Аналітика Nielsen: На що витрачає і як економить український споживач (+ інфографіка)
Настрої споживачів в Україні покращилися після падіння на початку року. Українці стали краще оцінювати перспективи на ринку праці та свого фінансового благополуччя, однак поки що не готові витрачати більше.
Індекс споживчої довіри в II кварталі 2018 року щодо I кварталу зріс на чотири пункти – до 62. Про це свідчать результати дослідження глобальної споживчої довіри The Conference Board®, підготовленого в співпраці з Nielsen. Відзначимо, що значення індексу вище 100 пунктів говорить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів – песимістів, а значення в 100 пунктів свідчить про рівновагу між оптимістичними і песимістичними очікуваннями від майбутнього.
«Довіра українського споживача неухильно зростає з 2015 року, коли індекс показав рекордно низький 41 пункт, і виріс до 62 у другому кварталі 2018 року. Така зростаюча тенденція обнадіює, при цьому споживачі явно залишаються дуже обережними у зв’язку з нестабільною економічною ситуацією в країні», – прокоментував Вайос Діморагас, генеральний директор Nielsen, Україна і Білорусь.
В компанії нагадують, що індекс розраховується за трьома показниками: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовності витрачати гроші в даний момент. Поліпшення індексу обумовлено тим, що за двома показниками, а саме оцінці перспектив на ринку праці і свого фінансового благополуччя, зафіксовано зростання. Індикатор готовності витрачати відносно стабільний вже четвертий квартал поспіль.
Абсолютна більшість українців продовжує вважати, що країна знаходиться в стані кризи, при цьому число таких знизилося – 92% у ІІ кварталі 2018 року в порівнянні з 95% в I кварталі 2018 року. Кількість тих споживачів, які вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, стабільна.
Основні занепокоєння і витрати
31% українців стурбовані війною. На другому місці в списку занепокоєнь українців як і раніше знаходяться переживання про ріст тарифів на комунальні послуги – з цього приводу турбуються 29% споживачів. За ними слідують такі причини переживань, як економіка і зростання цін на продукти харчування і здоров’я.
У 26% українських споживачів не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, витрачають вільні гроші на новий одяг (35%), відпустку (33%) і розваги поза домом (30%).
Читайте також –
Дослідження Nielsen: Чотири способи підвищити продажі в прикасовій зоні