
Великдень в ЕКО Маркет: що українці купували найчастіше


Цього року Retail Group відзначає 25-річчя діяльності на українському ринку. За цей час компанія перетворилася на одного з ключових гравців українського ритейлу.
Торговельні мережі холдингу Retail Group – це 59 магазинів різного формату загальною площею понад 160 000 кв. м у 19-ти містах України. Попри труднощі війни, Retail Group продовжує активно розвиватися, модернізує магазини та зміцнює позиції на ринку. – Про історію та вектори розвитку компанії розповів Роман Лунін, власник холдингу Retail Group.
Один із головних векторів розвитку Retail Group — пряма співпраця з українськими виробниками. Понад 65% товарів у мережах Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес — це продукти вітчизняного виробництва, як великих виробничих компаній, так і від локальних фермерських господарств. Компанія працює з більш ніж 1200 українськими підприємствами, створюючи ефективний ланцюг постачання — без посередників, з вигодою як для виробника, без витрат на складну логістику так і для покупця, який отримує вигідну ціну.
Історія Retail Group — це шлях амбіцій, викликів і постійних змін. З 2000 року, відкривши свій перший супермаркет, компанія перетворилася на велику мультиформатну мережу з вигідними цінами та широким асортиментом. Велмарт став улюбленим вибором мільйонів українців, уособлюючи надійність і турботу про клієнта.
«Це історія з великим бекграундом. 27 квітня 2000 року ми відкрили перший супермаркет під брендом «Велика Кишеня» у Києві на Залізничному шосе, цей магазину праціює досі. Проте після економічної кризи 2008-09 років вирішили, що ринку і покупцям потрібні не лише класичні супермаркети, а й гіпермаркети у форматі широкого дискаунтера. Чому? Бо це великий асортимент товарів, що максимально покриває потреби покупців, і завжди продається за цінами, нижчими за ринкові. Тоді в Україні розпочався активний розвиток жорстких дискаунтерів, що пропонували невеликий асортимент за дуже низькими цінами. А у форматі широкого дискаунтеру працював лише Auchan, і ми вирішили, що зможемо якісно заповнити цю нішу. У 2009 році взяли курс на ці зміни, і мережа Велмарт, яку маємо зараз, показала, що ми не помилилися. Це затребуваний українцями формат торгівлі – ми часто чуємо від покупців, що наші магазини є їх основними та улюбленими місцями покупок. До речі, європейці максимально раціональні у користуванні сімейним бюджетом. В Україні також зароджується така культура ставлення до грошей. Тож ми даємо покупцю змогу заощаджувати сімейний бюджет, купуючи більше за ті ж гроші і обираючи з-поміж широкого асортименту товарів», — розповідає Роман Лунін.
Retail Group активно інвестує у реновації: в 2025 році на модернізацію мережі Велмарт буде спрямовано понад 650 млн грн.
«Це оновлення холодильного, торгового, кліматичного обладнання, кас самообслуговування та розвиток концептуальних фуд-кортів GRAAN CAFE. Власні торгові марки або private label – це також один з пріоритетних напрямів для зростання бізнесу. Ще один вектор – розширення асортименту товарів для домашніх улюбленців під внутрішнім брендом «Пухнасті справи». Уже понад два роки у магазинах Велмарт пропонуємо звичайні корми та спеціалізовані ветеринарні корми для домашніх тварин. Тут теж дотримуємося принципу – великий асортимент за нижчими цінами. Ці інвестиції — вияв поваги до покупця, який заслуговує на якісний сервіс за умов доступного ціноутворення», – каже Роман.
У компанії працює понад 5500 співробітників. Retail Group системно розвиває їхні навички: близько 5% робочого часу працівники навчаються в корпоративному навчальному центрі. Компанія також планує створити бізнес-школу у партнерстві з Національною академією управління.
Найближчими роками Retail Group планує відкрити ще чотири гіпермаркети та шість магазинів формату «біля дому» під брендом «ВК-Експрес». Також компанія активно інвестує в екологічні технології — до 2025 року планується наростити потужності сонячної генерації до 10 МВт, що дозволить покрити до 15% потреб в електроенергії.
За 2024 рік Retail Group сплатила понад 1,3 млрд грн податків до бюджету. Та компанія прагне не лише до зростання бізнесу, а й до покращення якості життя українців. Основна місія — дати можливість купувати більше, витрачаючи менше, підтримуючи при цьому українське виробництво та створюючи робочі місця.
“Розширення компанії створює сотні нових робочих місць і збільшує податкові надходження до бюджету. За 2024 рік ми сплатили понад 1,3 млрд грн податків, і цей внесок в економіку країни лише зростатиме. Також однією з частин нашої місії є поліпшення якості життя. Ми працюємо для того, щоб українці могли купувати більше, а витрачати менше – як грошей, так і часу”, — розповів Роман Лунін.
Віхи розвитку холдингу Retail Group:
Структура холдингу Retail Group:
- мережі Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес;
- мережі ТРЦ – Екватор (3 об’єкти: Рівне, Полтава, Чернівці);
- мережа дитячих розважальних центрів Мультипарк (3 об’єкти: Рівне, Полтава, Чернівці);
- боулінг-клуб Турбіна (Рівне);
- охоронна компанія Баярд 9
Понад 5500 – загальний штат працівників
Понад 1,3 млрд грн – обсяг сплачених податків за 2024 рік
Довідка. Retail Group — провідний торговельний холдинг України з 25-річним досвідом у ритейлі, який управляє мережами “Велмарт”, “Велика Кишеня” та “ВК Експрес”. У складі холдингу 59 магазинів загальною площею понад 160 000 м², які обслуговують більше 80 мільйонів покупців щороку. У штаті – понад 5 500 співробітників. До складу холдингу також входять мережі ТРЦ – “Екватор”, “Мультипарк”, “Турбіна” та охоронна компанія “Баярд 9”.