Чорна п’ятниця у Фокстрот: рітейлер підбив підсумки найгучнішого розпродажу року
Цього року рітейлери побутової та електронної техніки пішли шляхом Black Friday в «розширеній» версії: почали великий розпродаж з понеділка й подовжили його на цілий тиждень. Чи допомогло це збільшити продажі та чи справдилися прогнози рітейлерів, розповіли в мережі Фокстрот.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як зазначив В’ячеслав Склонний, комерційний директор компанії Фокстрот, цього року очікування від Чорної п’ятниці в основних гравців ринку діаметрально розійшлися.
“Наші прогнози при цьому були стриманими: ми припускали, що через карантинні обмеження результати поточної Чорної п’ятниці будуть нижчими або на рівні минулого року. Відповідно, приємно здивувалися, що наші очікування не справдилися: компанія отримала збільшення продажів”, – пояснили у Фокстрот.
Так, у роздробі приріст товарообігу був у чотири рази більшим, а в онлайні – у три рази (тиждень до тижня поточного року). При цьому середній чек у період Чорної п’ятниці 2021 року порівняно з минулорічними показниками зріс із 3500 грн до 5000 грн.
Перевага роздрібних продажів вкотре свідчить про те, що клієнти все ж таки розглядають цю подію, як привід відвідати майданчик «класичного» магазину, подивитися, помацати, вибрати. І ця Чорна п’ятниця не стала винятком навіть за умов пандемії. Піки активності очікувано збіглися з безпосередньо п’ятницею Чорної п’ятниці та вихідними, які йшли за нею.
Що купували
У структурі продажів компанії очікувано виросли традиційні драйвери – телевізори (в сім разів тиждень до тижня) та не менш очікувано скоротилися продажі смартфонів. Вирішальну роль для останніх відіграла досить «скромна» акційна пропозиція у смартфонах і той факт, що основна частина промоцін у цій категорії стартувала з четверга 25 листопада.
Несподіваний приріст порівняно з минулим роком показали холодильники – у 4,5 рази. Найбільш значним порівняно з минулим роком приріст виявився і в побутовій техніці (в 5 разів), кавомашинах (у 5 разів) і кухонних комбайнах (у 6 разів).
Втім, не виправдали очікувань електрогрилі (зростання у 3,5 рази), які були у списку драйверів минулої ЧП, та ноутбуки (у 3 рази). Останнє пов’язане з дефіцитом на комплектуючі, що не дозволило продавцям повноцінно задовольнити попит на цю групу товарів у Чорну п’ятницю.
Якщо говорити про лідерів продажів у штуках, то посуд закріпив минулорічний рекорд та перше місце. З ним до першої десятки увійшли телевізори, смартфони, пилососи, навушники, електрочайники, блендери, мережеве обладнання, фени та ноутбуки.
«Загалом можемо з упевненістю сказати, що Чорна п’ятниця-2021 на ринку електроніки відбулася, перевершивши очікування рітейлерів», – додав В’ячеслав Склонний.
Читайте також –
Електронний чек у Фокстрот: за рік рітейлер досяг 90% продажів з пРРО