Унікальний кобрендінговий проект KastaPost & Укрпошта
Як компаніям KastaPost та Укрпошта вдалося запустити успішний кобрендинговий проект.
Читати російською мовою
Власна служба доставки KastaPost – не новина на ринку e-commerce України. Зараз світові лідери намагаються власноруч забезпечувати і контролювати всі або основні види сервісів, пов’язаних з організацією та супроводом купівлі товарів і послуг на ринку e-commerce, щоб контролювати так звану “останню милю”, клієнтський досвід і надавати сервіс найвищого рівня та забезпечити контроль над unit-економікою. Kasta в цьому плані не є винятком. Одним з таких направлень є власна служба доставки KastaPost.
Наразі мережа відділень KastaPost нараховує 414 відділень в 182-х містах з яких 337 – це так звані кобрендингові відділення KastaPost & Укрпошта. Це відділення Укрпошта, в яких встановлені примірочні, де клієнти можуть оглянути замовлення перед тим як остаточно його придбати.
Kasta – точно не перші, хто почав реалізовувати ідею такої кооперації з лідерами поштового сервісу в Україні, проте ця співпраця точно унікальна і водночас складніша.
Чому Укрпошта? Все просто – майже 11000 поштових відділень по Україні, покриття всіх населених пунктів, багатий досвід і чудова команда професіоналів, які зарядились ідею і максимально підтримали її рік тому, коли Kasta вирішила для себе піти в такий напрямок співпраці.
“Я раніше сказав, що у нас унікальний проект. В чому його унікальність? Ми масштабували сервіси, доступні тільки на відділеннях KastaPost на партнерські відділення Укрпошта – це безĸоштовна доставĸа з ĸартою лояльності Black, частĸова оплата (оплата за те, що підійшло), швидке повернення коштів за товар (до чотирьох хвилин на карту), і вже звичайний для нас сервіс – можливість просто поміряти, не виходячи з відділень – ви скажете що це тривіально, але дуже невелика кількість маркетплейсів може похвалитися наданням такої можливості”, – коментує керівник проекту з збоку Kasta Євген Русаков.
Майже за півроку роботи 50 партнерських відділень показали маркетплейсу, як потрібно працювати і що вдосконалювати. З червня Kasta з Укрпошта почали перемовини щодо масштабування. В наявній операційній схемі конче необхідно було вносити зміни, які мали поліпшити роботу з програмним забезпеченням, а також спрощувати досить складну фінансову логістику. Звичайно, коли дві компанії з досить різними підходами в операційній діяльності починають настільки глибоку з точки зори інтеграціі співпрацю, то без певних складнощів не обійтись.
Kasta кастомізувалп певні інтерфейси програмного забезпечення саме під Укрпошта, а також спростили взаємодію операторів із програмним забезпеченням. Це дозволило значно пришвидшити процеси приймання повернень, а також приймання замовлень від продавців маркетплейсу Kasta. Саме це стало основним звершенням на шляху масштабування мережі відділень.
«Щоб запустити мережу кобрендингових відділень, Укрпошта підлаштувалася під партнера: ми адаптували програми, в яких працюють наші оператори, провели для них навчання, паралельно запустили інформаційні кампанії серед клієнтів. Це гарний приклад win-win стратегії: Каста завдяки нам розширила мережу і отримала нових клієнтів, які можуть у відділенні Укрпошта в своєму місті скористатися усіма перевагами KastaPost, а Укрпошта отримала додаткові замовлення. За рік спільної роботи маємо зростання кількості замовлень товарів з маркетплейсу саме через Укрпошта на 226%», – додала заступник генерального директора Укрпошта з розвитку бізнесу Альона Стьопіна.
“Ця співпраця – це win-win для всіх її учасників. Ми дуже розраховуємо на наших партнерів в питанні розуміння важливості якості надання сервісу. “Я особисто впевнений в успішності цього проекту”, – фіналізує Євген Русаков.
Читайте також –
Андрій Логвін, Kasta: Яким буде український е-commerce формату “2.0”