Головна > Аналітика > Дослідження Nielsen: як змінюються споживачі в період карантину
Дослідження Nielsen: як змінюються споживачі в період карантину

Дослідження Nielsen: як змінюються споживачі в період карантину

Як пандемія коронавірусу змінює споживчі уподобання українців та європейських споживачів, які з цих тенденцій будуть стійкими, а які підуть на спад після завершення карантину.

Цей матеріал доступний російською мовою

У березні цього року компанія Nielsen провела опитування серед споживачів у 30-ти країнах Європи, щоб зрозуміти, як вони здійснюють щоденні покупки продуктів харчування та господарчих товарів, а також дізнатися їхні настрої під час спалаху COVID-19.

Згідно з результатами дослідження, норми соціальної дистанції змусили споживачів переглянути частоту щоденних покупок в офлайн-магазинах, включно з розміром і наповненням продуктових кошиків. Істотне скорочення кількості споживачів, які здійснюють покупки в супермаркетах, спостерігається в таких країнах, як Польща, Італія та Франція, де переважна більшість споживачів (80%, 78% і 71%, відповідно) заявили, що вони менше купують у супермаркетах під час пандемії. Виняток становлять російські споживачі, 62% яких заявили, що вони здійснюють такі ж покупки у фізичних магазинах, як і до спалаху хвороби.

Дані Nielsen свідчать про стрімке зростання інтернет-продажів в європейських країнах.

До спалаху COVID-19 з роками спостерігалося зростання в рамках інтернет-каналів, однак споживачі не надто активно здійснювали інтернет-покупки продуктів харчування: цими послугами хоча б колись користувалися менше однієї особи з п’яти в Західній Європі та менше однієї особи з десяти у Східній Європі.

% респондентів, які на запитання про харчування вдома відповіли “Частіше” або “Так само, як і до пандемії”

«Проте пандемія зіграла на користь інтернет-торгівлі, зростання якої переважно зумовлене збільшенням кількості інтернет-покупок продуктів харчування. Споживачі засвоїли нові способи поведінки, дотримуючись карантину та безпечної соціальної дистанції, що змушують їх обирати інтернет-майданчики для придбання товарів щоденного попиту та продуктів харчування. У Nielsen очікують, що це дасть змогу інтернет-каналам досягти нового порогу кількості споживачів з тенденцією до зростання обсягів продажів, що зберігатиметься навіть після кризи», — зауважив старший віце-президент по європейському сектору роздрібної торгівлі Nielsen Олів’є Ламар.

Суттєві зміни купівельної поведінки, викликані пандемією COVID-19, Nielsen відзначає і в Україні. По-перше, значно збільшилася кількість українців, що працюють з дому, і як наслідок, зросла частка споживачів, які стали більше готувати вдома, ніж до пандемії. Як зазначає керівник відділу досліджень споживачів і покупців Nielsen Україна та Білорусь Тетяна Шевченко, більшість українців вважають, що тренд на приготування їжі вдома триватиме протягом трьох місяців, але є також ті, хто розраховує на більш довгостроковий ефект.

Через обмеження аудиторія кафе/ресторанів/барів істотно скоротилася, а на її відновлення в повному обсязі, швидше за все, знадобиться кілька років.

«По-друге, як і в інших європейських країнах, ми бачимо зміни у каналах покупки. У той час як українці стали рідше відвідувати гіпер/супермаркети, збільшивши при цьому розмір покупки, є сплеск інтересу до покупок онлайн, зокрема і за рахунок стрімкого зростання покупок продуктових категорій. У більшості покупців онлайн-каналу є намір продовжувати здійснювати покупки онлайн і після закінчення карантину, що буде сприяти продовженню зростання каналу в майбутньому», – додає Тетяна Шевченко.

Експерт також зазначає, що протягом останніх двох місяців в українців з’явилися нові звички споживання категорій. Зокрема, попит на засоби захисту та дезінфекції збільшився, але з часом він прийде в норму. У той же час українці продовжують купувати продукти для приготування їжі вдома, тому такі категорії як масло, рослинне масло, борошно, крупи залишаються актуальними. Імпульсні категорії, такі як солодощі, жувальна гумка, солодкі газовані напої, навпаки, випадають зі споживчого кошика.

Читайте також –

Nielsen: як виробникам і рітейлерам підготуватися до роботи після Covid-19

Про автора