Топ-10 кращих роботодавців в ритейлі України за версією delo.ua

Топ-10 кращих роботодавців в ритейлі України за версією delo.ua

24.07.2024 09:00
  1950
Костянтин Симоненко

Діловий портал delo.ua та журнал «Топ-100. Рейтинги найбільших» визначили найкращих роботодавців України, серед яких є десять представників зі сфери ритейлу та дотичних галузей.

Нещодавно діловий портал delo.ua та журнал «Топ-100. Рейтинги найбільших» оголосили переможців щорічного рейтингу найкращих роботодавців. Загалом до фінального рейтингу потрапили топ-50 роботодавців. Він формувався за сумою оцінок експертного журі та редакційної колегії журналу і ділового порталу Delo.ua. Окремо були визначені переможці в спеціальних номінаціях. Критеріями оцінювання номінантів стали масштабність проєкту, наявність додаткових умов для добробуту та безпеки персоналу, освітня складова проєкту та інноваційність.

Серед експертів: керівні партнери та директори національних офісів найбільших міжнародних компаній, які спеціалізуються на підборі вищих управлінців та автоматизації HR-функції. Як відмічають організатори, переможцями стали визнані галузеві лідери. Ці компанії не просто опікуються робочими місцями, а створюють справжні місця сили.

RAU вибрала зі списку кращих брендів роботодавців, пов’язаних з ритейлом та додала короткий опис переможців. Всього таких набралося 10 компаній з 50 представлених фіналістів.

Нова пошта

Штат: 42 000

Галузь: логістика

Місце в рейтингу: 1

Міжнародна група компаній, яка надає логістичні послуги в Україні та світі. Компанія продовжує розвивати мережу відділень у містах та селах, встановлює нові поштомати. Також під час повномасштабної війни Нова пошта розпочала експансію на європейські ринки. Нещодавно Франція стала 14-ю європейською країною, на ринок якої вийшла Нова пошта. Перше французьке відділення Нова пошта стало сотим відділенням компанії у Європі. В Україні Нова пошта збільшила мережу до 30 000 точок сервісу: наразі вона складається з 12 100 відділень та 18 000 поштоматів. До кінця року планується збільшити мережу компанії до 36 000 точок сервісу. Нова пошта є одним із найбільших роботодавців України у галузі логістики. Вона також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкраща програма з добробуту персоналу».

МХП

Штат: 28 000

Галузь: АПК, ритейл

Місце в рейтингу: 9

МХП — міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних і смачних продуктів харчування. Розвиває понад 15 продуктових брендів, зокрема Наша Ряба, Апетитна, Легко!, Бащинський, Skott Smeat, LaStrava, РябChick та інші. Спільно з партнерами компанія відкрила по всій Україні 1500 торгових точок різного спрямування. Це мережа магазинів Мʼясомаркет, заклади смачного безпечного фастфуду Döner Маркет, магазини Їжа Свіжа, Наша Ряба. Зокрема, на липень 2024 року мережа М’ясомаркет розширилася до понад 280 магазинів, які працюють у 22 областях України й не лише у великих містах, а й у містечках та селах.

McDonald’s в Україні

Штат: 10 000

Галузь: громадське харчування

Місце в рейтингу: 13

Мережа McDonald’s в Україні на початку великої війни зачинила всі свої заклади, але продовжила платити заробітну плату співробітникам. В серпні 2022 року команда почала працювати над поновленням роботи в країні. Як і весь ритейл в Україні, мали проблеми з персоналом, адже в компанії залишилося 50% команди. З того часу відкрили двері 101 ресторан мережі (зі 118 існуючих), 10 з яких нові. Зокрема, 29 червня новий McDonald’s відкрився в Чернівцях і став першим в місті та області. Нагадаємо, план на 2024 рік передбачає відкриття шести ресторанів, в тому числі ще в одному обласному центрі – Ужгороді.

Компанія також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкраща корпоративна культура».

Novus

Штат: 8000

Галузь: ритейл

Місце в рейтингу: 14

Novus – українська мережа супермаректів, заснована у 2008 році, що входить до литовської інвестиційної групи BT Invest. У 2023‐му Novus заповнив 61% адміністративних посад власними вихованцями. Це результат роботи корпоративного навчального проєкту ProfiHub, сфокусованого на розвитку талантів. Лінійний персонал самостійно організовує свій робочий час, а також може обирати магазин для роботи і понаднормові зміни за додаткову оплату. Це дозволяє не збільшувати кількість персоналу, а перерозподіляти робочі години серед сталої кількості працівників. Весною 2024 року Novus запустив у Києві єдиний логістичний центр площею 40 000 кв. м. Станом на квітень 2024 року мережа в Україні налічувала понад 80 Novus та 15 Мі Маркет, минулого року відкрилося дві торгові точки Хапайка у форматі жорсткого дискаунтера. Таким чином загальна кількість магазинів наближається до сотні.

Компанія також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкращий антикризовий HR-менеджмент».

АТБ-маркет

Штат: понад 68 000

Галузь: ритейл

Місце в рейтингу: 18

Корпорація АТБ – об’єднання великих українських підприємств, що провадять свою діяльність у таких сферах бізнесу, як роздрібна торгівля, управління активами, виробництво та продаж продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту та відпочинку. На підприємствах корпорації працює близько 70 000 осіб. Мережа магазинів АТБ станом на 15 липня 2024 року налічує 1228 магазинів проти 1316 магазинів у січні 2022 року.

Компанія також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкраща корпоративна освітня програма». Нагадаємо, в 2003-17 роках було відкрито чотири освітніх центри АТБ в Дніпрі, Києві, Львові та Одесі. Навчання і підвищення кваліфікації у них проходять районні керівники, керуючі магазинами, заступники керівників, адміністратори залу, товарознавці тощо.

Лінія магазинів EVA

Штат: близько 14 000

Галузь: ритейл

Місце в рейтингу: 19

Лінія магазинів EVA — найбільша вітчизняна drogerie-мережа, яка станом на 31 березня 2024 року налічувала 1072 працюючих магазини. Протягом 2023 року мережа відкрила 58 нових торгових точок, а цьогоріч планує вийти на довоєнну кількість – 1116 точок в мережі. Нагадаємо, внаслідок повномасштабного російського вторгнення частина магазинів мережі опинилась на окупованій території, понад 100 були зруйновані та пошкоджені, але компанія ані на день не припиняла роботу.

Наприкінці минулого року розпочав роботу перший магазин у форматі Eva Beauty в ТРЦ Respublika Park, а у квітні поточного року на території флагманського магазину в столичному ТРЦ Respublika Park запрацював власний салон краси під назвою Beauty Salon by Eva. Також в компанії обіцяють, що до кінця поточного року збудують склад у Львові площею 9000 кв. м.

Ukrnafta

Штат: 20 000

Галузь: Нафтовидобування, паливний ритейл

Місце в рейтингу: 23

Компанія Ukrnafta — це не лише видобуток вуглеводнів, а й найбільша монобрендова мережа АЗК в Україні. Станом на 1 березня 2024 року об’єднувала 460 діючих АЗК у майже всіх регіонах України.

Загалом зараз компанія оперує більш ніж 540 АЗК – 460 власних і 83 в управлінні (мережі Glusco). Відповідно стільки ж є торгових точок – як маркетів, так і невеликих, у форматі кіоска. У 2023 році компанія розпочала трансформацію роздрібного бізнесу шляхом нарощування непаливних продажів та створенням нових додаткових сервісів. Мета – стати потужним гравцем у сфері ритейлу. Відповідно під час війни була перебудована структура управління: є п’ять регіональних управлінь з директорами та регіональними менеджерами, є керівники АЗК. На кожному рівні з середини 2023 року почали навчати персонал, оскільки основну увагу раніше приділяли напрямку видобутку при тому, що з 20 000 працівників в мережі АЗК зайнято близько 8000 людей. Почали проводити тренінги для всіх рівнів керівництва, оскільки відчули в цьому велику потребу. В результаті компанія також отримала окрему нагороду в номінації «Ефективні рішення в управлінні».

Meest China

Штат: 160

Галузь: логістика

Місце в рейтингу: 28

Міжнародна поштово-логістична компанія Meest China працює з 2014 року та є наразі лідером у доставці з Китаю в Україну. Спеціалізація – доставка товарів з Китаю у форматі безмитних поштових посилок для особистого користування, а також доставка комерційних вантажів для бізнес-клієнтів. Має представництва в Китаї, Узбекистані, Польщі, Німеччині та Україні та власні склади в Україні та Китаї. Наразі компанія доставляє вантажі з Китаю приблизно до 30 країн світу, з Кореї та Японії – до України, а також надає послуги фрахту для доставки по всьому світу. Компанія має 100% українське коріння та з перших днів вторгнення активно допомагає військовим, за що в 2023 році отримала подяку від головного управління розвідки МО України за систематичну допомогу та активну громадянську позицію у боротьбі за незалежність.

Компанія також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкращий антикризовий HR-менеджмент».

ОККО

Штат: близько 10 000

Галузь: паливний ритейл

Місце в рейтингу: 33

Мережа АЗК ОККО (Концерн Галнафтогаз), що налічує понад 400 АЗК, входить до складу OKKO Group та є однією з найбільших автозаправних мереж в Україні. У структурі компанії діє також мережа закладів харчування в дорозі, в тому числі близько 30 ресторанів, які працюють під брендами A la minute, Pasta Mia та Meiwei. Нещодавно мережа ОККО запустила новий сервіс видачі готових страв на двох своїх АЗК у Львові та Тернополі – ОККО Drive.

Також підрозділи компанії займаються реалізацією товарів через магазини на АЗК, продажами нафтопродуктів великим та малим гуртом, їх зберігання і транспортування. Також тут надають послуги з експертизи якості пального. У мережі ОККО діяло 11 нафтобаз і 19 стаціонарних та мобільних лабораторій контролю якості нафтопродуктів. У червні 2024-го внаслідок ворожих атак група компаній ОККО втратила дві нафтобази, попередня сума збитків оцінюється у $8,5 млн. Після цієї дронової атаки з метою подальшої безпеки компанія вирішила перейти на роботу «з коліс», тобто без накопичення пального на нафтобазі.

Керівний принцип групи: працівники — це головний інтелектуальний капітал компанії, носії корпоративних цінностей та амбасадори бренда ОККО. Тому для кожного працівника компанія намагається створити оптимальні можливості для навчання, кар’єрного зростання й професійного розвитку.

Brocard Україна

Штат: 1484

Галузь: ритейл

Місце в рейтингу: 44

Для багатьох українців преміальна парфумерія і Brocard – майже синоніми. Найбільша в країні мережа ароматів і косметики люксового сегмента від моменту відкриття першого магазину у 1997 році виросла до 66 магазинів у 22-х містах (до початку повномасштабної війни мережа нараховувала 99 магазинів у 26-х містах України). Компанія має 1,9 млн постійних клієнтів, а асортимент налічує понад 350 світових преміальних марок та колекцію з 75 нішевих брендів. Brocard вважає запорукою свого успіху умови, які сприяють розвитку особистих і професійних якостей працівників. Компанія також отримала окрему нагороду в спеціальній номінації «Найкраща корпоративна культура».


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку