Говорить і показує торговий центр: досвід онлайн трансляції ТРЦ Оазис

Говорить і показує торговий центр: досвід онлайн трансляції ТРЦ Оазис

16.06.2021 08:15
  595
rau

Як зберегти лояльність покупців і сформувати відкладений попит за допомогою відеоконтенту в умовах карантинних обмежень. Кейс ТРЦ Оазис в місті Хмельницький.

Цей матеріал доступний російською мовою

Режим роботи в умовах карантинних обмежень змушує керуючі компанії адаптуватися до нової реальності. Щоб зберегти лояльність покупців і сформувати відкладений попит, ТРЦ підсилюють онлайн-комунікації зі споживачами. Одним з ефективних, але ще слабо задіяних інструментів є відео-контент, який може частково замінити масові заходи в періоди обмежень і розважити відвідувачів, створюючи позитивні враження від торгового центру. Саме таким шляхом пішов ТРЦ Оазис в Хмельницькому, який відзначив у прямому ефірі своє 12-річчя в популярному у відвідувачів форматі – з розіграшем цінних призів. Організатори заходу розповіли RAU як це було, і яких результатів вдалося досягти.

Локація

Будь-яка “жива” трансляція пов’язана з масою технічних та інших складнощів. Як будь-який тип відеовиробництва, вона вимагає злагодженої роботи всіх елементів. Насамперед потрібно визначити місце проведення трансляції. У ТРЦ Оазис було вирішено провести розіграш всередині приміщення, на майданчику між ескалаторами. «Такий вибір зроблено не випадково, ми хотіли, щоб картинка для наших відвідувачів була знайомою і звичною. Тим самим знижувався рівень недовіри до акції (хоча провести студійну зйомку було б куди простіше)», – пояснює Вікторія Поліщук, менеджер з реклами ТРЦ Оазис.

У той же час, щоб в умовах карантинних обмежень уникнути стовпотворіння учасників (ефір відбувся 8 березня 2021 року), під час реєстрації всіх попередили про те, що приходити в ТРЦ не потрібно. Учасникам розіграшу необхідно було лише тримати біля себе телефон, бо ведучий буде дзвонити тільки один раз і чекати до закінчення гудків.

Якість інтернет-з’єднання

За словами Вікторії Поліщук, однією з основних проблем при організації прямого ефіру стала відповідність технічним вимогам. Адже на відміну від звичайних прямих трансляцій простого смартфона і мобільного інтернету тут недостатньо, оскільки на перший план виходить безперервна якість відеопотоку. Для отримання якісної картинки треба враховувати швидкість інтернету, потужність ПК і відстань між ним та місцем проведення зйомки, умови освітлення і можливості передачі звуку.

Багато хто забуває про пропускну здатність каналу зв’язку. Щоб не розчаровувати аудиторію каламутним зображенням, яке періодично переходить в квадратики-«артефакти», варто заздалегідь дізнатися характеристики інтернет-каналу. Важливо переконатися, що мережа ТРЦ працює досить швидко, щоб забезпечити плавну картинку в необхідному розширенні. При цьому wi-fi для створення відеопотоку зовсім не підходить, не кажучи вже про мобільний інтернет.

Для пробного запуску використовували звичайне підключення через кабель, але трансляція не вийшла, бо швидкості не вистачало. Щоб забезпечити максимально можливу швидкість інженер комп’ютерних систем прокладав окремий кабель безпосередньо від обладнання в серверній. При цьому важливо врахувати складності, які виникають при проведенні таких робіт в торгових центрах: працювати можна тільки в неробочий час, а сам кабель потрібно прокладати під стелею, щоб об нього не спотикалися відвідувачі. Лише після створення прямого підключення до серверної, трансляція запрацювала.

Обладнання

Камера будь-якого смартфона або планшета може працювати в режимі реального часу для трансляцій в соціальних мережах, але для створення відео професійного рівня слід задуматися про спеціальну відеокамеру. Професійне обладнання забезпечить більш високу роздільну здатність відео і кращу якість звуку при підключенні мікрофона. Також для відео-трансляції необхідний потужний ПК з продуктивною відеокартою і вільним місцем на дисках. Потрібно ще врахувати наявність всіх необхідних роз’ємів для підключення. «Ніщо так не губить живу трансляцію, як технічні проблеми, що виникли в процесі, -ділиться досвідом Вікторія. – Будь-яке обладнання може відмовити, особливо це стосується таких дрібниць, як, наприклад, кабелі. Щоб знизити ризик зриву трансляції, заздалегідь подбайте про резервне обладнання і відпрацюйте техніку перемикання на нього в разі раптової відмови».

Освітлення і ракурси

У разі трансляції для великої аудиторії, освітлення і композиція в кадрі мають не менше значення, ніж у кіно або художній фотографії. Мета живої трансляції – залучити глядачів, тому варто витратити час і сили, щоб переконатися, що вашу трансляцію, як мінімум, комфортно дивитися і глядачеві не доведеться «ламати очі». Наприклад, в ТРЦ Оазис відео-трансляція проводилася на камеру з хорошою діафрагмою, але все таки додатково знадобилися прожектори для підсвічування, оскільки природного освітлення через атріум не вистачало (нагадаємо, що розіграш проводили 8 березня).

Як чутно

З трансляцією звуку також можуть бути свої нюанси. Перш за все, потрібно було придушити шум як від відвідувачів, так і від ескалаторів, між якими знаходився майданчик для проведення заходу. Спроба заглушити шум музикою виявилася не дуже вдалою. В кінцевому підсумку вирішили вивести звук безпосередньо в ефір, а не включати фоном (так фон був набагато чистіше, але було складніше стежити за змінами звуку і оперативно їх виправляти).

По-друге, потрібно було підключити мікрофон так, щоб голос ведучого звучав досить голосно і чітко. Від мікрофона- петлички довелося відмовитися, бо його потужності і об’єму акумулятора було недостатньо. Так що в останній момент перевагу віддали якості звуку, а не зручності і свободі рук.

По-третє, були питання щодо гучності телефонного дзвінка. Під час онлайн-трансляції було добре чути і ведучого і його співрозмовників по телефону, а ось в залі ТРЦ через зовнішній шум того, хто телефонував, чутно було погано.

Кращий спосіб перевірити всі параметри відеотрансляції – це тестова трансляція. Але і тут можуть виникнути складності, адже для проведення пробних запусків трансляції, потрібно зібрати звукорежисера, відеооператора й інженера комп’ютерних систем з усім необхідним обладнанням – людей з абсолютно різними графіками роботи.

Все під контролем

Успішна пряма трансляція зводиться до ретельної підготовки: потрібно заздалегідь планувати ефір, стежити за обладнанням і можливостями потокової передачі, а також вкладати гроші в якісне обладнання, яке не підведе в самий критичний момент. Керуюча компанія ТРЦ Оазис успішно впоралася із завданням, створивши атмосферу свята і порадувавши своїх відвідувачів розіграшем цінних призів. Підтвердженням тому є рекордна кількість зареєстрованих учасників і реакція щасливих володарів подарунків.

Дивитися відео:

Читайте також –

Нові формати офлайн-торгівлі в умовах цифровізації: кейси брендів і рітейлерів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку