Запорука здоров’я: топ мереж товарів для краси та догляду по регіонах України

Запорука здоров’я: топ мереж товарів для краси та догляду по регіонах України

23.04.2020 08:20
  661
Костянтин Симоненко

В яких регіонах які мережі сектора drogerie лідирують за кількістю магазинів, і які формати вони використовують для відкриття нових об’єктів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Асоціація рітейлерів України проаналізувала чергове дослідження, проведене компанією GT Partners Ukraine, присвячене вітчизняному ринку drogerie. Ці рітейлери нарівні з FMCG-мережами допомагають забезпечувати українців найнеобхіднішим в умовах карантину, в тому числі дезінфікуючими засобами, засобами гігієни та побутовими товарами. На основі інформації, наданої RAU компанією GT Partners Ukraine, ми проаналізували найбільші мережі в столиці і регіонах, що пропонують все, що потрібно для підтримання чистоти і порядку в будинку, а також здоров’я і краси його господарів. Кожну мережу оцінювали за кількістю магазинів, оскільки асортимент і площі торгових точок, за деякими винятками, як правило, можна порівняти. Всі дані актуальні на грудень 2019 року.

Основна мета дослідження – з’ясувати, скільки всього торгових точок у лідерів ринку, в яких регіонах вони представлені, де і в якому форматі краще відкривати свої магазини.

Загальна картина

Карантинний період викликав короткостроковий сплеск попиту на товари категорії drogerie. Так, згідно з даними мережі EVA, в кінці березня в порівнянні з лютим зафіксовано найбільший попит у користувачів інтернет-магазину EVA.UA на товари для дому – 344%. Зростання продажів побутової хімії становить 30,8%. На 299% зросли продажі товарів для догляду за дітьми і на 209% – товарів для догляду за собою.

В цілому в березні 2020 року, в порівнянні з березнем 2019 року, трафік інтернет-магазину виріс на 305%, а продажі – на 680%. Проте, за словами засновника роздрібних мереж EVA і Varus Руслана Шостака, загальні продажі товарів впали в порівнянні з періодом до карантину.

drogerie

Чому також сприяли надто завзяті дії місцевої влади, яка раз у раз намагалася закрити всі магазини різних мереж, в тому числі, наприклад, Watsons.

У той же час ринок drogerie-мереж в Україні – хороший приклад сформованого цивілізованого ринку торгівлі товарами для чистоти і краси. Фактично в Україні існує сім великих торгових мереж в даному сегменті, тільки дві з яких – EVA і Watsons – представлені у всіх регіонах країни, конкуруючи з локальними гравцями. Їм на п’яти наступає мережа Prostor, велика частина магазинів якої знаходиться в Києві, на півдні та сході України.

Київ

У самому платоспроможному регіоні країни – столиці України – широко представлені чотири великих гравця: EVA, Watsons, Prostor і Kosmo. Так склалося, що київський ринок поділили між собою дві столичні компанії і два рітейлера з Дніпра.

Причому, якщо зараз в лідери за кількістю магазинів вийшла торговельна мережа EVA з її 91-єю торговою точкою в столиці, то після покупки свого конкурента Kosmo новим лідером цілком можна вважати мережу Prostor: загальне число магазинів в Києві обох операторів буде рівно сто.

Втім, мережа Watsons ненабагато відстала від своїх конкурентів. У неї в столиці 87 торгових точок. Це більше, ніж в кожному з окремо взятих регіонів країни, крім Західної України.

Західна Україна

У західному регіоні країни в лідерах серед drogerie-рітейлерів є місцева мережа Копійочка, яка належить однойменній компанії з Івано-Франківська. Це єдиний регіон країни, де у мережі EVA з Дніпра менше магазинів – “всього” 163 проти 183 у Копійочка.

На почесному третьому місці – столична компанія ДЦ Україна, чия мережа Watsons налічує тут 129 торгових точок. У той же час це регіон, де відкрито найбільше магазинів даної мережі – приблизно вдвічі більше, ніж в інших частинах країни і майже на 50% більше, ніж в столиці.

Північна Україна (без урахування Києва)

Тут знову зійшлися в боротьбі за покупця три основні гравці: з Києва, Львова та Дніпра. На відміну від західної частини країни, тут локальний гравець – магазини побутової хімії Чистенько львівської Berta Group – тільки на третьому місці з 59-ма торговими точками. По суті, рітейлер зі Львова, який володіє також мережею парфюмерно-косметичних магазинів Імідж і продуктових маркетів Близенько, вийшов за межі Західної України шляхом поглинання в 2019 році мережі товарів для краси та догляду за домом Чистюля, яка представлена ​​в Житомирі і області. На другому місці з невеликим відривом в даному регіоні знаходиться мережа Watsons, а лідирує майже з дворазовою перевагою EVA.

Центральна Україна

Ще один регіон, де EVA і Watsons конкурують з місцевими мережами – Центр України. Зокрема, тут сильні позиції мережі “Шик і блиск” однойменної компанії з Вінниці. Ця мережа з сотнею з гаком магазинів лише трохи поступається за чисельністю точкам EVA, залишаючи далеко позаду магазини Watsons. До слова, в цьому регіоні у мережі EVA найменше торгових точок за межами Києва – всього 112. Чим далі на південь і схід, тим менше магазинів і у мережі Watsons – тут їх тільки 51.

Південна Україна

На південному напрямку найбільш помітні три мережі. Конкуренцію київській Watsons та дніпровській EVA становить ще одна компанія з Дніпра – мережа Prostor. Цей гравець розвиває мережу переважно на східному і південному напрямку, а також добре представлений в столиці.

Втім, в південних областях у нього приблизно в п’ять з гаком разів менше торгових точок, ніж на сході країни. Тут їх менше трьох десятків. У Watsons їх теж небагато – всього на шість більше. Зате у лідера в цьому регіоні – магазинів EVA – п’ятикратна перевага.

Східна Україна

В цьому регіоні з розвиненою промисловістю і високою щільністю населення у двох рітейлерів з Дніпра найбільша кількість магазинів. Правда у EVA їх все одно вдвічі більше, ніж у Prostor. Як вже було сказано, для останньої – це пріоритетний напрямок розвитку.

Нарешті, для Watsons, яка аналогічним чином масово представлена на заході країни, це також важливий регіон. Третій за розвиненістю торгової мережі за межами столиці. Тут у компанії 61 магазин.

Повну версію дослідження ринку drogerie України, проведеного компанією GT Partners Ukraine, можна придбати, перейшовши за посиланням.

Читайте також –

Фабрика краси: топ-5 мереж України, що продають товари для краси та здоров’я


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку