Наталія Ставраті, маркетинг-директор Фокстрот: 3D-лисичка – найвдаліше рішення у ребрендингу компанії

Наталія Ставраті, маркетинг-директор Фокстрот: 3D-лисичка – найвдаліше рішення у ребрендингу компанії

15.09.2020 08:09
  3333
rau

Маркетинг-директор омніканальної мережі з продажу електроніки і побутової техніки Фокстрот про те, як відбувається трансформація бренду, які рекламні кампанії стали найбільш успішними і чи були досягнуті поставлені цілі за рік ребрендингу.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Про оновлення бренду

Коли стартував реформат магазинів роздрібної мережі, апгрейд онлайн-каналу Foxtrot.ua і ключових бізнес-процесів, ми визначили для себе дві важливі цілі у побудові комунікацій: змінюватися концептуально, щоб залучити нову аудиторію, в тому числі і молодь. Але при цьому зберегти ідентичність бренду, напрацьовані роками досвід і лояльність наших постійних покупців.

Тому багато експериментували, запускали пілотні проекти, бувало, навіть відмовлялися від погоджених ідей на користь спонтанних, і вони успішно «вистрілювали». Сьогодні бренд Фокстрот дійсно яскравий, стильний, креативний, сучасний і позитивний. Це бренд-друг, який піклується, радить, співпереживає, іноді подаючи це у жартівливій, іронічній формі.

Про повернення бренд-персонажа – лисички

За нашими дослідженнями, проведеними до і після ребрендингу, лисиця – це перша асоціація, яка виникає у наших клієнтів при згадуванні слова «Фокстрот». Тому відмовлятися від неї як від бренд-персонажа було б недоцільно. Ми не стали «винаходити велосипед» і взяли головний концепт, який на слуху у споживача, осучаснили і діджиталізували образ в 3D-лисичку Фоксі.

Завдяки наявності бренд-героя нам стало простіше доносити свої основні меседжі. Більше того, всі комунікації, де використаний образ лисиці, – дуже яскраві, пізнавані та виділяються з усього, що є в ефірі. Також наявність лисиці впливає на швидкість створення креативів. А швидкість в наш час є ключовим параметром. Плюс лисиця дозволяє дотримуватися рекомендованих карантинних заходів, оскільки немає необхідності проводити зйомки, адже ролики можна малювати й анімувати віддалено (що було особливо актуально в період суворих обмежень). Тож, не залишаючи робочого місця, ми отримуємо крутий продукт: повноцінні мультики, які хочеться дивитися із задоволенням.

І найважливіше: вони «заходять» абсолютно на всі вікові категорії користувачів. Тому, з точки зору маркетингу, поява 3D-лисички – це найвдаліше рішення за всю історію ребрендингу Фокстрот.

Про маркетингові кампанії і KPI

Для бренду головні KPI традиційно побудовані на товарообігу та долі ринку. Також варто враховувати направленість самої кампанії. Іміджеві промо більше заточені на впізнаваність і привернення уваги нової ЦА. Акційні – на ріст продажів.

Найуспішніші рекламні кампанії, в основному, прив’язані до сезонності: Black Friday, Новий рік, Love Season, «Повний Ціногриз», Back-to-school. Вони дуже відрізняються одна від одної і в цілому від усього, що є на ринку. Для кожної рекламної кампанії ми намагаємося знайти інсайт в повсякденному житті, важливу для суспільства тему, «больову» точку. При цьому у побудові нашої комунікації використовуємо «три кити»:

  1. гумор і відповідність споживчим трендам;
  2. дуже простий меседж, донесений на зрозумілій мові;
  3. у стилі нашого tone of voice, який також «оновився» у процесі ребрендингу.

Наприклад, в концепцію рекламної кампанії до шкільного сезону-2020 була закладена найбільш обговорювана серед батьків тема: яким буде навчальний процес, чи повернуться діти за парти або ж буде онлайн-школа. Ми у жартівливій формі спробували передати на відео всі їхні переживання і донести головний меседж: є речі, які, незалежно від форми навчання, обов’язково знадобляться школяру.

Про кейс «Повний Ціногриз»

Окремої уваги заслуговує наша історія про «Повний Ціногриз» – анімаційний ролик, який просто підірвав соцмережі та став вірусним. Ми надихнулися трендовим контентом платформи TikTok, що стрімко набирає популярності, і вирішили навчити свого бренд-персонажа модному танцю шафл. Під нього лисичка Фоксі виконала перший у своєму житті хіт.

Незважаючи на те що відео запускалося в YouTube з оплатою за покази, вийшла дуже низька ціна перегляду, а також високий VTR – співвідношення переглядів до показів реклами. Більше того: спостерігаючи за тим, який інтерес ролик викликав у користувачів, ми додали ще один куплет, зробивши ролик 20-секундним. А також окремо зациклили джингл у годинній версії. Вже зараз бачимо, що за органічними охопленнями та іншими показниками перевершили всі попередні рекорди. А ролик продовжує викликати живий інтерес у користувачів.

Про формування лояльної аудиторії

Програма лояльності Фокстрот охоплює вже понад 10 млн споживачів, які рік-у-рік залишаються віддані бренду. З ними ми вибудовуємо персоналізовану комунікацію завдяки власній кешбек-програмі й CRM-інструментам (в тому числі, шляхом підключення чат-бота). Також налаштували сервіс кешбеку у партнерстві з monobank. Для нових клієнтів передбачені welcome-бонуси, які можна використовувати вже при першій покупці.

Працюємо над зміною товарної пропозиції, яка буде більш цікавою для молоді. Дуже активно використовуємо соцмережі, причому практично всі: Facebook, Instagram, TikTok, Likee, Telegram, де спілкуємося з аудиторією її мовою. До речі, найбільш лояльна аудиторія – у TikTok, середня динаміка зростання за ключовими показниками – плюс 5% щодня.

Про оцінку ефективності ребрендингу

За результатами опитувань фокус-груп, які ми проводили серед наших клієнтів усіх вікових категорій, оновлена ​​комунікація, меседж, tone of voice, тому цінності, які несе Фокстрот, викликають позитивну реакцію абсолютно у всіх респондентів.

Однак, якщо говорити у комплексі, ребрендинг ще триває. Тут дуже важлива не тільки комунікаційна картинка, а й якість самого продукту. Ми оновили близько 30-ти магазинів (з 162-х існуючих), і їх товарообіг збільшився на 20%. У планах – до кінця року провести ще 10 реформатів. Коли у нас цей показник перевищить половину, ми зможемо дати комплексну оцінку ефективності та успішності ребрендингу. Але вже зараз ми точно знаємо, що рухаємося у правильному напрямку.

Про стратегічні завдання

Працюємо над лончем нових сервісів. Це дуже важлива складова для забезпечення комфортного шопінгу – як онлайн, так і офлайн. Уже провели перезапуск стандартів обслуговування у роздрібних магазинах і, щоб відстежувати якість роботи, незабаром запровадимо «таємного покупця». Ми регулярно заміряємо NPS, щоб не стояти на місці та вдосконалюватися, адже ребрендинг – це гра «в довгу».

Читайте також –

Олексій Зозуля, Фокстрот: Удвічі виросла кількість покупців, що міксують онлайн та офлайн-способи покупки


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  12