Новини FMCG за лютий: АТБ викрив шпигуна, Сільпо активізується, а Фуршет згортається
АТБ викриває шпигуна і рухається до позначки в 1000 магазинів, Файно маркет тестує формат дискаунтера, а Varus – додаток для автоматизації торгівлі, а також інші новини продуктового рітейлу України в лютому.
Цей матеріал також доступний російською мовою
АТБ
У корпорації АТБ викрили співробітника, який торгував секретною інформацією. Як повідомили в прес-службі компанії, співробітник АТБ передавав конфіденційну інформацію представникам інших торгових мереж. Вже встановлено понад 18 фактів розголошення зазначеним співробітником комерційної таємниці АТБ-Маркет. Свою протиправну діяльність він продовжував близько року, завдавши корпорації збитків на суму 1,4 млн гривень.
Що стосується нових відкриттів, то в минулому місяці найбільша мережа магазинів в країні поповнилася чотирма торговими точками. Зокрема, 9 лютого новий магазин АТБ розпочав роботу в Рівному (вул. Степова, 16), 23 лютого – в Запоріжжі (пр. Соборний, 109 Б), 24 лютого – в Коломиї Івано-Франківської області (вул. Гетьмана Івана Мазепи, 183), а 26 лютого – в Одесі (вул. Академіка Корольова, 15).
Нагадаємо, станом на кінець 2018 року рітейлер об’єднував 990 торгових точок в Україні. Таким чином, позначку в 1000 магазинів АТБ може подолати вже в березні.
Фуршет та Сільпо
Мережа Фуршет продовжує закривати свої об’єкти в обласних центрах України. Як стало відомо порталу AllRetail, в лютому рітейлер закрив супермаркет на вулиці Свободи, 73, в Хмельницькому. За інформацією видання, вказаний об’єкт з торговою площею 1500 кв. м пропрацював тут близько 15-ти років.
При цьому, в коментарі AllRetail кілька учасників роздрібного ринку розповіли, що власники приміщення вже знайшли для нього нового орендаря – мережу Сільпо.
Окрім рокіровки з Фуршетом в Хмельницькому, Сільпо планує відкриття цілої низки торгових точок в містах-супутниках Києва: Вишгороді, Віті Поштовій, Стоянці та Софіївській Борщагівці. За даними All Retail, частина з них буде працювати на місці магазинів «Рибний світ Океанія». А у Вишгороді, де мережа Сільпо поки що не представлена, торговий об’єкт побудований «з нуля» на території промзони.
Нагадаємо, в минулому році Сільпо відкрила сім нових магазинів в Україні. Станом на початок 2019-го мережа об’єднувала 240 торгових об’єктів в країні.
Varus
Торгова мережа Varus відкрила новий магазин в Києві. Він почав роботу 1 лютого в столичному торгово-розважальному центрі Oasis. Як уточнили в прес-службі компанії, новий супермаркет зайняв більше 800 кв. м площі на другому поверсі торгового об’єкта, представивши на полицях більше 11 000 найменувань товарів. Також в магазині обладнали власний м’ясний цех, пекарню і відділ кулінарії. Відзначимо, що цей супермаркет став вже 70-м в українській мережі Varus.
Крім цього, компанія тестує новий мобільний додаток, який з часом дозволить повністю відмовитися від використання терміналів збору даних (ТЗД). Ця програма власної розробки Data Terminal, доступна на платформі Android. А значить користувачі програми можуть за допомогою смартфона дистанційно замовити друк цінників, перевірити асортимент товару та його наявність, працювати з темою «товарних дірок». Детальніше про проект – за посиланням.
Файно маркет
Великий рітейлер Кіровоградської області Файно маркет почав тестування нового для себе концепту магазинів, пише Аllretail.ua. За інформацією видання, в кінці минулого року в місті Олександрівка Кіровоградської області компанія відкрила перший дискаунтер під брендом «Файно Дискаунтер!». Торговий об’єкт був відкритий шляхом ребрендингу раніше розташованого тут магазину біля дому Файно маркет.
Компанія Вересень плюс, яка управляє мережею Файно маркет, донедавна розвивала відразу кілька форматів магазинів: мінімаркети, магазини біля дому, супермаркети, а також алкомаркети та соціальні магазини. На початку 2019 року мережа Файно маркет налічувала 73 магазина, розташованих в різних населених пунктах Кіровоградської області.
Фора
Продуктовий магазин стане одним з якірних орендарів першого у Вишневому торгово-розважального центру, і займе площу майже 900 кв. м. Тут відвідувачі зможуть придбати свіжу піцу, кулінарію, широкий вибір випічки власного виробництва, каву з собою, свіже м’ясо з власного м’ясного цеху та багато інших товарів. Ще однією особливістю магазину буде наявність кас самообслуговування.
Як повідомляє UTG, відкриття комплексу заплановано на квітень 2019 року. За словами Оксани Перекупко, керівника відділу зі зв’язків з громадськістю мережі Фора, магазин в Cherry Mall буде відрізнятися від інших збільшеним форматом і більш розширеним асортиментом. Новий магазин стане сьомим об’єктом рітейлера у Вишневому, і найбільшою торговельною точкою бренду в місті.
Пакко
Компанія Пакко Холдинг, яка розвиває мережі магазинів Пакко і Вопак, повідомила про намір оновити частину торгових об’єктів. В оновлених торгових точках планується облаштувати спеціальні food-зони, кавові острівці, вітрини з випічкою і кондитерськими виробами.
Крім того, Пакко активно переводить магазини на енергоефективні технології. Зокрема, в 2018 році LED-освітлення було встановлено в 70% торгових точок холдингу. Крім того, за рахунок оновлення системи з рекуперацією тепла в 12-ти об’єктах компанії вдалося значно скоротити витрати на опалення. У найближчих планах рітейлера – завершити перехід магазинів на екологічне LED-освітлення і оснастити системами вентиляції з рекуперацією тепла ще кілька магазинів.
Копійка
Мережа Копійка відкрила новий магазин в Одесі. Як уточнили в прес-службі компанії, він розташувався на вулиці Академіка Вільямса, 54. Загальна площа нового магазину – 503 кв. м, торгова – 286 кв. м. В асортименті універсаму майже 5000 найменувань товару, в тому числі, хліб і кондитерські вироби власного виробництва, а також кулінарія.
З відкриттям нового об’єкту мережа Копiйка, створена в 2001 році, зросла до 82 магазинів. Всі вони розташовані на півдні України – в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях – і працюють в двох форматах – універсами та мінімаркети.
Max Beer
Створена в 2018 році харківська мережа розливного пива Max Beer розширилася вже до 30 торгових точок. Компанія відкриває магазини площею 24-30 кв. м і активно розвивається в Харківському регіоні. Як повідомили RAU в прес-службі рітейлера, Max Beer планує відкривати мінімум по чотири нові магазини на місяць, а протягом року вийти на позначку в 100 спеціалізованих точок. В асортименті Max Beer представлено близько 30 сортів пива регіональних заводів і крафтових пивоварень, фруктові елі і сидр, а також закуски.
Брусничка
Компанія «Український рітейл», що входить до групи СКМ і розвиває мережу магазинів Брусничка, відкрила перший торговий об’єкт в 2019 році. Новий магазин рітейлера почав роботу 18 лютого в Дніпрі. Він розташований в будівлі центрального автовокзалу міста по вулиці Академіка Курчатова, 10.
Нагадаємо, в 2018 році мережа поповнилася шістьма магазинами. Таким чином, станом на січень 2019-го Брусничка об’єднувала 103 магазина в Україні.
Сім 23
Західноукраїнська мережа Сім 23 в лютому відкрила відразу два нових магазина, збільшивши кількість маркетів під своїм управлінням до 70-ти. Нові торгові точки рітейлера почали роботу у Львові (вул. Пулюя, 19) і Луцьку (пр. Волі, 68). Торгова площа магазинів – 96 кв. м і 73 кв. м відповідно. Крім традиційного для мережі асортименту продуктів і товарів для дому, в торгових об’єктах також представлена свіжа випічка, кава і хот-доги.
Рукавичка
Новим відкриттям в минулому місяці відзначилася й інша велика мережа Західної України – Рукавичка, що входить в групу Львівхолод. Компанія відкрила новий магазин в місті Чортків Тернопільської області. Торговий об’єкт почав роботу 14 лютого на вул. С. Бандери, 5 А. В торговій точці представлений широкий асортимент продукції власного виробництва, піца власного приготування, а також свіже м’ясо, овочі і фрукти.
Відзначимо, що зараз мережа Рукавичка об’єднує понад 140 магазинів у Львівській, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській та Тернопільській областей. В мережі працюють торгові об’єкти площею від 200 до 1000 кв. м, з асортиментом – від 2000 до 9000 позицій.
Лідери відкриттів
Тим часом, дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила чергове масштабне дослідження, присвячене основним тенденціям розвитку українського продуктового рітейлу в 2018 році. Крім загального огляду – скільки магазинів входить в провідні FMCG-мережі – аналітики також дослідили, хто з компаній найактивніше відкривав торговельні точки в 2018 році, а також в які регіони рітейлери воліли виходити. За інформацією GT Partners, лідерами продуктового рітейлу України за кількістю нових відкриттів стали компанії АТБ-маркет, КОЛО і Volvest Group.
Що стосується географії появи нових продуктових магазинів, то пріоритетним напрямком для вітчизняних FMCG-мереж, як і раніше, залишається Західна Україна. Якщо в 2017-му в цьому регіоні відкрилася майже третина від загальної кількості нових торгових об’єктів – 32,1%, то в минулому даний показник трохи знизився, але все одно залишився значним – 23,1%. Поступово відновлюється і оживає роздрібна торгівля в східних областях країни – в 2018-му тут почали роботу 21,6% від усіх нових FMCG-магазинів. Детальніше – в матеріалі.
Читайте також –
Новини FMCG за січень: нові АТБ, Сільпо, Novus, Varus, Spar, Рукавичка та інші