Повне перетворення: як ЦУМ Чернігів йде в ногу з часом, зберігаючи традиції

Повне перетворення: як ЦУМ Чернігів йде в ногу з часом, зберігаючи традиції

25.02.2021 08:00
  1268
Костянтин Симоненко

Комерційний директор торгового центру в самому серці Чернігова розповіла про те, як перетворити будівлю 1975 року в сучасний торговий об’єкт з оптимальним набором орендарів.

Цей матеріал доступний російською мовою

ЦУМ Чернігів розташований за адресою проспект Миру, 49, на перетині ключових магістралей. До комплексу входять три поверхи загальною площею 18 328,4 кв. м, а площа, яка годиться для оренди, становить 15 000 кв. м. Цей торговий об’єкт корінні жителі міста знають іще з 1975 року під назвою універсаму «Дружба», а з 2005-го – як ТЦ Мегацентр.

Кінець 2019 -го став новим етапом розвитку ЦУМ Чернігів. Після прийняття рішення про масштабне оновлення об’єкта, був розроблений план реконцепції і проведено ребрендинг – знаменитий ТЦ Мегацентр перейменований в ЦУМ Чернігів. В інтерв’ю RAU Ольга Муцкая, комерційний директор ЦУМ Чернігів, розповіла про те, як іде процес реновації та які складнощі довелося подолати на цьому шляху.

– В кінці 2019 року відбувся ребрендинг ЦУМ Чернігів. Які зміни відбулися в рамках першого етапу реконструкції?

– В ході першого етапу реновації був повністю оновлений фасад і збільшена торгова площа. Також кардинально змінили оздоблення і конфігурацію фасаду: основна його частина стала скляною, оновлено центральний атріум і вхідну групу ТЦ, замінили освітлення в галереї першого поверху, поклали нову тротуарну плитку на пішохідній зоні, що примикає до ТЦ по вулиці Київській.

Також провели ребрендинг – ТЦ змінив назву на ЦУМ Чернігів. Проведено ротацію і оновлення форматів існуючих орендарів, заданий новий єдиний стиль оформлення вивісок для бутиків.

– Коли плануєте завершити другий етап реконструкції ТЦ, і що він передбачає?

– Початок другого етапу реконструкції планувався на кінець березня 2020-го. Однак у період карантину не могли почати ремонт, тому всі роботи змушені були перенести на весну 2021 року. Зате за час вимушеної затримки остаточно оформили всі необхідні узгодження з місцевими органами та дозвільні документи.

Плануємо до осені завершити другий етап реконструкції. Буде оновлена ​​площа перед ТЦ по проспекту Миру, покладена тротуарна плитка, з’являться мобільні малі архітектурні форми (лавочки, арт-об’єкти, кашпо з деревами).

Буде сформована нова торгова галерея в оновленому дизайні, а також встановлено пасажирський ліфт, який з’єднає всі поверхи, додасть зручність і створить круговий потік відвідувачів в ТЦ. Буде перезапущений продуктовий оператор, що, безсумнівно, оцінять відвідувачі

– Яких результатів роботи ЦУМ досяг в результаті цих змін (зростання трафіку, збільшення товарообігу тощо)?

– У процесі реновації був розширений і оновлений пул орендарів, що дозволило створити повноцінний сучасний ювелірний квартал, з правильною і цікавою викладкою для відвідувачів. Так само була покращена представленість групи електротоварів і товарів для дому, в результаті це дало синергію між новими і старими орендарями.

– Як карантин вплинув на роботу ТЦ і його орендарів? Хто з рітейлерів постраждав більше за всіх? У кого справи йдуть краще?

– Коронавірус вплинув негативно на всіх. Тому з кожним орендарем підтримували діалог з приводу умов роботи, але підхід щодо того чи іншого орендаря визначався індивідуально. Продуктовий рітейл відновився швидше, складніше було оговтатися fashion-рітейлерам. Багато що залежало безпосередньо від самих орендарів та їх готовності вкладатися в маркетинг.

– Чи вдалося зберегти всіх орендарів? Як будувалися відносини з орендарями на час вимушеного закриття ТЦ?

– Масового відтоку орендарів немає, є поодинокі випадки закриття магазинів. У роботі з орендарями необхідно розділяти перший локдаун і наступні. Перший локдаун – це період невизначеності, орендарі писали листи, телефонували з проханнями знизити, скасувати або зменшити орендну плату або вартість операційних і комунальних витрат. Після перших обмежень, коли ситуація нормалізувалася, були вибудовані зрозумілі умови взаємодії.

З кожним орендарем ми проводили і продовжуємо проводити переговори. Не всі потрапляють під карантинні обмеження, але не для всіх економічно доцільно вести свою діяльність в таких умовах. Тому потрібен індивідуальний підхід в залежності від роду діяльності орендаря.

– Хто міг розраховувати на знижки і в якому розмірі? Які критерії використовувалися для розрахунку платежів в карантин і після нього?

– Переговори про зміну орендних умов йдуть до цих пір, бо відсутність прибутку в минулі періоди впливає на можливості орендарів розвиватися в майбутньому. Зрозуміло, ми зацікавлені, щоб орендарі продовжували працювати після пандемії, тому десь йдемо на зниження ставки, десь обговорюємо інші можливі пільгові умови. Для частини рітейлерів скасували фіксовану плату і встановили тільки відсоток від товарообігу.

– Чи вдалося повернутися до показників відвідуваності і обсягам продажів, які були до карантину? Якщо ні, скільки ще потрібно «нагнати»?

– Відвідуваність повільно відновлюється. Провал був великий, і точно не відомо, коли ми повернемося до показників, які були до карантину. Але в період свят цифри продажів нас радували, та й в цілому городяни неохоче перелаштовуються на онлайн-покупки, тому ми не прогнозуємо тривалого спаду.

– Чи відзначаєте ви відкладений попит і в яких категоріях товарів?

– Криза 2020 року кардинально відрізняється від усіх попередніх. Головне завдання в умовах, що склалися – зберегти репутацію, ділові та людські відносини.

За період карантину велика кількість людей залишилася без роботи або їм скорегували зарплати, тому незважаючи на колосальний відкладений попит, покупці звертають свою увагу на об’єкти, в яких дотримано співвідношення ціна/якість.

– Які ваші прогнози на майбутнє, і на що будете робити ставку при залученні покупців і вибудовуванні відносин з орендарями?

– ЦУМ Чернігів розвивається і впроваджує сучасні рішення для комфорту не тільки відвідувачів, але і орендарів. Ми продовжуємо інвестувати в ТЦ, робити його більш сучасним і комфортним для проведення часу, допомагаємо орендарям стати більш сучасними, залучаємо нових орендарів для посилення інтересу до ТЦ.

Щоб іти в ногу з часом будемо оптимізувати бізнес-процеси, сприяти зміцненню довірчих відносин з рітейлерами.

– Вважається, що після карантину мало відкрити заново магазин, потрібно ще заманити туди покупця спеціальними пропозиціями, адже багато хто став купувати онлайн. Яка маркетингова політика ТЦ в цьому напрямку?

– Звичайно, за час карантину посилилася роль інтернету в нашому житті. Як стверджують експерти, частка онлайн-продажів росте, лідерами є електроніка, однак fashion-індустрія також добре розвивається. У той же час споживачеві все одно необхідно буде місце для фізичного контакту з товаром, тому ТЦ в центрі міста – найкраще місце для такого вибору.

Ми плануємо рухатися в цьому напрямку використовуючи обидва канали: онлайн і офлайн. Ми хочемо створити навколо ТЦ громадські зони, щоб люди йшли не тільки за покупками. Але їм було просто приємно тут відпочивати, зустрічатися, прогулюватися. Ми збільшили маркетинговий бюджет, активніше намагаємося залучати орендарів в спільні акції.

– Яких орендарів ви хотіли б залучити і чому, які умови готові їм запропонувати?

– Працюємо над розширенням пулу орендарів. Знову-таки умови для кожного сегмента індивідуальні, ми розглядаємо кожного орендаря як партнера і зацікавлені в успішній довгій історії. Наприклад, незабаром відкриється новий «продуктовий якір».

Читайте також –

Нове життя ТРЦ Cherkasy Mall: час оновити камені (+презентація)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку