Підсумки Чорної п’ятниці-2023 у Фокстрот: +65% у товарообігу, 72 товари в одному чеку та +1 мільйон для ЗСУ (інфографіка)
Омніканальний рітейлер Фокстрот підбив підсумки найочікуванішого розпродажу року та поділився цікавими фактами. Продажі у Black Friday у порівнянні з минулим роком зросли на 45% у штуках і на 65% у грошовому вимірі, трафік на сайт збільшився удвічі, а середній чек – на 41%.
Цьогоріч акція стартувала 20 листопада і вже за традицією останніх трьох років на ринку побутової та електронної техніки, і зокрема у Фокстрот, тривала тиждень – до 27 листопада включно.
«Чорна п’ятниця-2023 була подовжена на тиждень не через локдауни, блекаути чи ворожі атаки країни-агресора, а з ініціативи бізнесів для ефективної роботи в ці дні. Завдяки цьому Фокстрот запропонував нашим клієнтам розширену матрицю товарів (ще більше, аніж у довоєнному 2021 році), порадував гарними знижками на них, задовольнив усі запити та забезпечив високий рівень сервісу», – прокоментував СЕО компанії Олексій Зозуля.
Він відзначив, що основною відмінністю Чорної п’ятниці у 2023 році можна вважати практично повне повернення за всіма параметрами до довоєнних 2020 і 2021 років. Споживачі чекали на знижки в усіх напрямках, моніторили сайт та відвідували магазини, скачували мобільний додаток і залишали свої контакти, щоб під час розпродажу встигнути придбати давно запланований або й омріяний девайс собі в оселю.
«У порівнянні з минулим роком, коли покупці керувалися більше необхідністю покупки того чи іншого товару, актуального саме на момент покупки (минулорічна акція проходила під час віялових відключень світла), продажі в цю Чорну п’ятницю продемонстрували значне зростання традиційних для розпродажу груп товарів. Відтак, найбільший ріст показали товари із середнього та преміум-сегменту – в чотири рази відносно звичайного тижня. Тоді як дешевий сегмент зріс лише у два рази», – зазначив керівник Фокстрот.
Зокрема, телевізори повернули пальму першості в долі притаманного цьому періоду товарообігу компанії – приріст їх продажів склав +250%. Цьогоріч вони розділили лідерство з категорією вбудованої техніки та ігровими консолями. Товари з числа дрібної побутової техніки (кавомашини, пилосмоки, мультипічі) – також виросли у понад два рази та потрапили у топ-10 як у кількісному, так і в грошовому вимірі.
Категорія ноутбуків і смартфонів показала помірне зростання (150% і 90% відповідно), між тим, саме вони потрапили в топ-5 найбільш популярних товарів серед клієнтських запитів на foxtrot.ua. Це:
- Смартфон SAMSUNG Galaxy S21 FE 6/128 Gb Dual Sim Gray
- Ігрова приставка SONY PlayStation 5
- Ноутбук ACER Nitro 5 AN515-57-57ML
- Смартфон XIAOMI Redmi Note 12 Pro 8/256GB Graphite Gray
- Ноутбук ACER Nitro 5 AN515-57-5423 Shale Black
Як результат, товарообіг Фокстрот під час Black Friday зріс на 65% у грошовому і на 45% у кількісному вимірі у порівнянні з 2022 роком та додав +290% до попереднього тижня, трафік нас сайт виріс удвічі, а середній чек збільшився на 41% (відносно до минулого тижня). А найдовший чек за одну покупку вмістив у собі 72 одиниці товару.
12% від усіх чеків у магазинах оплачені через термінали на робочому місці продавців-консультантів без участі касира. А кількість транзакцій в онлайні зросла на понад 150 %. Утім, розподіл трафіку між мобільними та стаціонарними пристроями не зазнав суттєвих змін: мобайл – 79,3% desktop – 20,7%.
Варто відзначити про нетиповий цьогоріч розподіл роздрібних продажів у кількісному вираженні по дням: найбільшою за виторгом протягом тижня Чорної п’ятниці стала власне не п’ятниця, а неділя.
«Скрізь – від прифронтових міст до нових магазинів у ТРЦ ми побачили шалений відгук від покупців. Українці хочуть проживати нормальне життя, і їх в цьому не спинити. Ми у Фокстрот задоволені результатом! Дякуємо за це нашим покупцям і, безумовно, ЗСУ і силам ППО. І хоча Чорна п’ятниця для ритейлерів – не про дохідність, а про задоволення клієнтів, ми вирішили додати 1 млн до регулярної суми допомоги Силам оборони України», – додав Олексій Зозуля.
Наразі мережа Фокстрот є найбільшим омніканальним ритейлером побутової й електронної техніки в Україні: оперує 122 магазинами у 67 містах та обласних центрах України та сайтом foxtrot.ua. З початку повномасштабного вторгнення рф в Україну Фокстрот підсилив Сили оборони України технікою на майже 20,5 млн грн (сума до «чорноп’ятничного» мільйонного траншу Фокстрот).