
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


За чотири роки після відкриття першого Food Market Епіцентр суттєво наростив свою частку на ринку продовольчих товарів. Це відбулося завдяки вдалому формату, яскравому дизайну та зміні споживчих вподобань українців в період війни. Зростанню Food Market також посприяв масовий перехід українців на споживання готової їжі.
Свій перший продуктовий магазин під брендом Food Market компанія відкрила у 2020 році в ТЦ Епіцентр у Бучі. Зараз мережа Food Market об’єднує вже 27 торгових об’єктів в різних регіонах України та продовжує нарощувати свою частку на ринку.
Одним з перших по-справжньому масштабних об’єктів став Food Market в столичному ТЦ Епіцентр на вул. Берковецькій. Тут компанія відкрила власну кондитерську, пекарню повного циклу, енотеку з колекцією вин з усіх куточків світу, а також сироварню і зону м’ясопродуктів власного виробництва. Проте найбільшою увагою відвідувачів цього маркету традиційно користувався фуд-корт із цікавим дизайном, власною кулінарією та готовими стравами азійської, європейської та американської кухонь.
Як розповідає директор напрямку food-ритейл мережі Епіцентр Олег Шкаровський, саме готова їжа стала одним з драйверів зростання Food Market. Товари категорії власного виробництва продовжували демонструвати найкращу динаміку й у 2024 році. Наприклад, реалізація товарів м’ясного і рибного виробництва цьогоріч зросла на 72%, кулінарії – на 50%, а пекарні – на 48%.
«Український споживач змінюється і підлаштовується під нові реалії. Його кошик скорочується, він рідше купує багато продуктів і все частіше переходить на споживання готової їжі. Особливо це помітно в містах, які розташовані ближче до зон бойових дій та більше потерпають від обстрілів. Там довше лунають повітряні тривоги й частіше вимикають світло, через що у населення не завжди є час та можливості для приготування їжі», — пояснює тенденції Олег Шкаровський.
Як розповідає директор напрямку, хорошу динаміку зростання (+49%) також демонструє категорія fresh, в яку входять овочі та фрукти, м’ясо-молочні та хлібо-булочні вироби тощо. Стабільно збільшуються продажі алкоголю (+35%) та безалкогольних напоїв (+43%). Водночас українці все частіше відмовляються від преміальної імпортної продукції, скорочуючи споживання ікри, морепродуктів та делікатесів.
Зрештою найбільший формат продуктового магазину з власним виробництвом та фуд-кортом став найуспішнішим концептом мережі Food Market. В середньому він займає площу від 2800 до 3200 кв. м, що дозволяє представити не тільки кулінарію та готові страви, але й широкий асортимент товарів повсякденного вжитку. Як правило, компанія відкриває такі маркети у великих торгових центрах, розташованих у густонаселених районах міст. У 2024-му нові Food Market запрацювали у нових ТЦ Епіцентр на вул. Бальзака в Києві, торговому центрі в Чернігові та ТРЦ Епіцентр, побудованому в Чабанах на Одеській трасі.
У 2023 році продуктовий напрямок компанії збільшив обсяги реалізації на понад 40%, а минулого року — ще більш ніж на чверть. При цьому food вже вийшов на перше місце за кількістю чеків серед всіх товарних категорій мережі Епіцентр.
Зараз найбільший Food Market відкритий в ТРЦ Епіцентр у Чабанах. Вперше компанія обладнала фуд-корт не лише всередині будівлі, але й просто неба.
Відкритий майданчик із власним озером та штучним водоспадом в теплу пору року облаштований посадковими місцями для відвідувачів ресторанів Food Market, зоною для прогулянок та відпочинку, а також LED-екраном. Це дозволить компанії використовувати локацію і для проведення різноманітних подій чи трансляцій.
Лише в перші дні роботи Food Market в Чабанах, його відвідало понад 20 000 покупців. Головним магнітом для відвідувачів став фуд-корт з традиційною українською кухнею.
Пізніше в цьому Епіцентрі відкриються відомі ресторани та сторонні орендарі, а також власний дитячий розважальний парк Epiland. Таким чином компанія остаточно затвердиться як новий оператор сучасних ТРЦ, здатних забезпечити потреби споживачів як у зручному та доступному шопінгу, так і в харчуванні та дозвіллі.
Джерело – NV