
Літо близько: які очікування у ТРЦ України від спекотного сезону


У інфографіці мережа ділиться інсайтами про те, які улюбленці мешкають у домівках українців, про рекордні розміри покупок, різницю у витратах на котів і собак, і товари бестселери. Для підготовки були використані власні дані MasterZoo за 2024 рік.
За даними Euromonitor 2024, в Україні 17,58 млн домашніх улюбленців, з них 66,5% — це коти (7,14 млн) та собаки (4,55). Популяція пернатих, рептилій та гризунів залишається стабільною з 2019 року у межах 650-770 тис. А ось кількість риб з початку повномасштабного вторгнення скоротилася майже вдвічі, що було зумовлено наслідками блекаутів і неможливістю забезпечити для нихкомфортні умови життя в акваріумах.
Серед улюбленців клієнтів MasterZoo — не лише котики, песики, рибки та гризуни. У базі клієнтів зустрічаються понад дві сотні білок і равликів, а ще їжаки та павуки, черепахи, креветки, змії, жаби і навіть крокодили.
Тераріумні улюбленці — рекордсмени за витратами: в середньому на рік витрачають 14 600 грн. Однак варто зазначити, що часто це може бути одна високовартісна покупка, наприклад, новий акваріум. Найменші витрати на гризунів – до 8700 грн на рік.
Попри те, що Україна – котяча країна, витрати на собак, у середньому, на 20% вищі. У першу чергу, це пояснюється тим, що меншого улюбленця утримувати простіше та дешевше, особливо в умовах міського життя. Крім того, на витрати впливають типи дозвілля песиків, потреба в одязі, амуніції тощо. А ще, в глобальному масштабі, триває тренд на перехід від великих до малих порід собак. Така ж тендеція і в адопції безпритульних чотирилапих — частіше всиновлюють саме котиків або невеликих песиків. Наприклад, у межах проєкту з адопції MasterZoo та Suziria Charity за рік більше сотні котиків знайшли новий дім.
Водночас для котів купують на 30% більшу кількість товарів ніж для песів. Це зумовлено особливостями догляду, харчування та поведінки. Наприклад, для собак обирають здебільшого великі паковання корму, а для котів це можуть бути й покети на один прийом їжі. Однак за кількістю придбаних іграшок все ж лідирують собаки.
Найпопулярніша та при цьому найдешевша іграшка в MasterZoo — пластиковий м’ячик з дзвіночком для котів від бренду “Природа”. За рік було продано 8400 одиниць, а його вартість всього 16 грн. “Природа”— український бренд економ-сегменту, що належить до портфелю компанії Suziria Ukraine. Вже понад 20 років він виробляє корми, ласощі та аксесуари як для гризунів і птахів, так і для котів та собак. У категорії кормів для маленьких тварин бренд стабільно тримає частку ринку в 40%.
За даними MasterZoo, тренд на гуманізацію улюбленців продовжує посилюватися — дедалі більше людей обирають для своїх тварин не лише товари для комфорту та догляду, а й ті, що відповідають їхньому власному стилю життя. За минулий рік у MasterZоо придбали 60 700 одиниць одягу для хвостатих особистостей, в основному для собак, серед яких — футболки, светри, дощовики, костюми та сукні. Гардероб чотирилапих поповнювався і взуттям — 3223 пари чобітків та шкарпеток. Новим косметичним трендом для котиків та песиків стають парфуми — за рік у MasterZoo придбали майже 2000 флаконів. Догляд за зубами та ротовою порожниною також у фокусі уваги — для своїх улюбленців вони придбали 39 000 засобів.
Шопінг-рекордсмени — покупці з Києва та Запоріжжя, які заходили до зоомаркетів MasterZoo майже щодня та зробили понад 350 покупок за рік. Найбільшу кількість товарів у кошику виявили у клієнта з Кременчука — 861 штук, серед яких функціональні ласощі для кошенят, корм, вітаміни, іграшки, лежанка та ветпрепарат від паразитів.
Найдорожчою покупкою стало придбання всього необхідного для облаштування комфортного життя риб в місті Суми — акваріум, компресор та його складові, грунт тощо на понад 50 000 грн. Найбюджетніша покупка у Києві — за 6 грн — дві личинки зоофобаса, який використовується як корм для екзотичних улюбленців: ящірок, хамелеонів, геконів та павуків.
Довідка. MasterZoo — національна мережа зоомаркетів, що понад 15 років дбає про комфорт і здоров’я домашніх улюбленців. У 200 зоомаркетах у 38 містах та інтернет-магазині представлено 10 000+ товарів від 200+ брендів, ретельно відібраних під потреби хвостатих, пернатих і лускатих особистостей. У MasterZoo завжди можна отримати експертну консультацію, яка допоможе підібрати все необхідне для комфортного та щасливого життя улюбленця. Також MasterZoo має мережу професійних грумінг-салонів — 15 локацій у 6 містах України.