Кругла дата: топ-20 фактів з історії мережі EVA до ювілею компанії
«Цього року лінії магазинів EVA виповнюється 20. Проте війна несумісна зі святкуваннями. Тому свій перший дорослий ювілей ми не святкуємо, а саме відзначаємо. Замість звичних маркетингових активностей запустили соціальну кампанію #ДЯКУЮ. Бо нам дійсно є за що і кому дякувати. Жодне досягнення EVA і саме її існування не було б можливим без лояльних клієнтів, без професійної та працелюбної команди, без надійних партнерів, без хоробрих захисників та захисниць, які боронять Україну і дають нам можливість продовжувати жити, працювати, будувати плани, з надією та вірою у перемогу дивитися в завтрашній день», – нагалошує виконавчий директор ТОВ «РУШ» (EVA та EVA.UA) Ольга Шевченко.
20 фактів про EVA
1. Перший магазин EVA був відкритий у м. Дніпрі за адресою проспект Дмитра Яворницького, 40 (раніше проспект Карла Маркса). Всього за 20 років компанія відкрила 1355 магазинів. На початок 2022 року з них працювали 1119. Наразі – 952.
2. Найбільша кількість магазинів, відкритих компанією за один рік – 218 у 2019-му. Відповідно, було створено майже 2000 робочих місць, що приблизно дорівнює населенню таких українських міст, як Берестечко або Устилуг (Волинська область).
3. З 2019 року EVA розвиває інноваційний формат магазинів EVA beauty lab, сфокусованих на асортименті товарів для краси та догляду за собою. Тут можна дізнатися про нові косметичні продукти, пройти експрес-тестування шкіри та волосся, щоб підібрати необхідні засоби індивідуально. Наразі мережа нараховує чотири магазини такого формату у Дніпрі, Чернігові, Києві та Харкові.
«Ми завжди дуже ретельно підбираємо найвигідніші локації, щоб бути ближчими до своїх клієнтів. Вибудовуємо тривалі взаємовигідні стосунки з орендодавцями. З більшістю з них пройшли вже не одну кризу і дуже вдячні за готовність чути, йти назустріч, коли цього вимагає ситуація. Тому EVA вкрай рідко закриває свої магазини. Більшість непрацюючих об’єктів сьогодні розташована на окупованих територіях та у зоні бойових дій. На звільнених територіях ми намагаємось якнайшвидше відновлювати роботу. Наприклад, в Київській області та північних регіонах заново відкрили вже майже всі наші магазини, щоб забезпечити клієнтів товарами першої необхідності», – розповідає Ольга Шевченко.
4. Доля EVA в структурі національних мереж drogerie–магазинів сьогодні сягає 77%.
5. За 20 років клієнти EVA зробили покупки у магазинах мережі понад 830 млн разів.
6. 1 028 238 063,86 грн заощадили учасники програми лояльності «EVA МОЗАЇКА» з 2013 року за рахунок бонусів. На ці гроші можна було б придбати розкішний маєток за кордоном або принаймні п’ять байрактарів.
«Ми безмежно вдячні клієнтам за те, що 20 років обирають EVA. Те, що магазини мережі є ледь не в кожному місті та містечку України, багато в чому – результат лояльності наших покупців. У 2002-му EVA однією з перших відкрила магазини самообслуговування у форматі drogerie. Тоді це була проривна інновація, зміна поведінки. З тих пір ми глобальним чином не міняли основний формат, але продовжуємо постійно допрацьовувати його, слідкуємо за трендами і даємо можливість бути в тренді нашій аудиторії», – підкреслює Ольга Шевченко.
7. Наразі загальна кількість співробітників компанії становить майже 13 000 людей.
8. За 20 років у працівників EVA народилося 10 174 малюка. Отже, якби всі вони теж пішли працювати в EVA, в компанії б змогли укомплектувати персоналом ще близько 1270 магазинів.
9. EVA подарувала своїм працівникам 1,35 кг золота. З 2009 року в компанії існує традиція відзначати працівників, які показали видатні результати, ексклюзивними золотими кулонами. Щороку такі кулони отримують 15-17 співробітників.
«Команда – найбільший скарб EVA. Ми вдячні кожному, хто доклав зусиль до побудови компанії на всіх етапах її історії. Саме люди зробили EVA такою, якою вона є – лідером, драйвером інновацій. Ми багато зусиль вкладаємо в розвиток персоналу та підтримання корпоративної культури. Зокрема тому в EVA залишаються надовго, з нею розвиваються та зростають. Наприклад, більше 100 співробітників працюють у нас вже понад 15 років, практично весь час існування компанії», – каже Ольга Шевченко.
10. Загальна площа працюючих магазинів EVA становить 133 084 кв. м. Для порівняння: площа Майдану Незалежності в Києві у шість разів менша і складає 21600 кв. м (120 м х 180 м). На ньому можна було б розмістити приблизно 135 магазинів EVA, але таких планів компанія не має, зате і надалі планує відкриватися у найзручніших локаціях для клієнтів.
11. Проте логісти EVA, мабуть, оцінили б ідею розмістити понад 100 магазинів в одній локації, бо за 20 років машини компанії проїхали 110 000 000 кілометрів, і ця цифра збільшується щоденно.
12. Загальна площа складських комплексів EVA становить 102 500 кв. м. Це майже як два стадіони Camp Nou в Барселоні (55 000 кв. м). Звісно, на розподільчих центрах не проводять змагань, але теж ставлять рекорди, бо забезпечити товаром всі магазини і обробити 12 000 інтернет-замовлень на добу – той ще спорт!
13. 1 листопада 2017 року розпочав роботу інтернет-магазин EVA.UA.
14. З літа 2021 року EVA.UA входить до топ-10 найвідвідуваніших інтернет-магазинів України, а у своїй ніші товарів для краси та здоров’я наразі займає другу позицію. З 2019 до 2022 асортимент EVA.UA виріс з близько 10 000-15 000 товарів до 185 112 SKU на теперішній момент.
15. EVA сформувала одну з найбільших мереж точок видачі онлайн-покупок в Україні – понад 735 на 1 січня 2022 року.
16. Понад 2 млн людей встановили мобільний додаток EVA і понад 480 000 з них використовують його регулярно. Він постійно поповнюється новими зручними функціями, такими як сканер товару, коли за штрих-кодом продукту можна дізнатися його ціну та наявність, або «EVA клік», коли замовлення у найближчому магазині можна зробити через додаток, а потім без черги оплатити зібрану покупку на касі.
17. З 2010 року EVA почала випуск товарів під власними торговими марками. Першою з них стала «Управдом» (побутова хімія). Наразі портфель private label компанії включає 51 власну торгову марку, а кожен третій товар, проданий у мережі – це ВТМ.
18. За роки існування EVA обличчями рекламних кампаній у мережі встигли побувати: Маша Єфросиніна, Надія Матвєєва, Світлана Тарабарова, Анна Трінчер, Алла Костромічова, Ектор Хіменес-Браво, Іраклі Макацарія, Тіна Кароль, Надя Дорофєєва.
19. Як соціально відповідальний бізнес EVA завжди була включена у вирішення важливих актуальних питань суспільства і долучала до цього клієнтів та партнерів. Протягом багатьох років компанія піклується про мам та дітей, допомагає безпритульним тваринам. З приходом пандемії COVID-19 зосередилась на допомозі медикам, а з 24 лютого активно допомагає ЗСУ, ТрО та волонтерам. Лише за останні 7 років, починаючи з 2015-го, компанія запровадила, реалізувала і підтримала понад 10 масштабних соціальних та благодійних проектів: Orange Days, «Мама року», «Здійсни мрію», проекти з допомоги притулкам для тварин, забезпечення 242 опорних лікарень необхідними засобами в розпал COVID-19, «Мрій-Читай», «Оперативний штаб», «Корзини допомоги», «Підтримай захисників», «Дитинство без війни». Загальна сума допомоги та коштів, виділених на реалізацію соціальних ініціатив, за цей час перевищила 50 млн грн.
20. З початку повномасштабного вторгнення близько 300 співробітників EVA захищають Україну в лавах ЗСУ.
«Бізнес завжди має підтримувати людей та державу. Особливо, в кризові моменти. Ми дуже тішимось, що цінності допомоги об’єднують нас з клієнтами та партнерами, кожного разу знаходять в них відгук. Ми вдячні їм за активну позицію, за готовність включатися в благодійні проєкти та дарувати свою підтримку тим, хто потребує її найбільше. Допомога, яку ми надаємо всі разом, може бути виміряна в грошах, в одиницях товарів. Але насправді це – щось більше за цифри. Це – бажання кожного з тисяч працівників, сотень партнерів та мільйонів клієнтів EVA зробити світ кращим та людянішим», – резюмує Ольга Шевченко.
Читайте також –
Галина Ободець, EVA: Як перетворити власну торгову марку у популярний бренд