Портрет покупця у супермаркеті та користувача доставки: чим вони відрізняються
Попри війну ринок електронної комерції швидко відновлюється. Згідно з прогнозом статистичної платформи Statista, у 2025 році обсяг онлайн-продажів в Україні перевищить рівень 2021 року на 15%. Це свідчить про те, що категорія має потенціал.
Не дивно, що рітейлери почали активно розвивати e-commerce: створювати власні онлайн-магазини та залучати сервіси швидкої доставки. За рік категорія q-commerce в додатку Glovo зросла на 63%. Проте мало хто усвідомлює, що покупці в офлайн-супермаркеті та користувачі онлайн-сервісів швидкої доставки — це не одні й ті самі люди. На прикладі мережі супермаркетів Varus розповідаємо про те, що їх відрізняє.
У чому ж полягає різниця?
1. Кількість товарів у кошику і середній чек. Найбільша відмінність між q-commerce та покупками у фізичному магазині — це кількість товарів у кошику, яка своєю чергою впливає на середній чек. Українці купують у середньому 7 товарів за одне відвідування Varus. Середній чек у супермаркеті — 250 грн. Коли люди роблять замовлення з Varus у додатку Glovo, то купують удвічі більше — 15-16 одиниць вартістю 600 грн.
2. Популярні категорії. У магазинах Varus відвідувачі найчастіше купують молочну та м’ясну продукції, овочі й фрукти та алкогольні напої. Водночас користувачі Glovo замовляють з Varus передусім солодкі безалкогольні напої, соки та нектари, молочну продукцію, фрукти та тютюнові вироби. Якщо говорити про конкретні товари, то у Varus люди найбільше купують яйця, куряче філе та банани. Це найпопулярніші товари як в фізичних супермаркетах, так і в онлайн-замовленнях.
3. Користувацький досвід. Відвідувач супермаркету Varus проводить за покупками в середньому 25 хвилин, а ще 20 хвилин в нього займає дорога в магазин і додому. Для порівняння: у додатку Glovo користувач робить замовлення протягом 15 хвилин, а решту часу — 40-50 хвилин — очікує на доставку та може займатись іншими справами.
4. Пікові години та дні для покупок офлайн та онлайн теж дещо відрізняються. Найбільше відвідувань супермаркетів припадає на проміжок з 17:00 та 18:00 години в четвер та суботу. У додатку Glovo товари з Varus замовляють найактивніше з 17:00 до 20:00 години в п’ятницю та на вихідних.
5. Акції та пропозиції. У щотижневій акційній газеті Varus надає знижки на окремі товари, що підвищує на них попит. Glovo ж пропонує користувачам безкоштовну доставку та створює для Varus окреме брендоване вікно, що додатково підсвічує магазин у додатку та підвищує кількість замовлень — у середньому на 30-40%.
Різні люди надають перевагу різним форматам покупок — хтось любить самостійно ходити в супермаркет, а хтось замовляє продукти онлайн з доставкою, щоб економити час і не носити важких пакунків. Поєднання цих форматів допомагає рітейлерам забезпечувати потреби усіх клієнтів.