
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


До складу бізнес-імперії Галини та Олександра Герег входить чимало різноманітних компаній, хоча найбільш відома вона саме флагманською мережею торговельних центрів. Аналізуємо, що ще включає в себе найбільший рітейлер України.
За 17 років група компаній Епіцентр К перетворилась в потужну бізнес-імперію, до якої входять мережа торгових центрів Епіцентр, мережа торгових центрів Нова лінія, онлайн-магазин з власними центрами видачі замовлень, логістичні центри, кілька виробничих заводів, агрохолдинг та франчайзингові спортивні мережі.
Минулого року, незважаючи на пандемію та економічну нестабільність, компанія активно оновлювала існуючі напрямки бізнесу, відкривала нові формати та магазини, запускала нові торговельні лінії. RAU підготувала повний огляд усіх бізнес-напрямків та бізнесів, якими володіє група компанії Епіцентр.
На ринку рітейлу Епіцентр К створив власний формат торгівельних центрів, який не має аналогів у світі. Кожен із 64-х ТЦ Епіцентр складається з концептуальних магазинів формату shop-in-shop, що створені на базі торгових відділів. Це окремі торговельні острівці з власною візуальною айдентикою та оформленням, широким асортиментом, особливим зонуванням площ, спеціальним обладнанням та окремою системою роботи з постачальниками.
Розвивати окремі напрямки компанія розпочала ще у 2009 році, відкривши перші концептуальні магазини – Галереї Деко. Пізніше в компанії з’явилися такі підрозділи як Центр меблів, Intersport, Центр техніки ЦеТе, Канцтовари, Епік, Мілітарі, флора-центр Букет.
У 2018 році компанія Епіцентр К ухвалила рішення про новий етап розвитку — оновлення концепції торгівельних підрозділів та створення на їх базі магазинів формату shop-in-shop.
Сьогодні це – Галереї ДЕКО, E.PIC, Центр техніки ЦЕ ТЕ, Intersport, Центр меблів, Садовий центр, Кераміка центр, Автомол, Студія світла, Студія інтер’єрів, Mon Cheri, Military, Флора-центр Букет, Пиши-Малюй, FOOD Market, Аптека 100+, Засоби захисту, All4Rest.
Крім того, Епіцентр К розвиває три спортивні мережі за франчайзингом (мультибрендову мережу Intersport, монобрендову мережу польського бренду 4F та мультибрендову мережу TAF) та 11 торгівельних центрів Нова лінія.
Минулого року Епіцентр К вперше, крім розвитку власної однойменної мережі у форматі shop-in-shop, вивела кілька своїх торгівельних напрямків за межі ТЦ Епіцентр та почала відкривати окремі магазини в інших торговельно-розважальних центрах. Першопрохідцями стали магазини Галерея ДЕКО, E.PIC та Intersport.
Наразі група компаній Епіцентр К об’єднана в унікальну екосистему, куди входить не тільки рітейл, а й інші напрямки. Зокрема, великий аграрний бізнес, представлений агрохолдингом Епіцентр Агро, два власних заводи з виробництва керамічної плитки, підприємство з переробки деревини Осмолода та потужний логістичний напрямок, представлений двома інноваційними фулфілмент-центрами.
Зараз на стадії розробки знаходиться концепт shop-in-shop Засоби захисту, але вже зараз широкий спектр засобів захисту представлений у всій мережі.
У 2008 році Галереї ДЕКО одні з перших почали працювати у форматі shop-in-shop у ТЦ Епіцентр, де були представлені посуд і товари для декорування будинку. Найбільша Галерея ДЕКО площею понад 15 000 кв. м розташована у столичному ТЦ Епіцентр на вул. Полярній.
У магазинах представлений широкий асортимент товарів для дому: посуд, домашній текстиль, декор та подарунки. Понад 40% складає продукція власних торгових марок: La Nuit, Flamberg, Smart Kitchen, Fiora, Songer und Sohne, Origami, Luna, NotaBene, UP! тощо.
До Галерей ДЕКО також структурно входять 18 shop-in-shop Пиши-малюй!, де можна придбати канцелярське приладдя, товари для офісу, школи, творчості та креативного дозвілля.
У 2020 році розвиток магазинів Галерей ДЕКО вийшов на новий рівень — компанія відкрила три нових магазини поза межами ТЦ Епіцентр у київських ТРЦ Dream Town, Retrowille та Arkadia.
Перший Садовий центр з особливим кліматом для рослин, обладнанням та технологіями був відкритий у 2009 році. У Садовому центрі представлено широкий асортимент живих рослин та аксесуарів для них, горщиків, добрив, грунтів, товари для дачі та саду, насіння і садовий декор.
Магазини E.PIC пропонують широкий асортимент товарів для дітей віком від 0 до 14 років: іграшки, одяг, харчування, засоби гігієни та догляду, дитячі меблі, товари для творчості та активного відпочинку.
Минулого року напрямок торгівлі дитячими товарами, який був створений в 2011 році, перейшов на якісно новий етап розвитку — розпочато переформатування цих магазинів за новою концепцією, згідно якої кожний E.PIС матиме своє унікальне візуальне оформлення. Також у 2020 році відкрився перший автономний E.PIC в ТРЦ Retroville. Цього року компанія планує відкрити ще кілька самостійних дитячих магазинів в популярних торгово-розважальних центрах.
Департамент “Побутова техніка” був створений компанією Епіцентр у 2012 році. Ребрендинг та переформатування на shop-in-shop Центр техніки ЦЕ ТЕ розпочалося у 2018 році. Зараз в торгівельних центрах мережі 28 000 кв. м займають 28 Центрів техніки ЦЕ ТЕ, іншу половину площі – відділи побутової техніки.
У магазинах оновленого формату на окремих experience-зонах представлений широкий вибір побутової техніки, ексклюзивні моделі провідних брендів і новинки побутової техніки, споживчої електроніки та гаджетів.
Найбільші Центри техніки ЦЕ ТЕ знаходяться в Одесі (7-й кілометр Овідіопольської дороги, 1) та Києві на вул. Берковецькій, 6 В. Торговельна площа кожного з них становить понад 2000 кв. м.
На ринок меблів Епіцентр вийшов у 2014 році. В 2015 році був створений перший Центр меблів у форматі shop-in-shop. А окремим напрямком в структурі компанії став у 2019-му.
Найбільші Центри меблів знаходяться в Києві та Одесі. Асортимент магазину складає понад 11 500 найменувань у 6-ти товарних категоріях: корпусні, столові, офісні, м’які меблі, кухні та концептуальні меблі. Акцент робиться на готові рішення інтер’єрів у різних стилях.
Студія Світла – це концептуальні салони декоративного освітлення напрямку Електротехніка, виокремлення яких в нові сучасні shop-in-shop в ТЦ Епіцентр розпочалось влітку 2020 року.
Студія Світла – це сучасний інноваційний простір з широким вибором технологічного, функціонального та економічного led та smart освітлення. Асортимент цих магазинів налічує понад 8500 позицій різних форм, кольорів і моделей світильників і ламп. В Студії Світла зібрані найкращі зразки освітлення з різних напрямків – сканді, лофт, мінімалізм, модерн тощо.
Протягом 2020 року було відкрито три оновлені Студії Світла загальною площею 2700 кв. м. У планах на 2021 рік створення концептуальних салонів декоративного освітлення Студія Світла в 54 ТЦ Епіцентр.
Магазини Military — для прихильників полювання та риболовлі. Зібрані товари для полювання, кемпінгу, активного дозвілля та туризму від відомих європейських та вітчизняних брендів. Магазин має ліцензію на продаж вогнепальної зброї та набоїв.
Shop-in-shop Флора-центр Букет працюють з 2016 року та пропонують букети з живих квітів, а також квіткові композиції під замовлення. В магазинах працюють професійні флористи, декоратори і дизайнери, які підбирають для клієнтів букети за індивідуальними бажанням.
Зооцентр Лапки існує з 2009 року та пропонує широкий вибір кормів для домашніх тварин та великий асортимент товарів для їх утримання (будиночки, туалети та туалетні наповнювачі), клітки, акваріуми. В мережі працює 21 shop-in-shop з зоотоварами загальною площею понад 6000 кв. м.
Перші магазини косметики та парфумерії Mon Chéri з’явились в торгівельних центрах Епіцентр у 2018 році як підрозділ напрямку Декор.
У 2020 році розпочатий релонч мережі Mon Chéri, перший магазин косметики та парфумерії в оновленому форматі відкрився у листопаді 2020 року у Львові в ТЦ Епіцентр на вулиці Городоцькій.
Зараз в мережі мультибрендових shop-in-shop Mon Chéri представлена натуральна органічна косметика, преміальні засоби по догляду за волоссям, спеціальні лінійки від професійних салонних брендів, ексклюзивна косметика від insta-блогерів та косметична продукція для чоловіків, зокрема, для догляду за вусами та бородою.
Напрямок Автогрупа був створений в Епіцентрі в 2008 році. У форматі shop-in-shop Автомол він почав працювати у 2017 році. Найбільші за площею Автомоли знаходяться в Києві, Дніпрі та Харкові. В кінці 2018 року розпочалось переформатування Автомолів. Зараз в оновленому форматі працює вже 21 магазин, цього року Епіцентр К планує відкрити ще 15 оновлених магазинів.
В асортименті Автомолу понад 10 000 позицій автохімії, автокосметики, технічні речовини, товари для безпеки, автомобільні комплектуючі, запчастини та електроніка.
Як shop-in-shop Салон плитки та сантехніки з’явився в ТЦ Епіцентр ще в 2005 році. Наприкінці 2019 року після переформатування було відкрито перший магазин плитки та сантехніки під новим брендом Кераміка Центр у ТЦ Епіцентр у Борисполі. До кінця 2020 року було оновлено 11 магазинів Кераміка Центр, сукупна площа яких — понад 9000 кв. м. Нова концепція включає зручну презентацію готових рішень для ванних кімнат з одночасним використанням плитки і сантехніки. Професійне оформлення шоу-румів значно спростило візуалізацію дизайну ванних та душових кімнат для споживачів.
У 2021 році планується переформатувати ще мінімум 10 Кераміка Центрів.
Минулого року компанія Епіцентр К активно відкривала нові напрямки. Так, shop-in-shop FOOD Market розпочав роботу в 2020 році. Це – повноцінні супермаркети з асортиментом продовольчих товарів від фреш-групи (фрукти, овочі) та м’ясомолочної продукції до бакалії, снеків до алкогольних та безалкогольних напоїв. Деякі FOOD Market мають також власні фуд-корти та функцію «to go» (кава та солодощі на виніс).
Відкрито вже 10 магазинів FOOD Market – у Вінниці, Бучі, Києві, Чернівцях, Мелітополі, два у Львові, Запоріжжі, Калуші та Первомайську. В ТЦ Епіцентр оптимального формату їхня площа становить від 800 кв. м до 3000 кв. м. Найбільший FOOD Market знаходиться у Львові на вул. Городоцькій.
Протягом цього року компанія планує відкриття нових продовольчі магазини FOOD Market в діючих ТЦ.
Перші shop-in-shop під вивіскою Аптека 100+ «Епіцентр твого здоров’я», які працюють в єдиному концепті, з’явились у ТЦ Епіцентр минулого року. Тут можна придбати лікарські засоби, лікувальну косметику, товари для дітей і мам, медтехніку, біологічно-активні добавки та вітаміни, засоби гігієни, товари для реабілітації та догляду, фіточаї та ароматичні олії.
В залежності від площі ТЦ Епіцентр площа Аптеки 100+ коливається від 50 кв. м до 170 кв. м.
У 2015 році компанія Епіцентр К підписала ексклюзивний контракт зі швейцарською Intersport International Corporation GMBH та отримала право на розвиток в Україні мультибрендової мережі спортивного одягу, взуття й аксесуарів Intersport. В Україні мережа магазинів Intersport представлена чотирма форматами: концептуальні магазини Intersport, магазинами формату «аутлет» Intersport Outlet, величезний Intersport Outlet City у форматі Outlet Sport&Fashion, а також невеличкими магазинами intersport.ua з базовим асортиментом. Минулого року Епіцентр відкрив вісім нових магазинів.
Ключ майстер – один з нових форматів компанії Епіцентр. Перша майстерня була запущена в червні 2020 року в оновленому ТЦ в Бучі Київської області, а зараз працює вже 13 таких об’єктів з торговою площею від 4 до 8 кв. м.
У майстерні надаються послуги з виготовлення дублікатів для переважної більшості типів ключів, що є на ринку України. В асортименті налічується понад 1400 заготовок ключів для квартир, сейфів, автомобілів та домофонів. Для виготовлення ключів компанія використовує європейське обладнання, що в поєднанні з професійними майстрами забезпечує максимальну точність і якість роботи.
Shop-in-shop Дім Води працює в мережі ТЦ Епіцентр з 2020 року та пропонує комплексне вирішення проблем з питною водою. В салоні представлено широкий асортимент продукції: починаючи від бутильованої води та очищеної води з автомату до найбільш складних систем фільтрації для квартири та дому, які здатні задовольнити будь-які потреби покупця.
Станом на початок року в мережі Епіцентр працює 4 магазини формату shop-in-shop у Бучі, Львові, Вінниці та Запоріжжі сумарною площею 172 кв. м. Проте вже в I півріччі 2021-го планується відкрити ще дев’ять точок загальною площею 290 кв. м.
Інтернет-магазин Епіцентру працює з 2016 року. Минулого року відбувся ребрендинг та перезапуск сайту Epicentrk.ua, він почав працювати як маркетплейс. Зараз в інтернет-магазині представлено понад 1,5 млн артикулів товарів – від спортивних товарів до дитячих іграшок та рослин, від автозапчастин та будівельних матеріалів до декору для оздоблення оселі, продуктів харчування та напоїв.
Протягом 2018-20 років epicentrk.ua виріс в 7 разів та став одним із найвідвідуваніших інтернет-магазинів серед українських споживачів: 20 млн відвідувань на місяць. З 2020 року epicentrk.ua працює як маркетплейс і обіймає друге місце у трійці найбільших інтернет-магазинів України.
Центри видачі замовлень (ЦВЗ), так само як і інтернет-магазин, з’явилися в Епіцентрі в 2016 році. Перший ЦВЗ був відкритий в Києві в ТЦ Епіцентр на вул. Берковецька, 6 В.
Сьогодні в кожному ТЦ Епіцентр функціонує Центр видачі замовлень (ЦВЗ). Завдяки їх роботі покупці epicentrk.ua мають змогу отримати свої інтернет-замовлення самовивозом, без додаткової оплати за доставку.
В 2020 році Епіцентр розпочав відкривати ЦВЗ нового технологічного формату – з автоматизацією всіх процесів, адресною системою зберігання товарів, комфортною зоною очікування для покупців з дитячим куточком та онлайн-вітринами. Наразі таких ЦВЗ працює вже 20. Торік Епіцентр також розпочав проект із відкриття нових Центрів видачі замовлень за межами своїх торговельних центрів. Таких ЦВЗ наразі на теренах України налічується вже 8.
Логістичний центр Калинівка у Васильківському району на Київщині є структурним підрозділом групи компаній Епіцентр К з 2011 року. Саме через цей складський об’єкт з 2014 року здійснюється централізація поставок товарів.
Зараз Логістичний центр Калинівка є центральною ланкою в постачаннях товару в торгові центри мережі. На його території знаходяться 5 функціонуючих окремо розташованих складських об’єктів загальною площею понад 100 000 кв. м. Добовий обсяг відвантаження з нього сягає 6700 м куб. на добу, що становить в середньому 150 великовантажних автомобілів.
Також в 2019 році Епіцентр К трансформував один зі своїх торговельних центрів в Києві на вулиці Віскозна, 4, у сучасний автоматизований логістичний центр для обслуговування онлайн-замовлень.
До складу Epicentr Ceramic Corporation входить два заводи: завод керамічної плитки в Калинівці та завод Карпатська кераміка в смт Калуш Івано-Франківської області.
Річний обсяг виробництва продукції на заводі керамічної плитки (смт Калинівка Київська обл.) становить зараз 6 млн кв. м на рік. Після введення в експлуатацію II та III черги виробництво плитки в Калинівці збільшиться до 15 млн кв. м.
Річний обсяг виробництва продукції на заводі “Карпатська кераміка” (смт Калуш Івано-Франківської обл.) зараз 2,5 млн кв. м на рік. Після реконструкції потужності підприємства збільшаться до 8,5 млн кв. м керамічної плитки на рік.
Проектні потужності з переробки деревини — 120 000 куб. м.
ЦБМ «Осмолода» – деревообробне підприємство в Івано-Франківській області, яке функціонує з 2001 року. Підприємство є лідером деревообробної галузі України в сегменті виробництва пиломатеріалів і погонажних виробів з дерева.
Місія ЦБМ «Осмолода» – створення якісного та конкурентоспроможного продукту деревообробної промисловості.
Агрохолдинг Епіцентр Агро створено у 2015 році. Сьогодні він входить в топ-7 латифундистів України за розміром земельного банку та до топ-5 найбільших комерційних лінійних елеваторів. Підприємства агрохолдингу обробляють 160 000 гектарів земель в шести областях: Хмельницькій, Вінницькій, Тернопільській, Черкаській, Житомирській та Київській.
Епіцентр Агро активно розбудовує та оновлює власні елеваторні потужності, створюючи великі елеваторні хаби на базі своїх маршрутних елеваторів. До складу агрохолдингу входить 14 потужних елеваторних комплексів на Хмельниччині, Вінниччині та Київщині, а також найбільший у Західній Україні сучасний насіннєвий завод та власна агрохімічна лабораторія з дослідження ґрунтів.
Читайте також –
https://rau.ua/novyni/fozzy-shho-vhodyt-do-skladu/