Ірина Палієнко, Jooble: Інтернет-рекрутинг – це новий e-commerce

Ірина Палієнко, Jooble: Інтернет-рекрутинг – це новий e-commerce

15.10.2020 08:00
  773
Микола Маранчак

Head of Customer Development сервісу Jooble Ірина Палієнко про поведінкові патерни шукачів в період пандемії і про те, що якби пошук роботи був шопінгом.

Цей текст доступний також російською мовою

Сервіс з працевлаштування Jooble працює в 71-й країні і займає друге місце за відвідуваністю в світі в категорії “Jobs and Employment”, за даними SimilarWeb. В ході IV Міжнародної спеціалізованої виставки RAU Expo 2020, яка пройшла 9-10 вересня в столичному НСК Олімпійський, Head of Customer Development Jooble Ірина Палієнко виступила з презентацією «Як підвищити ефективність масового рекрутингу в рітейлі». RAUвибрала ключове з виступу спікера.

Поведінкові патерни шукачів

Більше 65% користувачів Jooble в Україні – лінійний персонал і “сині комірці”. Вивчаючи, як змінювався ринок рекрутингу в сфері рітейлу в період карантину, виявили, що публікація вакансій роботодавцями в цей період від року до року практично не змінилася. Як показав досвід платформи, найскладнішим місяцем для роботодавців у сфері рітейлу був квітень, але вже до літа ситуація стабілізувалася. Однак протягом усього періоду для рекрутингових команд торгових мереж змінилося навантаження на скоринг, тому що відгукуватися на вакансії в рітейлі стали в чотири рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Jooble виділяє такі ключові поведінкові патерни шукачів “синіх комірців”:

  • 10% шукачів в Україні знаходяться в пошуку будь-якої підходящої їм роботи
  • 27% – цікавляться роботою за кордоном
  • в середньому люди цікавляться новою роботою раз в три місяці

Очевидно, що за останній рік у людей більше грошей не стало, як і закінчилися фінансові запаси. Тому їм дуже важливо знайти роботу швидко. Більшість шукають роботу поруч з будинком. 80% наших шукачів на Jooble використовують для пошуку роботи смартфони, а не комп’ютери. Також вони вважають за краще дзвонити в компанію, а не писати, так як хочуть отримувати швидкий фідбек.

Якби пошук роботи був шопінгом

Уявімо, якби пошук роботи був шопінгом. Для покупки потрібного товару доводилося б відправляти запити в 100 магазинів. 32% з них на дзвінки не відповість і майже ніхто не передзвонить.

Щоб змінити культуру масового рекрутингу в нашій країні, Jooble зі своїми партнерами-роботодавцями фокусується на трьох викликах:

1. Швидкість відповіді кандидату. В e-commerce від швидкості відповіді залежить, чи купить клієнт товар саме у цього інтернет-магазину чи ні. Те ж саме в рекрутингу. Відповіли на відгук не сьогодні, а через два дні – людина вже знайшла іншу роботу.

2. Результативні конверсії. “Воронка продажів” в рекрутингу включає в себе співбесіду, використання різних каналів комунікації та залучення кандидатів, вихід нового співробітника на роботу та інше. Така воронка працює для того, щоб компанії-роботодавці оптимально досягали своєї мети.

3. Поліпшення кандидатського досвіду. Це про те, як важливо вирощувати лояльність наших клієнтів. Сьогодні він – наш кандидат, завтра – може стати нашим клієнтом. Роботодавцям варто ставиться до претендентів так само добре, як і до клієнтів.

Відомий факт – кандидати на лінійні позиції в рітейлі неохоче створюють резюме, а рекрутери не завжди люблять їх читати.

Роботодавці відзначають, що якщо в п’ятницю вони знайшли кандидата і домовилася з ним про співбесіду на понеділок, то його вже не варто чекати на інтерв’ю. Тому всі намагаються зміщувати цикл підбору та оформлення здобувача на першу частину тижня, щоб не втратити кандидата за вихідні. Це говорить про те, що необхідно покращувати конверсію відгуків в співбесіди. Адже при масовому підборі ймовірність того, що кандидати дійдуть на зустріч, досить низька.

Інтернет-рекрутинг все більше стає схожим на e-commerce. Компанії рахують конверсії, будують воронки і аналізують різні канали залучення кандидатів. “Подорож” кандидата по воронці рекрутингу має бути максимально простою і ефективною. Здобувачеві часто досить задати всього кілька питань: як далеко від будинку готовий їздити, яка потрібна зарплата і чи підходить йому графік. Ці питання вбудовують в анкети, на які претендентам відповісти простіше, ніж зробити резюме.

Мета Jooble – допомагати роботодавцю і здобувачеві знайти один одного за 24 години. Для цього ми реалізували інструменти, де, створюючи вакансії, можна додати ключові питання. Адже іноді в масовому підборі персоналу досить задати кілька питань, щоб зрозуміти, хто з цих людей підходить на вакансію, замість того, щоб колекціонувати резюме.

Інновації та культура масового підбору в Україні

Jooble адаптує свої алгоритми видачі, пропонує здобувачеві ті вакансії, де відгуки переглядають швидше. Відповідно, якщо компанія “кинула” свою вакансію або вона вже не актуальна з якоїсь іншої причини, то в результатах пошуку вона буде знижуватися. Але як тільки вона “ожила”, ця вакансія знову пропонується кандидатам для того, щоб вони швидше знаходили те, що їм потрібно і отримували фідбеки від роботодавців.

Монетизація в Jooble на 90% відрізняється від тих систем, які пропонують інші компанії – це оплата за результат. Клієнти платформи можуть розміщувати безкоштовно необмежену кількість вакансій.

Якщо роботодавець хоче охопити якомога більшу аудиторію шукачів, то підвищує статус вакансії до рівня “Преміум”. Списання коштів з балансу відбувається тільки за результат – клік на вакансію або її перегляд кандидатом.

Ця модель називається CPC (cost per click), вона популярна в діджитал-рекламі, але поки що є новинкою в світі інтернет-рекрутингу.

Продовжуємо працювати над поліпшенням технічної платформи, і прийняли виклик змінювати культуру масового набору кандидатів в Україні. У період карантину кожен з нас відчув, наскільки важливі люди, які працюють руками. Ми вирішили їм донести цей меседж, тому запустили проект “Руки”, яким подякували тим, хто працює в одних з важливих сфер карантинного періоду: в доставці, торговому залі, на складі.

Більше 1 млн осіб переглянуло відео на YouTube і в соціальних мережах, більше 4200 – проявили інтерес до “карантинних вакансій”, які були опубліковані на лендінгу. Для партнерів це був не тільки хороший перформанс – результат, але і брендова складова причастя до такого проекту.

У Jooble вважають, що саме рітейл буде тим титаном, з яким можна змінювати культуру масового рекрутингу в Україні. Саме рітейлери можуть встановлювати бенчмарки і стандарти підбору кандидатів, на який інші сфери можуть рівнятися. Інтернет-рекрутинг – це другий e-commerce. Тому працюємо над тими ж питаннями: швидкість відповідей, маркетинг в рекрутингу і поліпшенням кандидатського досвіду. І вважаємо, що саме вони допоможуть змінити культуру масового рекрутингу в Україні.

Читайте також

RAU Expo–2020: як пройшла виставка індустрії рітейлу та девелопменту (фоторепортаж)

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку