Як за місяць перейти на програмний РРО. Кейс Фокстрот

Як за місяць перейти на програмний РРО. Кейс Фокстрот

28.01.2021 08:15
  1157
Дарія Осіїк

Як підготувати магазини, співробітників і клієнтів до швидкого переходу на програмний РРО.

Читати російською

Мережа Фокстрот першою серед рітейлерів електроніки впровадила програмні каси й електронні чеки за допомогою рішення компанії Checkbox (пРРО) у всіх роздрібних магазинах і в інтернет-магазині foxtrot.ua. Спеціаліст групи методології компанії Фокстрот Світлана Жук під час RAU-webinar «Все, що потрібно знати про програмні РРО» розповіла: як це відбувалося, та з якими труднощами зіткнулася компанія.

Діджитал-прорив

Фокстрот – перший український рітейлер у сфері торгівлі побутовою та електронною технікою, хто запустив пРРО у всіх магазинах мережі. «Пілот» був запущений у вересні минулого року в двох магазинаху Києві – на вул. Мішуги, 4, і проспекті С. Бандери, 23, і практично за місяць був масштабований на всю мережу.

Початковою метою запуску пРРО було скорочення часу на формування і видачу фіскального чеку та його зберігання в електронному вигляді. “Коли ми допрацювали у себе на стаціонарних РРО візуалізацію чеку, ми зрозуміли що можемо зберігати його у себе тільки після друку, оскільки фіскалізація відбувається саме в цей момент. Якраз в цей час в силу вступили зміни законодавства, у бізнеса з’явилася можливість використовувати пРРО і формувати електронні чеки, – розповідає Світлана Жук. – В якийсь момент ми зрозуміли, що нам потрібен партнер, у якого є готове рішення. Ми провели ряд зустрічей, і Checkbox виявилися єдиними, у кого було готове рішення та відповіді на всі наші запитання”.

Стрімкий перехід

Компанія поставила мету – всього за місяць впровадити пРРО у всіх магазинах, щоб встигнути до початку високого сезону продажів. Вивчили технічну документацію, відтестували всі бізнес-процеси з продажу на тестовому пРРО, запустили «пілот» на кількох магазинах пРРО, в процесі чого стало зрозуміло, які ще потрібні були поліпшення. Після цього проект вдало масштабувати на всю Україну.

Щоб забезпечити поступовий перехід мережі до уніфікованої видачі електронних чеків, перший час програмні реєстратори розрахункових операцій в магазинах торговельної мережі будуть працювати паралельно зі стаціонарним РРО. Але вже в 2021 році планується повний перехід на пРРО, що дозволить суттєво економити на обслуговуванні касових апаратів, підвищити швидкість і якість обслуговування покупців.

“У нас спочатку стояло завдання не друкувати чек, а формувати електронні чеки та відправляти їх у месенджер або на електронну пошту клієнта. Також у нас є можливість зберігати електронний чек в особистий кабінет клієнта, – ділитися Світлана. – Сьогодні кожен клієнт Фокстрот може зайти до свого особистого кабінету і відкрити чек будь-якої своєї покупки (копію – якщо покупка була оформлена на стаціонарному РРО та оригінал – якщо на пРРО). Це дуже зручно, особливо якщо немає доступу в пошту/месенджер або клієнт втрачає телефон”.

Складнощі та переваги

За допомогою програмного РРО продавець-консультант скорочує час на формування та видачу фіскального чека, так як може відразу в торговому залі відправити чек покупцеві в електронному вигляді на e-mail, в особистий кабінет на сайті або чат-бот у месенджері.

Щоб у співробітників магазинів не було проблем із використанням пРРО, під час запуску спеціальна група навчала персонал. Також компанія активно працювала зі зворотнім зв’язком – на всі свої запитання співробітники обов’язково отримували відповіді. Тому труднощів з працівниками не було, а ось з клієнтами – були. Багато покупців не сприймали електронні чеки, хотіли отримати звичайну друковану форму фіскального чека, як на стаціонарному РРО. Тому компанія підготувала інструкцію для персоналу магазинів, навчила їх консультувати покупця, що таке електронний чек. Але якщо клієнт сильно наполягає – співробітник магазину може роздрукувати чек на принтері.

Деякі труднощі також виникали й у взаємодії з податковою. Наприклад, була ситуація, коли чек зареєструвався в податковій, а у компанії цей статус не підтвердився. Але рішення подібних питань бере на себе Checkbox.

В цілому, пРРО має багато переваг перед стаціонарними касовими апаратами, у яких може “полетіти” карта пам’яті, не зберегтися інформація при переміщенні апарату, а їх паперові чеки з часом вигорають.

Читайте також – 

Фокстрот і Microsoft Україна домовилися розглянути потенційне співробітництво у сфері цифрової трансформації рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку