10 порад: що робити торговельному центру під час карантину

10 порад: що робити торговельному центру під час карантину

23.04.2020 08:10
  697
Іван Зайцев

Повне або часткове закриття торгового центру – ще не привід припиняти роботу керуючої компанії. В період, коли ситуація змінюється щогодини, починається гаряча пора управління, адаптації, вжиття заходів зі зменшення шкоди. У колонці для RAU рекомендації на цей скрутний час підготували спеціалісти компанії Watcom.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Чим саме має займатися керуюча компанія торговельного центру в період карантину?

1. Розробка сценаріїв розвитку ситуації для вашого торгового центру з прогнозом cash flow при кожному із сценаріїв.

Сценарії повинні бути різними, починаючи від базового до самого негативного, і, безумовно, повинні передбачати астання різноманітних ризиків, наприклад:

  • Тривалий термін карантину
  • Швидке зростання частки вакантних площ
  • Поломка устаткування ТЦ в зв’язку із несвоєчасним обслуговуванням
  • Відсутність поставок товарів до відкритих магазинів
  • Обмеження роботи підрядників
  • Заборгованість оплати праці підрядників
  • Загроза здоров’ю співробітників керуючої компанії
  • Мародерство
  • Довгострокове падіння трафіку та продажів, перехід продажів в онлайн
  • Зростання дебіторської заборгованості
  • Високе кредитне навантаження

2. Захист рівня зайнятих площ.

Все частіше ми чуємо це завдання в наступному формулюванні: утримати наявних орендарів потрібно за всяку ціну. З робочих інструментів можна відзначити такі:

  • скасування базової орендної плати на період закриття магазинів
  • розробка гнучкої політики знижок для орендарів з різним рівнем ОКР
  • переклад орендної плати на «відсоток з товарообігу»
  • постійні комунікації з орендарями, в тому числі переконання, що «виплисти» можна тільки спільними зусиллями
  • залучення орендарів в онлайн маркетингові активності торгового центру
3. Пошук нових орендарів.

Незважаючи на те, що відбувається, робота з потенційними орендарями повинна тривати. Це дозволить мінімізувати ризик збільшення частки вакантних площ після зняття обмежувальних заходів.

4. Робота з дебіторською заборгованістю.

Відслідковувати надходження платежів потрібно безперервно і щодня. Лідируючі керуючі компанії зараз, безумовно, виявляють емпатію по відношенню до орендарів, намагаючись при цьому узгодити графік платежів. Якщо орендар кожен день, маленькими сумами, але платить, це показує його дисциплінованість, бажання залишитися в цьому торговому центрі, і він, швидше за все, зможе розраховувати на деякі поступки в подальшому з боку керуючої компанії.

5. Оптимізація витрат:
  • клінінг (перерозподіл зон прибирання)
  • інженерні системи (холодопостачання, опалення)
  • планові ремонти
  • робота ліфтів і ескалаторів
  • вивезення сміття
  • охорана та безпека (скорочення персоналу, посилення моніторингу за допомогою відеоспостереження)

6. Постійний моніторинг ситуації, обмін думками з іншими гравцями ринку. Ситуація зараз змінюється щогодини. Кожен день в силу вступають нові закони, укази, заходи підтримки бізнесу від (кого? чого?) уряду. Дуже важливо відстежувати всі зміни та реагувати на них своєчасно, приймаючи рішення в максимально стислі терміни.

7. Забезпечення постійної роботи торговельного центру. Торговий центр – «живий організм», і навіть при частково відкритих магазинах його потрібно обслуговувати, проводити клінінг, охороняти, забезпечивши при цьому безпеку здоров’я співробітників і відвідувачів торгового центру (контроль черг в магазинах і аптеках, контроль температури співробітників ТЦ і орендарів, надання дезінфікуючих коштів на безкоштовній основі, інформування про заходи безпеки (друковані та усні оголошення тощо)

8. Контроль виторгів орендарів. Отримання достовірних даних про товарообіг орендарів на щоденній основі особливо актуальне в кризовий час. На ринку Росії популярна автоматизована система збору продажів Sales Flow.

В першу чергу мова йде про контроль виручки функціонуючих орендарів: ресторани, що працюють на винос, салони зв’язку, продуктові магазини, аптеки чи оптики, магазини, які видають інтернет-замовлення. Якщо раніше орендарі неохоче погоджувалися встановлювати систему на їх касові апарати, то зараз більшість йдуть на зустріч, тому що їх прохання за орендними умовами задовольняються.

З орендарями, які закриті на карантин, можна проводити підготовчі роботи: підписання додаткових угод, переговори, анкетування або щось інше. Це дозволить максимально швидко стартувати установки після того, як всі відкриються.

Наявність щоденних і достовірних даних по виручці орендарів дозволить:
  • Оцінювати частку орендних платежів у виручці орендаря
  • Своєчасно зрозуміти момент виходу орендаря з кризи (не раз на місяць аналізувати одну цифру, а в щоденній динаміці)
  • Контролювати товарообіги орендарів і не втратити на «прихованих» даних
  • Отримувати дані по онлай-замовленнями, які були отримані в пункті видачі орендаря в ТЦ

9. Взаємодія з кредитуючої організацією (банком). Якщо ви розумієте, що у вас закінчуються кошти на покриття витрат, саме час підготувати документи і провести зустріч з банком з метою зменшення кредитного навантаження. Фінансові організації не зацікавлені в отриманні на баланс непрофільних активів. Тому банки можуть зробити підтримуючі заходи, такі як перенесення погашення тіла кредиту або відсотків, зниження вимог кредитного договору або інше.

10. Маркетингові ініціативи. Незважаючи на те, що маркетингові бюджети урізані, саму маркетингову активність не варто припиняти. Ось деякі поради з досвіду девелоперів:

  • Переклад бюджетів з офлайн і btl в Facebook / Instagram / VK / MyTarget. Причини для цього три:
  • CPM (вартість за 1000 показів) знизилася на 30/40%
  • Люди набагато більше часу стали проводити в соціальних мережах
  • Маючи дані по mac-адресами, які відвідують офлайн об’єкт, можна зорієнтувати на них комунікації в онлайн. Це дозволить забезпечити цільове розподіл існуючих маркетингових бюджетів
  • Спілкування з цільовою аудиторією за допомогою онлайн заходів (дитячі розваги, тренінги, заняття). Це дуже мало витратний інструмент, який формує лояльність
  • Проведення акцій для підтримки орендарів з метою стимулювати покупки в їх онлайн-магазінахКорректіровка маркетингової стратегії з упором на digital просування
  • Проведення досліджень через онлайн – чати (MROC) спільноти свого торгового центру, щоб залишатися на зв’язку зі своїми клієнтами і знаходити інсайти для прийняття своєчасних рішень

Безумовно, кожна керуюча компанія сама вибирає свою тактику і стратегію виходу з кризи. До одним можуть бути застосовні всі перераховані поради, іншим частина з них буде неактуальна, одні вже у всю реалізовують антикризові плани, інші, навпаки, тільки зараз починають замислюватися «що ж робити». Найважливіше зараз, мабуть, розуміння, що ми всі перебуваємо в «одному човні», і діяти потрібно спільно.

Якщо ви власник об’єкту торговельної нерухомості, то більше про порад від Watcom Group ви зможете дізнатися за посиланням.

Якщо ви представник сфери рітейлу, то більше рекомендацій вас чекає за посиланням.

Читайте також –

Новини ТРЦ: Ocean Plaza, Dream Town, Piramida, Gulliver та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку