Про здобутки, втрати та нові виклики: хронологія 28-го року роботи Фокстрот на ринку
У вересні один з найбільших роздрібних продавців побутової та електронної техніки відзначив свій День народження. Чим запам’ятався попередній рік із життя компанії та як повномасштабна війна вплинула на розвиток та впровадження змін.
На екваторі 28-го року життя Фокстрот, як і вся країна, постав перед суворими й загрозливими викликами. Проте, як і вся країна, вистояла, щоб продовжувати працювати і мати змогу підтримувати українських захисників.
Яким же був цей період 2021-22 років для бренду, що встигли реалізувати до початку повномасштабної війни та що вдалося зробити всупереч зовнішнім обставинам, щоб стати на нові рейки розвитку.
Тізер:
- зайшли в трійку топ-20 з Індексу захисту персональних відомостей;
- впровадили «Касу в кишені»;
- видали перший в Україні споживчий кредит по закордонному паспорту в «Дія»;
- перемогли у премії HR-бренд-Україна;
- удосконалили зручно-часову доставку товару;
- успішно запровадили електронний чек;
- долучилися до спільноти «Бізнес без бар’єрів» першої леді України Олени Зеленської;
- перемогли в конкурсі КСВ-проектів із проектом «Пухнасті друзі в кожен дім»;
- запустили сервіс трекінгу замовлень;
- випустили мобільний додаток;
- витримали знищення 8 магазинів та центрального складу в Гостомелі;
- залучили 700 000 євро на підтримку українців від Euronics Group;
- видали техніки на 11,5 млн грн в підтримку ЗСУ;
- відкрили склад «Львів»;
- створили «готелі» для переселенців у Фокстрот у західних містах країни;
- Фокстрот повернувся у Харків та Чернігів, Ірпінь та Бучу;
- запустили оплату криптою;
- створили проект #ротаФокстрота і підтримали кампанію «Сміливість»;
- організували роботу 112 магазинів зі 169 довоєнного часу.
Вересень 2021
Зайшли в трійку топ-20 з Індексу захисту персональних відомостей
Експерти рейтингу від ГО «Інтерньюз-Україна» за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» віддали 2-ге місце Фокстрот за дотримання європейських стандартів щодо персональних даних. Покупець тут може надати запит у компанію та отримати копію своїх персональних даних, а також використати протокол захищеного з’єднання https для сайту та наявність зворотного зв’язку з користувачами у вигляді служби підтримки 24/7 з допомогою принаймні двох поширених засобів комунікації – гарячої лінії та e-mail.
Стали партнерами з Comic Con Ukraine 2021
Бренд прийняв черговий виклик – гідно презентувати себе на неординарній і яскравій події минулої осені – культовому фестивалі гік- та поп-культури Comic Con. Новий досвід, невідома аудиторія, яку на тлі фантастичних образів, інсталяцій та зіркових гостей потрібно було привернути до себе. Фокстрот організував геймерську бренд-зону, безпрограшні лотереї з купою подарунків, змагання «битва консолей» та Dog Cosplay Contest – конкурс на краще вбрання чотирилапих друзів.
Позитивні відгуки гостей від відвідування геймінг-зони та активний інтерес косплеєрів до спільних акцій з Happy Paw у pet-зоні – головний результат у здобутті нового досвіду
Жовтень 2021
Впровадили «Касу в кишені»
Мережа завершила впровадження низки цифрових видів оплати у форматі tap-to-pay. Починаючи від підключення у вересні 2020-го опції з онлайн-оплати платіжною карткою за допомогою рішення LiqPAY і завершуючи через рік оплати через чат-бот у Telegram, компанія досягла частки такий видів оплат 5,3%.
Видали перший в Україні споживчий кредит по закордонному паспорту в «Дія»
У жовтні в магазині Фокстрот у місті Чорноморськ Одеської області видали перший споживчий кредит за допомогою закордонного паспорта у застосунку «Дія». Покупку в кредит оформив співробітник партнерської компанії «Фінансовий Брокер» за допомогою власного технічного забезпечення.
Перемогли в змаганні за премію HR-бренд-Україна
Вперше серед номінантів на премію від компанії grc.ua – два унікальні, вже реалізовані проекти мережі електроніки та побутової техніки Фокстрот. Один з них – проект Gamble – інтерактивний навчальний курс – отримав першість в номінації «E-LEARNING проект року». Знаково, що цей проект є цілком авторським і унікальнім на ринку.
Листопад 2021
Удосконалили зручно-часову доставку
Період затяжних локдаунів стимулював бізнес розробляти нові сервіси, які б мінімізували ризики, пов’язані із ростом захворюваності на Covid-19. Кілька з них – до вже звичних способів доставки, компанія додала два нових способи експрес-отримання товару – день-у-день та до обраного покупцем часу.
Запустили у продаж фірмовий мерч
Найбільш знаковим та очікуваним товаром стали м’які іграшки у вигляді лисички Фоксі. І це справді було одне з найпріоритетніших маркетингових завдань. Тривалий час підбирали ідеальну концепцію, дизайн, виробника, тестували зразки, докладали максимум зусиль, щоб запропонувати покупцям якісний та емоційний продукт. До колекції також увійшли брелоки у зменшеній версії лисички, подушки, екосумки.
Успішно запровадили електронний чек
За цей час рітейлер видав своїм покупцям 2,3 млн електронних чеків, наростивши їхню частку до 90% від усіх продажів у роздрібних магазинах та офіційного інтернет-магазину бренду foxtrot.ua. А також налагодив процес видачі непаперових чеків під час доставки товару покупцям п’яти міст-мільйонників (Київ, Львів, Дніпро, Одеса, Харків) та ще у 27 містах України. Крім того, заощаджено 185 км паперу у аркушах формату А4, таким чином зберігши від вирубки 3,5 тонн дерев на виготовлення цього паперу.
Фокстрот – в ТРЦ Respublika Park та дитячому парку професій Kidlandia
Разом з офіційним запуском торговельно-розважального центру бренд презентував свій 166-й магазин. Він став квінтесенцією вибору найбільш затребуваного клієнтом асортименту у всіх представлених у мережі товарних підгрупах. Відпрацьований протягом багатьох років досвід та плідна співпраця з партнерами дали можливість презентувати покупцям сучасний дизайн, ергономічні рішення та максимальне наповнення товару.
А для маленьких фанів Фоксі рітейлер відкрив квест-станцію магазину Фокстрот у парку професій «Кідландія» (Київ, ТРЦ Блокбастер). Діти можуть спробувати себе у ролі стажера й помічника бренд-героїні мережі Фокстрот та стати супер-продаванами.
Долучилися до спільноти «Бізнес без бар’єрів» і приєдналися до ініціативи першої леді України Олени Зеленської
У жовтні Фокстрот долучився до спільноти «Бізнес без бар’єрів», виразивши готовність імплементувати принципи безбар’єрного ведення бізнесу. Спільнота створена з ініціативи першої леді України Олени Зеленської й покликана об’єднувати бізнес, який поділяє цінності життя та роботи без бар’єрів. Наразі налічує 21 компанію, кожна з яких спрямовує зусилля на підтримку українського суспільства.
Грудень 2021
Успішно провели Black Friday в «розширеній» версії
Через карантинні обмеження рітейлери почали великий розпродаж з понеділка й подовжили його на цілий тиждень. Попри стримані прогнози, результати виправдали ретельну підготовку до найбільшого розпродажу року: у роздробі приріст товарообігу був у чотири рази більшим, а в онлайні – у три рази (тиждень до тижня). У структурі продажів компанії очікувано виросли традиційні драйвери – телевізори (в сім разів тиждень до тижня) та не менш очікувано скоротилися продажі смартфонів.
Отримали відзнаку «Наймедійніший СЕО в рітейлі»
Рейтинг LOOQME об’єднав 25 CEO найуспішніших компаній з FMCG та рітейлу за такими критеріями, як частка голосу, потенційна кількість контактів з аудиторією, роль та тональність згадок, індекс помітності у ЗМІ, індекс якості комунікації, індекс прихильності медіа. До рейтингу потрапив Олексій Зозуля – СЕО Фокстрот, який посів найвищу сходину за показником якості публікацій та згадок у профільних ресурсах.
Перемогли в конкурсі КСВ-проектів із проектом «Пухнасті друзі в кожен дім»
За рік до початку війни мережа Фокстрот приєдналася до місії благодійної організації Happy Paw, просуваючи ідею гуманного ставлення до тварин та підтримки притулків для самотніх чотирилапих. Масштабний корпоративний напрямок отримав назву «Пухнасті друзі в кожен дім». За цей час разом з партнерами, зокрема брендом beko, вдалося допомогти необхідною технікою 25 притулкам України, реалізовано соціальну кампанію та низку проектів зі школярами та дошкільнятами. Завдяки медійній підтримці та зусиллям щомісяця 200−300 хвостиків знаходили собі сім’ю. Проект став переможцем номінації конкурсу соціальних проектів Центру розвитку КСВ.
Січень 2022
Запустили сервіс трекінгу замовлень
Нову опцію з відстеження замовлень Фокстрот реалізував для адресної доставки спільно з партнерською службою – кур’єрською компанією «Престо». «Пілот» провели в межах Києва у грудні, де за три тижні здійснили понад тисячу успішних доставок. Масштабування в інших містах стартувало наприкінці 2021 року.
Перезапустили подарункові карти
Компанія оновила підхід до способів застосування подарункових карт. З початку року подарункові сертифікати – як пластикові, так і електронні – можна придбати й застосувати в обох каналах продажу омніканальної мережі. Цю сервісну новацію в магазинах та на інтернет-платформі Фокстрот запровадив першим серед усіх учасників ринку ПТіЕ.
Лютий 2022
Випустили мобільний додаток
Компанія зробила черговий крок у розвитку омніканальної стратегії та посилення позицій у діджиталі. Мобільний додаток, створений для iOS та Android, дозволяє максимально швидко, комфортно та ефективно взаємодіяти клієнту з брендом. Нативність програми дає можливість інтегруватися з можливостями кожної з операційних систем, що забезпечує коректну та швидку роботу на двох типах пристроїв.
Війна: час нових викликів
24 лютого Фокстрот тимчасово призупинив роботу мережі. Та вже за кілька днів компанія почала відкривати магазини в умовно безпечних регіонах для забезпечення потреби українців у портативних мобільних засобах та побутовій електроніці. Протягом березня внаслідок ворожих ударів знищено вісім магазинів, розбомблено основний склад у Гостомелі на Київщині, втрачено зв’язок з низкою магазинів на тимчасово окупованих територіях.
Березень 2022
Відновили послугу доставки
Фокстрот один із перших з початку повномасштабної війни відновив доставку товару. Відвантаження замовлень здійснювалося Нова пошта і службою доставки Престо. Опція була доступна в містах присутності фізичних магазинів мережі, які працювали на той момент та мали у наявності потрібний товар.
Залучили 700 000 євро українцям від Euronics та сплатили 5 млн податкового авансу
Фокстрот як єдиний український член Euronics Group ініціював переговори зі світовими рітейлерами про підтримку України. Euronics пожертвував кошти на гуманітарні цілі, щоб допомогти українцям житлом, засобами санітарії, чистою питною водою, їжею та медичною допомогою.
Податковий аванс – одна із перших запланованих ініціатив Фокстрот з підтримки незалежності України. У перший день війни компанія додатково перерахувала 5 млн грн податку до державного бюджету.
Запустили «Готівку на касі»
Пропозиція «Готівка на касі», запущена спільно з ПриватБанком, спрямована на розширення можливостей споживачів у зв’язку з підвищеним попитом на таку послугу у воєнний час, зокрема, задля зручності та безпеки українців. За перший тиждень з моменту підключення сервісу у магазинах мережі Фокстрот нею скористалися понад 800 клієнтів, отримавши власні кошти на суму 2,5 млн грн.
Видали перші 6 млн грн на підтримку ЗСУ та іншим захисникам
З перших днів війни Фокстрот розпочав організацію та безкоштовну видачу техніки на потреби захисників та волонтерів. За один місяць сума допомоги опрацьованих запитів наблизилася до 6 млн грн. У пріоритеті – допомога ЗСУ, рятувальникам, військовим шпиталям, силам тероборони. Загальна сума допомоги ЗСУ технікою на вересень 2022 року становить 11,5 млн грн.
Квітень 2022
Відкрили склад «Львів»
Запуск нового складу був обумовлений кількома причинами. Найвагоміша – втрата контролю й знищення російським агресором центрального складу в Гостомелі. Відтак – необхідність створення майданчику для евакуйованої техніки з магазинів, розміщених у східних регіонах, та поповнення його новим товаром. Також важливим фактором була міграція населення, а за нею – необхідність присутності на заході країни.
Створили «готелі» для переселенців
На базі опорних магазинів мережі Фокстрот відкрито три простори для громадян, хто був вимушений покинути свої домівки: у Львові на 50 місць, у Луцьку – на 10-15 місць та в Ужгороді на 20 мешканців. У приміщеннях облаштували все найнеобхідніше для проживання: ліжкомісця, опалення, кухня, санвузли. У Чернівцях компанія долучилася до облаштування центру для переселенців в спеціальному дошкільному закладі №17 «Паросток».
Фокстрот повернувся у Харків та Чернігів
На 44-й день війни мережа відновила роботу магазину у Харкові – на пр-ті Тракторобудівників, 59/56 (ТРЦ Україна). Попри напружену ситуацію в регіоні, такий крок обумовлений потребою жителів міста у товарах з асортименту електронної та побутової техніки. Того ж тижня Фокстрот повернувся у місто-герой Чернігів, яке понад місяць перебувало в облозі російських військ. Місто вистояло і разом з ним – вистояв магазин на пр-ті Миру, 35.
Травень 2022
Відкриття в Ірпіні та Бучі
Третього травня представництво мережі Фокстрот повернулося в місто-герой Ірпінь по вул. Шевченка, 4 Г. Команда рітейлера доклала максимум зусиль, щоб відновити там роботу і бути поруч зі співгромадянами, які пережили жахи окупації, і хто вирішив повернутися додому. Саме тому наступним став магазин в Бучі. Проте під час перебування окупаційних військ на Київщині магазин був пошкоджений та пограбований. Рітейлеру знадобилося кілька тижнів, щоб провести відновлювальні роботи та перезапустити магазин після «візиту» російських солдатів.
Створили проект #ротаФокстрота і підтримали флешмоб «Сміливість»
Близько двох сотень співробітників компанії, які вступили до лав Збройних сил України та Територіальної оборони, стали символічною «ротою» Фокстрота. Це – співробітники фронт-офісу, директори магазинів, продавці-консультанти, сервіс-менеджери, комірники та вантажники з різних куточків країни. Географія – від Херсона до Львова і від Ковеля до Конотопа. Компанія підтримала своїх технікою на близько 300 000 грн.
Проект #ротаФокстрота став частиною міжнародної комунікаційної кампанії про українську сміливість. У відеоролику «Сміливість – це Україна! #braveukraine» Фокстрот зібрав найголовніші принципи, якими керується з початку війни задля наближення перемоги: сміливість працювати в бойових умовах, стати на захист Батьківщини і підтримувати один одного.
Першими в галузі ввели оплату криптою
Наприкінці травня підключено можливість розрахунку за електроніку, побутову техніку та будь-які інші товари в мережі магазинів та на сайті foxtrot.ua із використанням технології Binance Pay. Фокстрот став першим й ексклюзивним партнером серед рітейлерів побутової та електронної техніки в Україні, що інтегрувався зі світовим лідером Binance у цьому напрямку.
Червень 2022
Започаткували точки видачі інтернет-замовлень
Першу точку видачі й оформлення інтернет-замовлень відкрито у Києві на пр. Голосіївський, 68. Їхній принцип роботи: залишити можливість покупки для клієнтів з тих міст, де магазини бренду тимчасово не працюють на повну потужність – без наповнення товаром, але на тому ж місці та зі збереженням основних сервісів. Усього відкрито 18 таких пунктів. Згодом, більша частина магазинів повернулася до стандартного принципу роботи.
Відновили роботу в ТРЦ Nikolsky у Харкові
Це другий магазин мережі електроніки, що поновив роботу в Харкові з початку війни. Через постійні загрози обстрілів, евакуацію товару там не проводили. Саме тому в цьому магазині залишився в наявності увесь «довоєнний», чи не найкращий на той момент асортимент товарів.
Липень 2022
Організували «екскурсію» понівеченим складом
На початку липня команда Фокстрот разом зі знімальною групою бізнес-порталу Mind.ua відвідала територію колишнього складу у Гостомелі. Там же СЕО Олексій Зозуля розповів, як мережа відновлюється, перебудовує складську логістику буквально з попелу та продовжує допомагати ЗСУ й волонтерам,
Відкрили новий Фокстрот у ТОЦ Fabrik (Львів) та відновлений у ТРЦ Retroville (Київ)
Наприкінці липня всеукраїнська мережа електроніки запустила дев’ятий магазин у Львові – в торгово-офісному центрі Fabrik (вул. Стрийська, 45). Це перший абсолютно новий магазин рітейлера, відкритий під час повномасштабної війни з росією. Також Фокстрот відновив свій магазин у столичному ТРЦ Retroville, який було понівечено внаслідок ракетної атаки ворога.
Серпень 2022
Розширення мережі працюючих магазинів
Компанія поступово повертається до довоєнних масштабів мережі за рахунок магазинів, що були тимчасово зачинені або переведені у формат роботи точок видачі інтернет-замовлень. Зокрема, поновлено роботу в таких містах, як Вишневе, Ізмаїл, Павлоград, третього магазину у Запоріжжі (вул. Перемоги, 64), Рівному (вул. Київська, 67 А). У повноцінному форматі запрацював столичний Фокстрот на пр-ті Голосіївському, 68 А, що кілька місяців функціонував як точка видачі онлайн-покупок.
Запустили патріотичну лінійку мерча
До Дня незалежності України на полицях української мережі електроніки та побутової техніки Фокстрот з’явилася нова фірмова продукція – іграшка «Фоксі Україночка» та подушки «Фоксі у віночку». Високоякісний плюшевий мерч на замовлення бренду створює WP Merchandise, що входить до холдингу TECHIIA. У подальших планах партнерів розширювати фірмову лінійку виробів у плюші відповідно до тенденцій ринку і запитів покупців.
Foxmusic.ua – ще більше українського контенту
Фокстрот запустив музичний офлайн-проект, покликаний посилити позиціювання сучасної української пісні та відкривати імена молодих, маловідомих авторів та виконавців. Партнер проекту – студія аранжування та звукозапису VGR Studio, В рамках співпраці співаки надають ексклюзивне право на трансляцію своїх творів у магазинах рітейлера. Усі композиції – це гідний український контент, який на постійній основі звучатиме у працюючих магазинах мережі.
Що далі?
Пройдено довгий, подекуди важкий і тернистий шлях, але Фокстрот продовжує свій розвиток. Працює 112 магазинів (порівняно з кількістю квітня – 70 та довоєнними 169) та інтернет-магазин foxtrot.ua. І попереду – ще багато відкриттів, запусків та амбітних планів.
«Ми маємо затверджений план, відповідно до якого готові рухатися далі. Звісно, постійно переглядаємо пріоритети і певні відхилення від плану допустимі. У такий час важливо – не бути пасивним. Головне – це дії та швидкість їх виконання. Війна не терпить бездіяльності», – підсумовує Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот.
Читайте також –