Місто мрії: як оновлюється київський ТРЦ Dream Town (фотоекскурсія)
Керуючий директор ТРЦ Dream Town Роман Ємець провів для журналіста RAU екскурсію по торгово-розважальному центру, що активно оновлюється, й детально описав, яких змін ще варто чекати і на що в результаті розраховує топ-менеджмент об’єкта.
Цей матеріал також дсотупний російською мовою
«За загальної протяжності коридорів дві черги нашого ТРЦ, входять в топ-5 найдовших торгових центрів Європи, – так починає Роман екскурсію по Dream Town. – Кожен день я проходжу по кілька кілометрів, не виходячи з ТРЦ: навіть не потрібно ходити на доріжці в тренажерному залі». І в цьому легко переконатися – навіть двогодинної прогулянки ледь вистачає, щоб швидко ознайомитися з настільки масштабним об’єктом, і відзначити хоча б частину новацій, які з’явилися за останній час.
Всього в оновлення ТРЦ планують вкласти $12 млн, завдяки чому один із знакових об’єктів столичної торговельної нерухомості кардинально зміниться, і постане перед столичними споживачами у новому вигляді. Що і як змінюється – розповідає Роман Ємець.
В рамках оновлення ми приберемо noname кафе з атріумів, звільнимо більше простору, полегшимо сприйняття нашого ТРЦ покупцями. Не виключено, що в деяких атріумах ми залишимо операторів, які створять додатковий затишок, але це будуть сильні бренди. Операторів фуд-корту будемо переміщувати на третій поверх: таким чином вдасться стабілізувати трафік, краще його розподілити та гарантувати високу відвідуваність всіх наших орендарів.
Взагалі оновленню фуд-корту приділяємо багато уваги. Хочемо залучити потужних операторів, максимально урізноманітнити пропозицію, зробити цей напрямок одним із ключових в ТРЦ.
Але не «їжею єдиною» – на просторі фуд-корту будемо проводити також івенти та різні заходи. Тут у нас готується великий сюрприз для відвідувачів, так що трохи терпіння.
Деякі звільнені локації, незважаючи на природне бажання здати в оренду й отримувати прибуток, плануємо залишити вільними: облаштувати зони відпочинку та релаксу. До речі, я впевнений, що в таких локаціях на рекламних площинах і в спільних проектах можна заробляти не менше, ніж на орендних платежах. Тут будуть нові лавки з можливістю зарядити гаджети, можна буде не поспішаючи випити чашечку кави або просто насолодитися відпочинком. Ми бачимо, що багато людей в ТРЦ просто проводять час, а не займаються шопінгом. Хочемо надати їм більше зручностей, більше комфорту.
До речі, про оновлення атріумів. Як багато хто знає, вони в Dream Town оформлені в стилях популярних місць: Франція, Італія, Греція, Бразилія, Африка, Голлівуд і так далі. Але оформлені вони досить давно, тому була думка кардинально оновити обстановку, провести реконструкцію та реновацію. Зараз же, в нинішніх умовах пандемії та фактичної заборони на виїзний туризм, думаємо інакше: зробити тематичні атріуми додатковою «фішкою» ТРЦ. Раз поки, на жаль, українцям складно подорожувати світом, то вони зможуть оновити свої спогади або хоча б символічно побувати в різних країнах, просто відвідавши Dream. З можливостями сучасних технологій, все це може стати додатковим «магнітом» для відвідувачів.
Розглядаємо можливість партнерства та проведення спільних івентів (скажімо, кулінарних фестивалів національної кухні різних країн) з туристичними агенціями. Але, зрозуміло, тільки після зняття обмежувальних заходів через COVID–19.
Одна з найбільш значних змін – відкриття найбільшого в Україні магазину H&M – понад 3000 кв. м. Для цього довелося значно змінити деякі архітектурні рішення, але воно того варте.
Це чи не перший, але не останній випадок в нашому ТРЦ, коли один магазин зайняв весь простір від вхідної групи до атріуму. Перший місяць роботи, за словами представників H&M, виявився навіть успішніше їх очікувань. Кияни та мешканці міст-супутників швидко оцінили новий формат.
Само собою, й ми раді появі такого потужного якоря, який помітно підвищив привабливість нашого ТРЦ для любителів модного шопінгу.
Ми бачимо великий потенціал в Dream Town 2. Якщо раніше в ньому були більше представлені товари для дітей і затишку, то зараз плануємо помітно змінити концепцію: розмістити там fashion-бренди, для яких не вистачає вільних площ в першій частині комплексу.
Процес уже пішов: закрили аквапарк на третьому поверсі, та звільнили простір під спортивний хаб. Уже почав роботу найбільший в Україні спортивний комплекс Sport Life, відкриті аутлет-магазини брендів Sportmaster, Intersport, All Stars, PUMA – так само найбільші за торговою площею в країні. Й покупці це помітили: в Sportmaster Outlet, наприклад, виручка червень-серпень збільшилася на 103%, хоча ми впевнені, що є ще величезний потенціал для подальшого зростання.
У Intersport Outlet представлені не тільки й не стільки спорттовари, скільки одяг: як спортивний, так і casual. Наприклад, там дуже широкий вибір джинсового одягу провідних виробників за різними цінами.
До речі, негативних коментарів про закриття аквапарку – мінімум. У якийсь момент він вичерпав свій потенціал як «магніт» для киян, і зараз гості ТРЦ із задоволенням відвідують створену на його місці зону спорту та спорттоварів.
Ще одна принципова зміна: введення зонування. Зараз намагаємося групувати орендарів «за інтересами». Є спортивний хаб, є зона техніки та гаджетів, окремо згруповані магазини fast fashion і преміальних марок, товари для дітей та для дому тощо. Таким чином, відвідувачу ТРЦ не потрібно витрачати час на пересування від одного магазину до іншого: всі товари однієї групи знаходяться поруч.
Крім того, у другому Dream Town впроваджуємо новий принцип розташування якірних орендарів: ключові fashion-оператори будуть працювати на другому поверсі. Це дозволить більш рівномірно розподілити потоки між поверхами, підвищить відвідуваність і конверсію рітейлерів.
Перший поверх відведений під магазини техніки та електроніки, а також під операторів, що пропонують одяг в нижчесереднього ціновому діапазоні. Це будуть невеликі магазини площею до 300 кв. м.
В рамках триваючого реконцепта, ми також полегшимо переміщення відвідувачів між блоками ТРЦ.
Постійно реагуємо на зовнішні чинники. За останній час навкруги Dream Town з’явилося багато нових житлових комплексів із абсолютно різними категоріями споживачів – від premium до «середній+». Відповідно, щоб залучити їх в наш ТРЦ, треба швидко змінюватися, та співпрацювати з брендами, які зацікавлять нову аудиторію. Це виклик, але ми справляємося.
Я взагалі не вірю, що в нинішніх умовах можливий успіх проекту, який постійно не оновлюється. Якщо ще 15 років тому можна було запустити ТРЦ, і приблизно років 5 ним не займатися, то зараз все настільки швидко змінюється, що потрібно постійна увага, оновлення, актуалізація.
Як можливість розглядаємо виділення окремих площ під pop-up проекти: як в колаборації з орендарями, так і самостійно. У нинішній ситуації, коли все швидко змінюється, а ідея вичерпує себе в рекордно короткі терміни, дуже важливо мати можливість надати локацію на короткий проміжок часу: для продажу креативних футболок з принтом інтернет-мема, які актуальні два тижні, або оригінальних масок, або ще чого-небудь. Такі проекти, як правило, реалізують молоді люди, які не готові постійно орендувати магазин, і які можуть залучити аудиторію, що називається «на хайпі». Подібні стартапи є високоліквідними, швидко розкручуються, але без системного менеджменту так само швидко і закриваються. Співпраця з ТРЦ і глобальними операторами дасть можливість молодим брендам наростити «жировий прошарок», сформувати фінансовий запас міцності, дозволить протриматися до наступної «хайповой ідеї», а не піти в небуття, як іншим.
Вийде ситуація win-win: стартапери отримають за мінімальні гроші та без зобов’язань можливість відкрити фізичну точку продажів, а ТРЦ – додатковий трафік.
Само собою, велику увагу приділяємо боротьбі з поширенням коронавируса. Наприклад, на кожному магазині розміщені наклейки зі вказівкою: скільки відвідувачів може перебувати в торговій точці одночасно. Є гранична кількість, після якої орендар не має права запускати людей. За бажанням рітейлерів вони можуть проводити й температурний скринінг на вході в їх магазини. Переважна більшість мережевих операторів, які орендують значні площі, самі організовують такі пункти.
Пандемія значно зім’яла та поміняла наші плани: від більшості намічених маркетингових активностей, які повинні були привернути додаткову увагу та трафік в наш ТРЦ, довелося відмовитися, якісь значущі візуальні рішення трохи відстрочені.
Зате різко збільшили свою активність в digital. У всіх соцмережах – Facebook, Instagram – змогли залучити багато нових користувачів і збільшити їх залучення.
З інших оновлень хочу відзначити цілеспрямовану роботу з дитячою та молодіжною аудиторією. У нашому ТРЦ працюють три школи: футбольна, шахова та танцювальна студія. Ми вважаємо, що соціалізація дітей і організація їх дозвілля – одна з наших функцій, і не збираємося відмовлятися від цих проектів, навпаки – будемо розширювати. З точки зору бізнесу, при максимальній пропозиції це також цікава історія як для самих проектів, так і для орендарів, які працюють на потоці від таких шкіл.
Як варіант: розглядаємо створення на третьому поверсі Dream Town 2 близько Intersport Outlet простору open space: знову-таки як локацію для приємного проведення часу, відпочинку, тусовки, івентів. Особливо актуально це буде в холодну погоду. На жаль, поки що через коронавірусні обмеження даний проект довелося трохи відкласти, але з’явився час довести його до досконалості.
Готові розглянути варіант розміщення коворкінгу: вільні площі для цього знайдемо. Але поки з боку системних операторів немає інтересу до реалізації такого проекту, хоча в перспективі, з огляду на специфіку Оболоні як одного з найжвавіших районів Києва – чому б і ні? Тим більше, що в нашому ТРЦ я постійно бачу багато людей, які працюють на фуд-корті, у кав’ярнях, ресторанах, в зонах відпочинку і так далі.
Якщо коротко про подальші плани: ведемо переговори з декількома великими операторами, які значно посилять наш tenant–mix. Зрозуміло, що до офіційного оголошення не можу називати ці бренди, але анонсую, що ефект від їх появи в ТРЦ Dream Town дозволити розширити наші пропозиції для всіх груп споживачів.
Будемо оновлювати айдентику, світло, навігаційну систему, фасади, технічні комунікації і так далі. Після цього Dream стане набагато привабливішим і комфортніше. Серед іншого в планах розробка та впровадження мобільного додатка у колаборації з орендарями.
Багато що можна зробити, і багато що буде зроблено. Ми й надалі будемо оновлюватися, пропонувати нові товари та послуги нашим клієнтам – тому стежте за анонсами, і приходьте в Dream Town: ми знайдемо, чим вас здивувати!
Читайте також –
Роман Ємець, Dream Town: Карантин в процесі реновації – час втрачених можливостей чи переосмислення?