Сонячні панелі на дахах магазинів: досвід Епіцентр, Novus та Сільпо

Сонячні панелі на дахах магазинів: досвід Епіцентр, Novus та Сільпо

18.10.2023 08:15
  2735
Валерія Байда

Блекаути та зростання цін на електроенергію дало чітке розуміння рітейлерам, що треба шукати додаткові можливості для забезпечення торгових точок електроенергією. Novus, Епіцентр та Сільпо вже встановили СЕС та діляться своїм досвідом – пише Forbes. RAU обрало головне зі статті.

Про доцільність встановлення СЕС і окупність

Novus інвестував у сонячні станції близько 4,9 млн грн. Пройшовши тестовий період, компанія з’ясувала, що проект окупиться за 3,5 роки. Про це повідомив директор департаменту розробки та контролю внутрішніх стандартів Павло Будюков.

«Ми на піку роботи СЕС перекриваємо 95% свого літнього споживання», – ділиться він.

Подібний строк окупності СЕС і у Епіцентр. Мережа гіпермаркетів встановила 10 000 сонячних панелей на дахах 5 ТЦ у Києві та Вінниці, загальною потужністю 6 МВт. Для впровадження цього рішення поміняли стару покрівлю на нову через велику вагу панелей: 60-70 кг на кв. м даху. Про це повідомляє операційний директор Епіцентр Максим Шеремет.

Робота СЕС дозволить задовольнити близько 30% потреб ТРЦ, а викиди в атмосферу СО2 будуть до 2 млн т меншими на рік, каже директор напрямку «Електротехніка» Епіцентр Ангеліна Бурлакова. В Епіцентр не кажуть суми інвестицій в СЕС, але це приблизно до $2 млн (1 кВт встановленої потужності – приблизно $500). Такий підрахунок зробив Сергій Проненко – засновник компанії Solar Garden, яка продає СЕС приватному бізнесу.

Сільпо має поки що один супермаркет з 664 панелями (з листопада 2020 року), кожна з яких генерує до 0,4 кВт⋅год електроенергії. З моменту запуску магазин спожив майже 406 МВт, вироблених власною електростанцією.

Нащо рітейлерам сонячна енергія

З подорожчанням електроенергії, комунальні платежі вже становлять третю за величиною статтю витрат після заробітних плат та орендної плати. Про це каже Марина Сергієнко, генеральний директор мережі КОЛО.

До того ж на думку директора департаменту розробки та контролю внутрішніх стандартів Novus Павла Будюкова спостерігається тенденція, що ще 3-5 років, і в Україні буде така ж вартість електроенергії, як в Європі.

Тож цілком логічно, що рітейлери шукають спосіб для економії.

Також, як показує досвід Novus, не тільки власні СЕС, а й енергоощадні практики допомагають в цьому питанні. Можна знизити споживання електроенергії на 20%, модернізувавши системи опалення, вентиляції та кондиціонування.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку