Дослідження Nielsen: на чому економлять і чого бояться українці (+інфографіка)
Комуналка, одяг, продукти харчування, техніка та розваги – в топ-5 речей, на яких найчастіше економлять українці.
Цей матеріал доступний російською мовою
Після зростання в третьому кварталі 2018 року індекс споживчої довіри в Україні почав падати і в першому кварталі 2019 року показник досяг позначки 55 пунктів, що на 9 пунктів менше, ніж в минулому році. Про це свідчить дослідження глобальної споживчої довіри The Conference Board, підготовленого в співпраці з Nielsen.
У компанії звертають увагу на те, що індекс розраховується за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівень фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в даний момент.
«На початку року українці вже традиційно демонструють нижчий рівень довіри, і 2019-й не став винятком. Падіння індексу в Україні можна пояснити збільшенням цін на комунальні послуги, а також невизначеністю політичного середовища напередодні президентських виборів під час дослідження. Водночас, зменшення рівня довіри масово не вплинуло на стійкий ріст споживчих витрат і, як наслідок, ринок FMCG продовжує розвиватися з подвійним ефектом», – прокоментував результати дослідження генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Вайос Діморагас.
Що турбує українців і на чому вони економлять
Аналітики Nielsen відзначають, що в першому кварталі 2019 року ціни на комунальні послуги турбують українців більше, ніж війна (36% і 33% відповідно). Темою здоров’я стурбовані 25% населення України, що на 2% більше в порівнянні з цінами на продукти харчування. Економіка замикає п’ятірку занепокоєнь українців з показником 17%.
У той же час, газ і електроенергія (56%), одяг (54%) і продуктові бренди (48%) – топова трійка послуг, на яких найчастіше економлять українці. Загальний показник по Україні тих, хто змушений економити, становить 70%.
Читайте також –
Аналітика Nielsen: що буде важливим для споживачів в найближчі 5-10 років