Максим Пухов, Подорожник: Штучний інтелект – драйвер інновацій

Максим Пухов, Подорожник: Штучний інтелект – драйвер інновацій

03.05.2024 08:15
  2000
Валерія Байда

Як мережа аптек Подорожник запроваджує використання штучного інтелекту, зокрема, в маркетингу, аналітиці, аналізі даних відеопотоку в аптеках та спрощенні роботи фармацевтів.

24 квітня пройшов workshop, який організувала Асоціація ритейлерів України спільно із партнером SMART business. На цій офлайн-зустрічі виступив Максим Пухов, директор департаменту інновацій мережі аптек Подорожник та розповів, як штучний інтелект стає невіддільною частиною ведення бізнесу і чому вже зараз потрібно готувати бюджет на його впровадження, а також поділився успішними кейсами, як в мережі Подорожник використовують AI сервіси. RAU обрала основні тези виступу.

Статистика використання ШІ та проблеми на цьому шляху

За дослідженням McKinsey, в якому взяли участь понад 1500 респондентів зі всього світу та різних бізнесів, 79% стикалися в  своїй роботі з ШІ, проте лише 22% регулярно використовують сервіси в своїй діяльності, 40% планує збільшити інвестиції, а 75% – очікують, що їх бізнеси зазнають змін в конкуренції протягом трьох років.

Також наразі великий виклик для компаній – знайти кваліфікований персонал. За тим же дослідженням McKinsey, 40% респондентів відповіли, що проведуть перекваліфікацію не менше 20% кадрів, а 8% – що скоротять понад 20% персоналу. Проте Максим Пухов запитав в аудиторії workshop, чи хтось боїться, що його посаду скоротять через впровадження ШІ. І з понад 110 учасників жоден не підняв руку.

Як починали впроваджувати ШІ в мережі Подорожник

В компанії Подорожник почати з досліджень, щоб зрозуміти, які типи ШІ взагалі існують та які сервіси можуть використовувати для потреб бізнесу.

В 2023-24 роках були такі труднощі:

  • Невизначеність – не знали, що потрібно та що хочуть;
  • Вимоги до навичок, тобто потреба в нових спеціалістах є, проте їх не закладати в бюджет на рік;
  • Інтеграція систем: складність поєднання ШІ-систем з наявними процесами;
  • Страх заміни та саботаж. Максим говорить, що компаніям треба бути готовими до того, що співробітники будуть саботувати процес впровадження ШІ, бо боятимуться, що він їх замінить;
  • Секьюрність. Якщо є відділ, який відповідає за інформаційну безпеку, то коли ви тільки прийдете з ініціацією якогось кейсу, будуть питання щодо безпеки даних;
  • Автоматизація хаосу, зокрема, Максим каже, що в мережі не знали, який їх очікує ефект від впровадження ШІ.

Задачі, які довелося вирішувати

ChatGPT – надає невірну інформацію, а щоб її перевірити, треба підключати додаткові ресурси. Звісно, його можна навчити видавати правильний результат, проте пройде кілька днів і він забуде. Треба буде починати спочатку. Рішення, яке пропонує Максим – йти в розробку своїх власних рішень. Але тоді виникають інші проблеми:

  • Вартість (спеціалістів, готових рішень тощо), а це не менше 20% бюджету;
  • Спеціалісти – колаборації. Якщо в компанії немає людей, які розбираються в темі штучного інтелекту, можна робимти колаборації з колегами;
  • Reseach = час. Впровадження не буде дешевим та й на це треба витратити час. Проте можна купити готові рішення у тих, хто цей шлях пройшов. 

Як навчати персонал користуватися сервісами штучного інтелекту

В мережі Подорожник почали з основних понять та принципів користування. Далі – технічні тренінги та навчання з використання ШІ-інструментів, а після – інтеграція з існуючими системами та процесами.

В компанії показують співробітникам, які є сервіси (як безкоштовні, так і платні) і до кожного з них дають інструкцію з користування. До того ж самі співробітники можуть ініціювати впровадження певних сервісів. До прикладу, відділ маркетингу не упускає такої можливості.

Кейси використання штучного інтелекту в компанії Подорожник:

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку