
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


За результатами глобальних досліджень Nielsen покупці у країнах, охоплених вірусом, проходять шість стадій зміни споживацької поведінки.
Цей текст доступний російською мовою
Пандемія коронавірусної інфекції COVID-19 стала глобальним викликом, що змінив та продовжує змінювати споживчі настрої покупців по всьому світу.
За результатами глобальних досліджень Nielsen покупці у країнах, охоплених вірусом, проходять шість стадій зміни споживацької поведінки:
Стадія 1: Передчуття епідемії. Під час цієї фази споживачі схильні купувати товари, що допомагають підтримувати імунітет та здоров’я: вітаміни, харчові добавки, свіжі фрукти та овочі.
Стадія 2: Проактивне піклування про здоров’я. На цій стадії споживачі звертають увагу на продукти, які допомагають знизити ризик зараження, наприклад, маски для обличчя та дезінфектанти.
Стадія 3: Підготовка до карантину. У цей період споживачі відчувають більшу загрозу, тож проактивно готуються до можливого карантину: закуповують найнеобхідніше – крупи, макаронні вироби, каву, чай, олію, товари здорового харчування, а також найнеобхідніші товари особистої гігієни, засоби для подолання застуди та гарячки. Цей період характеризується зростанням споживчих кошиків та збільшенням частоти походів у магазини.
Стадія 4: Карантин. Споживачі більше не бажають виходити з дому за покупками, зростає роль покупок онлайн. Однак у магазинах можливі пусті полиці та відсутність товару через логістичні обмеження.
Стадія 5: Життя, повне обмежень, стає звичним для споживачів. Покупці схильні обмежувати свої походи до магазинів, знижується також частота онлайн-покупок. У зв’язку із дефіцитом товарів та підвищенням цін на них покупці можуть ставати більш чутливими до ціни.
Стадія 6: Нове нормальне життя. Споживачі повертаються до своєї звичної рутинної дільності, відчиняються освітні заклади, офіси, магазини. Втім, нові звички, що були вироблені під час карантину, наприклад, увага до свого здоров’я, залишаються.
З 16 березня Україна одразу опинилася на стадії чотири – карантин. За даними дослідження Nielsen, проведеного 17-18 березня 2020 року в Україні, 96% українських споживачів відчувають стурбованість щодо коронавірусної інфекції (Covid-19), Найбільший рівень стурбованості у споживачів у віці 45-54 роки: вкрай стурбований пандемією вірусу кожен 4-й споживач у цій віковій групі. 6 із 10 українських споживачів вважають загрозу поширення вірусу в Україні високою чи надзвичайно високою. Окрім того, 8 із 10 споживачів передбачають, що наслідки коронавірусної інфекції (Covid-19) негативно вплинуть на матеріальний стан українців.
Тетяна Шевченко, керівник відділу досліджень споживачів та покупців Nielsen Україна та Білорусь говорить: «Зі вступом у дію національного карантину українські споживачі змінили свою поведінку. 24% відмітили, що вони працюють із дому частіше, ніж до карантину. Карантин вплинув на частоту споживання їжі дома: 22% споживачів відмітили, що вони тепер частіше готують/споживають їжу дома. Однак, частка споживачів, які віддають перевагу кафе, ресторанам, барам суттєво знизилась: 70% споживачів сказали, що вони відвідують заклади громадського харчування рідше, ніж до введення карантину».
Зміни поведінки споживачів також стосуються каналів продажів. Так, українці стали рідше ходити у магазини краси та здоров’я й спеціалізовані магазини з продажу товарів для дітей та домашніх улюбленців. Разом з тим, зросла частота покупок в аптеках. Кожен п’ятий споживач уже зробив запаси їжі та напоїв, ще 26% планують це зробити найближчим часом. Лідерами у «карантинному кошику» стали такі категорії як бакалія, засоби для миття та дезінфекції рук, чай та кава, паперові вироби (туалетний папір, хустинки та рушники для рук), засоби для прибирання у домі. Водночас споживачі схильні купувати менше алкогольних напоїв (як міцних, так і пива, вина), а також зменшують покупки солоних снеків, чіпсів та кондитерських виробів.
«Загалом, у цій ситуації українці поводять себе схоже до покупців у інших країнах, охоплених вірусом. Важко прогнозувати, коли саме карантин закінчиться, але навіть зараз бренди можуть підтримувати своїх споживачів: повернення до домашнього харчування робить пошук рецептів знову актуальним. Досвід інших країн показує, що покупці вийдуть із карантину ще більш стурбованими власним здоров’ям. Для виробників це знову ж таки можливість для інновацій: споживачі, вірогідно, будуть шукати більш здорові альтернативи для повсякденного харчування та підтримання здоров’я сім’ї», – впевнена Тетяна Шевченко.
Читайте також –
Nielsen: як пандемія коронавірусу змінить рітейл та онлайн-продажі