Аналітика Vodafone: підсумки роботи ринку смартфонів і гаджетів у 2020 році – що і чому купували українці
Vodafone Retail представив аналітичний звіт по ринку смартфонів в Україні за 2020 рік. В основі звіту – дані продажів у власній роздрібній мережі, а також big data аналітика на базі даних мережі Vodafone.
«Карантинні обмеження суттєво змінили ринок. У 2020 році ми сфокусувалися на продажах через наш інтернет-магазин: розширили асортимент, вдосконалили роботу із сервісами доставки, оптимізували низку внутрішніх бізнес-процесів, приділили максимум уваги поліпшенню клієнтського досвіду при користуванні нашим онлайн-магазином. Як результат – частка онлайн-покупок за рік виросла до 20%», – коментує роботу рітейл-мережі директор Vodafone Retail Олена Мироненко.
У 2020 році зростання онлайн-продажів спостерігається не тільки в містах-мільйонниках, але і в невеликих населених пунктах, що пов’язано зі стрімким розширенням географії 4G покриття Vodafone по всій Україні.
Фактори, на які звертають увагу українці при виборі смартфона:
- Великий екран. За два роки частка смартфонів з екраном 6″ і більше зросла з 13% до 81%.
- Операційна система. Тут, як і раніше, лідирує Android у співвідношенні 98% до 2%. Зростання покупок смартфонів з iOS до 5% спостерігається напередодні Нового року і в період випуску нових моделей iPhone від Apple.
- Ємність батареї. Зростання споживання мобільного трафіку відбивається на популярності смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh. У 2018 році вони займали 12%, у 2019-му вже 42%, у минулому – 74,2%.
- Біометрія. Наявність технології розпізнавання відбитків пальців в нових телефонах зросла з 59% до 79.8% за 2018-20 роки.
- Якість камери. У 2020 році понад 60% покупців було досить 12-18МП в камері смартфона. Решта 40% прагнуть до постійного поліпшення якості мобільної фотографії. Сегмент смартфонів з камерами 24-30 МП демонструє падіння з 17% на початку 2020-го до 5,6% до кінця року, натомість сегмент від 30 МП зростає з 22% до 24,7% протягом року.
- Наявність NFC. Інтерес до NFC технології досить повільно зростав у 2018-19 роках і в цілому збільшився на 6%. Пік зростання, +10%, у 2020 році припав на перший локдаун, а після нього попит на NFC знову впав на 12%.
- Підтримка 4G. 98% смартфонів, проданих у мережі Vodafone у 2020 році, підтримують роботу в мережах 4G.
- Dual Sim. Відсоток пристроїв, що підтримують дві SIM-карти, знижується – з 99,6% у 2019 році до 75% у 2020-му.
- Колір корпусу. Якщо раніше 70% покупців з року в рік вибирали темні кольори смартфонів – чорний і синій, то у 2020 році вибір почав дещо зміщуватися в бік кольорових смартфонів.
Топ-5 брендів за кількістю проданих смартфонів у мережі Vodafone Retail у 2020 році:
- SAMSUNG – 36%
- XIAOMI – 30%
- TECNO – 15%
- NOKIA – 10%
- HUAWEI – 3%
Лідером з продажу серед брендів смартфонів у магазинах Vodafone є Samsung – його вибирають практично по всій Україні, крім кількох областей – у Вінницькій, Рівненській та Хмельницькій областях у 2020 році частіше вибирали Xiaomi. Моделі TECNO і NOKIA вийшли в топ в 2020 році завдяки популярним пропозицій, які може надати покупцеві тільки операторська мережа – «Смартфон плюс зв’язок в подарунок».
Українці залишаються досить консервативними при виборі нового смартфона. Значна частина власників смартфонів Apple (73,1%), Samsung (53,9%) і Xiaomi (67%) не змінюють бренд при покупці нового смартфона. Спостерігається міграція між користувачами брендів. Наприклад, з Samsung переходять на Xiaomi – 27%, з Xiaomi переходять на Samsung – 17%. У середньому чоловіки змінюють смартфони на 6 місяців скоріше, ніж жінки. Люди із середнім і низьким доходом більш схильні до покупки нового смартфона, ніж їх заможніші співвітчизники.
Вплив карантину
У перший локдаун 2020 року вдвічі знизилися продажі фітнес-браслетів і смарт-годинників. Але вже у травні-серпні, після виходу країни з карантину, продажі цих категорій товарів зросли у три рази у порівнянні з початком року. При цьому майже втричі зросли продажі телевізорів і ноутбуків – пандемія змусила українців облаштовувати домашні офіси і налагоджувати дозвілля вдома.
Найбільш істотною зміною у поведінці клієнтів стала звичка здійснювати покупки мобільної техніки в інтернеті. Частка онлайну у 2020 році зросла до 20% у загальній структурі продажів Vodafone Retail.
Як змінилися покупці
Змінилося гендерне співвідношення покупців. Вперше жінки стали купувати стільки ж мобільної техніки, як і чоловіки. Раніше це співвідношення зберігалося на рівні 40% жінок до 60% чоловіків протягом тривалого часу.
Простежуються зміни і у вікових категоріях: у 2021 році молодь (18-25) стала купувати у два рази більше, переважно онлайн. Кількість покупок, які здійснюють люди у віці 55-65 років, зросла на 11%.
Збільшилося наповнення «кошика» – якщо раніше в ньому найчастіше опинявся один товар за одну покупку, то сьогодні типовий покупець у середньому за одну покупку вибирає до трьох одиниць гаджетів і аксесуарів.
Довідка. Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв’язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 21-й країні та має партнерські угоди з операторами 48-ми країн. Станом на 30 вересня 2020 року Vodafone надає послуги більше 300 мільйонам абонентів мобільного зв’язку і 27 мільйону користувачів фіксованого інтернету.
Vodafone Україна – провідна українська телеком-компанія, яка надає послуги швидкісного інтернету 3G і 4G. Інвестиції Vodafone в період активного будівництва мереж швидкісного інтернету в 2015-20 роках перевищили 28,1 млрд грн. Рекордні інвестиції дозволили забезпечити технологічне лідерство і розвивати нові технологічні послуги – інтернет речей (IoT), технології та рішення для Smart City, аналітика великих даних, Mobile ID, Фінтех послуги, хмарні сервіси. В Україні послугами Vodafone користуються 19 млн клієнтів.
Читайте також –