з ключовими поштовими операторами, щоб її клієнти могли отримувати замовлення у будь-якому куточку країни, де це можливо. Також онлайн-ритейлер активно розвиває власну кур’єрську службу задля ще більшої оперативності.

Епіцентр

Інтернет-магазин Епіцентру працює з 2016 року. У 2020 році відбувся ребрендинг та перезапуск сайту epicentrk.ua, який почав працювати як маркетплейс.

На маркетплейсі epicentrk.ua представлено понад 1,5 млн артикулів товарів – від спортивних товарів до дитячих іграшок та рослин, від автозапчастин та будівельних матеріалів до декору для оздоблення оселі, продуктів харчування та напоїв.

За останні два роки Епіцентр подвоїв показник товарообігу маркетплейсу. У 2023 році він перевищив 1,5 млрд грн, тоді як у 2021-му продажі маркетплейсу склали всього 730 млн грн. Щомісячний трафік онлайн-майданчика epicentrk.ua сягає 25 млн відвідувачів. Що стосується саме маркетплейсу, то він у середньому обслуговує близько 90 000 замовлень на місяць. Середній чек маркетплейсу – близько 1800 грн, а місячний товарообіг – понад 160 млн грн.

Стратегія розвитку маркетплейсу складається з розширення низки товарних категорій, залучення нових постачальників товарів та створення нових сервісів. Компанія працює над покращенням робочого кабінету мерчанту, збільшенням функціоналу і додаванням нових можливостей для публікації та просування своїх товарів на сайті. Також планується запуск фулфілмент-послуг для мерчантів, що дасть можливість скоротити час доставки товару від партнера до покупця. Крім того, компанія Епіцентр готова просувати товари продавців маркетплейсу і на полицях торговельних центрів, але якщо вони зможуть забезпечувати мережу необхідними об’ємами продукції.

Зараз в штаті маркетплейсу працює понад 100 співробітників. 

Маркетплейс epicentrk.ua займає приблизно 10% ринку українського e-commerce. За сприятливих обставин у середньостроковій перспективі гравець планує утримувати частку в 20% українського e-commerce.

Алло

Алло це маркетплейс національного масштабу з інноваційними товарами від електроніки та інструментів до іграшок та меблів. На allo.ua наразі понад 4,5 тисячі категорій та майже три мільйони різноманітних товарів. Асортимент маркетплейсу постійно розширюється, додаються нові категорії товарів. Зокрема, серед нових категорій, які з’явилися торік, 3D-принтери, електровелосипеди, квадрокоптери, сантехніка, комп’ютерні столи та багато іншого.

На маркетплейсі АЛЛО працюють декiлька тисяч мерчантів з усієї України. Вони продають як імпортні товари, так і продукцію власного виробництва, залучають нову аудиторію та завдяки онлайн-торгівлі розвивають власний бізнес. 

Кількість відвідувачів allo.ua та мобільного застосунку Алло постійно зростає. У застосунку кількість покупок у 2023 році зросла на чверть у порівнянні з показниками 2022 року та на третину, якщо порівнювати січень 2024 року та січень 2023 року. 

Так само ростуть і продажі маркетплейсу. За результатами 2023 року на маркетплейсі Алло продажі товарів партнерів порівняно з обсягами 2022 року зросли у категоріях автотоварів (+22%), товарів для активного відпочинку та туризму (+19%) і меблів (+13%). 

Зараз Алло вдосконалює Кабінет партнера маркетплейсу для зручної роботи мерчантів , додаючи нові та корисні функції. Зокрема, вже реалізовано функціонал зручного керування асортиментом та цінами на товари. Також компанія працює над новим масштабним проєктом, щоб клієнти могли отримувати замовлення мерчантів в точках видачі мережі Алло, а це 305 магазинів у 120 містах України. Також компанія додає різні способи оплати замовлення, щоб клієнти оплачували товар, як їм зручно.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку