Нові фішки: що корисного з’явилося у соцмережах для рітейлу за останні місяці

Нові фішки: що корисного з’явилося у соцмережах для рітейлу за останні місяці

26.09.2022 08:45
  2513
Микола Маранчак

Злет Instagram Reels, покупки в чатах, торгова реклама TikTok, нові функції Youtube Shots і Telegram Premium та інші корисні оновлення в соцмережах і месенджерах для тих, хто не стежить «що там у Цукерберга».

За цей рік статки засновника Meta Марка Цукерберга скоротилися вдвічі – на $71 млрд. За даними Bloomberg, це найстрімкіше падіння серед найбагатших підприємців світу. Станом на вересень, його статок становить $55,9 млрд і дозволяє посідати 20 місце серед світових мільярдерів. Спад пішов після того, як у 2021-му він представив Meta та змінив назву компанії Facebook Inc. І хоча велика частина нової аудиторії соціальних мереж продовжує віддавати перевагу TikTok, Facebook все ще залишається найбільшою соцмережею у світі із 2,9 млрд користувачів, проти 1,4 млрд користувачів в Instagram і 1,1 млрд – у TikTok. В Україні ці цифри, звісно ж скромніші: 15,6 млн користувачів Facebook у липні та 13,2 – Instagram. Разом з тим конкуренти активно впроваджують різноманітні нововведення, як для інфлюінсерів, так і для сторінок компаній. Що саме корисного з’явилося саме для рітейлу в останні місяці – в огляді RAU.

Офіційний запуск Instagram Reels та Music в Україні

Головною подією літа безумовно є офіційний запуск Instagram Reels та Music в Україні. Чотири роки знадобилася компанії Meta, щоб дозволити українцям додавати музику в Stories з музичної бібліотеки Instagram і два – щоб надати доступ до Reels. Попри значні ресурси, вкладені у Reels, спроби поборотися за аудиторію молодих творців контенту з TikTok поки не дали очікуваного результату. Згідно з внутрішнім документом Instagram, який отримали The Wall Street Journal у вересні, залученість нової стрічки падає вже зараз. Користувачі TikTok витрачають майже 198 млн годин на день у соцмережі, у Reels – лише 17,6 млн. Основною проблемою для Instagram є відсутність оригінального контенту. У Reels майже третина відео зроблено за допомогою сторонніх інструментів, часто – це просто републікація з TikTok, що тільки шкодить Instagram. Компанія навіть заявила, що навмисне занижує рейтинг такого контенту в рекомендаціях.

На підтримку оригінальності в Reels компанія Meta виділила $1 млрд, які спрямовують на виплати творцям до кінця 2022 року. Боротьба з китайцями за нових кріейторів і їх шанувальників триває. Для українських рітейлерів тут головне інше – час вивчати досвід східних та західних конкурентів і швидше засвоювати принципи створення контенту формату TikTok/Reels.

Покупки в Instagram Direct

В Україні давно чекають на ще одну функцію Instagram – Shopping Tags, яка б дозволила користувачам здійснювати покупки за допомогою торгових наліпок, не виходячи з соцмережі. Тим часом, соціальна мережа вже інтегрувала покупки в чати користувачів. Тепер, спілкуючись із перевіреними компаніями, вони можуть обговорити деталі, надіслати платіж та відстежувати замовлення. Рітейлери зможуть створювати у чатах унікальні стрічки для покупців. Інформація про появу функції для українського бізнесу вже четвертий рік відсутня.

Нові функції Youtube Shorts

Отримати свою частку аудиторії, яка полюбляє трендові короткі відео, намагається і Youtube. Влітку компанія викотила можливість робити Shorts з чужих відео, Youtube Clips, відповіді на коментарі у “шортах” і адаптивну рекламу. Функція Cut дозволяє вирізати від 1 до 5 секунд чужого відео, при цьому посилання на вихідне відео у новому ролику буде демонструватися. Youtube Clips тривають від 5 секунд до 60 секунд. Їх можна вирізати з власного чи чужого відео, тривалістю щонайменше 2 хвилини. Щоб зберегти кліп, достатньо додати до нього коротку назву або опис. YouTube надає до 140 символів для цього. Нові ролики зберігатимуться в новій вкладці із подібним типом відео.

Щоб відповісти на коментарі в Shorts, відтепер досить натиснути іконку, після чого текст перетвориться на наклейку, а редактор відкриється для запису відео. До речі, такий інструмент давно доступний у TikТok. Також YouTube представив технологію на основі штучного інтелекту, яка автоматично визначає найважливіші елементи на картинці, за рахунок чого адаптує рекламу до різних розмірів. Таким чином, горизонтальні відео автоматично перетворюються на квадратні та вертикальні.

Три типи торгової реклами TikTok

Рекламодавці тепер можуть розміщувати товарні оголошення на TikTok у трьох різних форматах на вибір. Як повідомили у блозі TikTok for Business, вони включають у себе відеорекламу для покупок, під час якої з’являється картка товару, оголошення в каталозі та рекламу покупок під час Live-трансляціях. Shopping Ads вже доступний у менеджері реклами TikTok в більшості країн світу.

Facebook відключає функцію онлайн-покупок

З 1 жовтня 2022 року Facebook відключає функцію онлайн-покупок. Як повідомляє Meta, рітейлери більше не зможуть проводити торговельні заходи в прямому ефірі. Таке рішення прийнято у зв’язку з активним просуванням коротких відео Reels, доступних на Facebook та Instagram. У найближчому майбутньому компанія обіцяє надати можливість усім бізнес-сторінкам маркувати товари прямо у Reels. Також рітейлери зможуть під час трансляції роликів демонструвати заклики до дії та взаємодіяти з аудиторією.

Платні підписки в Instagram

Instagram запустив платні підписки на пости, Reels, Stories та стріми Instagram Lives. Ця функція поки доступна в США, але згодом з’явиться й в інших країнах. Як розповів CEO компанії Адам Моссері, вартість підписки залежить від кількості ексклюзивних постів, що пропонує творець контенту, і варіюється від $0,99 до $99,99 на місяць.

Найбільш важливим оновленням для авторів є можливість публікувати контент у стрічці, який бачитимуть лише платні підписники. Також у профілях творців з’явиться окрема вкладка Subscriber Home, де буде зібраний увесь платний контент для передплатників. Серед оновлень також – Subscriber Chats, де творці контенту зможуть спілкуватися із групою до 30 користувачів, що оформили підписку, одночасно. Вперше опцію платної підписки соціальна мережа почала тестувати у січні 2022 року.

Telegram Premium

Преміальна версія Telegram з’явилася у червні, з того часу у месенджері з’явилося небагато дійсно цінного для бізнеса. З головного – подвоєні ліміти на папки (20), прикріплені чати (10), публічні посилання (20) та можливість приєднати чотири облікові записи. Хоча перетворення голосових повідомлень на текст та повна заборона голосових – це дійсно непогано. Відключення реклами – для самих вибагливих. Зробити рекламу в Telegram масовою команді Дурова усе ще не вдалося.

Для звичайних користувачів у вересні також дещо з’явилося. Відтепер коди авторизації можна отримувати не лише через SMS, але й на електронну пошту. Крім того, можна використовувати функцію входу за допомогою Apple або Google-акаунту.

Читайте також

Перші серед найбільших: як змінився топ-20 сторінок рітейлерів у Facebook та Instagram за півроку


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку